Welk MAC adres geef ik door bij een bestelling?

Geef je MAC op in het juiste formaat. Kijk goed wat het juiste voorvoegsel (prefix) is voor je apparaat.

Er worden veel Smart IPTV adressen ingevoerd bij bestellingen maar wij doen hier niets mee. We activeren alleen MAC adressen van fysieke IPTV ontvangers. Lees ook: Een Smart IPTV MAC adres is geen MAC activering!

Actuele voorvoegsels diverse IPTV apparaten.

  • Amiko: 00:1A:79 of 00:2A:79 of 00:1B:79
  • Qsmarter QS10: exact wat er op de sticker staat!
  • BuzzTV: 00:1A:79
  • Formuler: 00:1A:79 of 00:1B:79 (niet 00:1E:B8)!
    • Update 4-feb-2022: we hebben gemerkt dat activeringen met 00:1E:B8 tegenwoordig wel verbinding kunnen maken. Mocht je problemen ondervinden, open dan even een ticket.
  • Infomir/MAG: 00:1A:79
  • Maxytec/ArroX: 00:1A:79 (niet AA:88:99)!
  • TVIP: 10:27:BE
  • Xsarius: 00:1C:1D/0C:F0:B4

Verkeerde MAC doorgegeven?

Indien je een verkeerd MAC adres hebt doorgegeven, graag een ticket openen (enkel BIPTV klanten). Contacteer in andere gevallen je reseller.

Het schijnt dat met een recente Formuler update het mogelijk is je MAC adres aan te passen tussen default en alternate.
00:1E:B8 doorgegeven, hoe te verbinden? - 8 van BlackIPTV

Het kan zijn dat een merk een nieuwe serie gebruikt, zo gebruikt Formuler nu 00:1B:79: i.p.v. 00:1A:79. Wij proberen deze lijst zo up to date mogelijk te houden. Fouten? Reply op dit topic.

Waar vind ik mijn MAC adres?

Het doorgeven mac nummer lijkt verkeerd Maar kan deze niet vinden in de my app. Heb geen idee wat nu het goede mac nummer is van de formuler z8.

Hallo @Faat, als je een Formuler Z8 hebt begint je MAC adres in 90% van de gevallen met 00:1A:79, 10% kans dat deze begint met 00:1B:79 - dit is een nieuwe reeks voor de boxjes die recent geproduceerd zijn.

00:1E:B8 staat onderop jouw box, maar zal niet werken als je deze doorgeeft. In MyTVOnline > Portal Settings zie je het juiste MAC adres staan, die zal beginnen zoals 1 van de 2 combinaties hierboven vermeld.

Ook wil ik even doorgeven dat de Amiko de nieuwe 00:1B gebruikt

1 like

Enorm bedankt!