[BELANGRIJK] Nieuws voor Lightning MAC gebruikers

Zoals recent op Worldbilling in de aankondigingen geplaatst, en al vaker op het forum wordt aangegeven - gaan we beginnen met het omzetten van MAC accounts naar M3U accounts.

Door een hoog aantal DDOS/brute force aanvallen om MAC accounts te “kraken” is de Lighting staff gedwongen maatregelen te treffen om de kwaliteit voor onze klanten op niveau te houden.

UPDATE

Uitleg voor dummies

Als iemand jouw MAC adres weet te vinden, in combinatie met het portal, kunnen misbruikers met emulators gebruik maken van jouw account, hier komen ze achter door allerlei combinaties MAC adressen te testen met bots en wachten op een MAC adres dat verbinding kan maken.

Op dat moment zijn deze hackers in staat om de M3U gegevens achter een MAC account te achterhalen, google eens op “free M3U IPTV” en je zult zien dat deze accounts op lugubere websites worden geplaatst. Deze aanvallen brengen significante pieken op de serverbelasting met zich mee, waar klanten op de Lightning dienst last van kunnen hebben.

Er zijn recentelijk in de IPTV wereld tests gedaan d.m.v. het portal uit te schakelen en de server load nam drastisch af. Amerikaanse aanbieders verkopen al langer geen MAC accounts om deze reden. Het zit er wellicht dus aan te komen dat MAC accounts binnenkort niet meer ondersteund worden. Aan ons is gevraagd de verkopen van MAC accounts te staken en normale user/pass (M3U) accounts te verkopen.

Wat verandert er voor jou?

Voor de meeste klanten is er niets aan de hand, vrijwel elk recent apparaat kan inloggen middels Xtream API, dit houdt in dat je server + username + password ingeeft en gewoon kunt verder kijken alsof er niets is veranderd. We snappen dat het iets meer moeite kost om in te loggen op je apparaat en verkopen liever gewoon MAC accounts, ook de Lightning staff begrijpt dit, maar om een stabiele service te kunnen blijven bieden, is deze beveiligings aanpassing helaas nodig.

Sommige apparaten ondersteunen Xtream API niet. Dit gaat veelal om oudere apparaten. Dit zijn de volgende devices/apps:

  • INFOMIR MAG devices
  • BLOM-C devices
  • MAXYTEC devices
  • SMART STB emulator

We raden je aan een upgrade te maken naar een Formuler/Amiko/Qsmarter box of ander apparaat wat Xtream API/M3U logins ondersteunt. Namens BlackIPTV zijn we aan het kijken naar een actie (crypto only & enkel voor actieve klanten) voor een aantrekkelijke prijs.

Ik ben MAC klant, wat moet ik doen?

Er is nog geen concrete datum van de beveiligingsupdate, de situatie wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Zodra je tijd hebt, kun je een ticket openen en vragen om je MAC adres om te zetten naar een M3U account. Er is nog geen haast, maar doe dit wel zo snel mogelijk. Mocht de wijziging doorgevoerd worden zullen wij ook alles op alles zetten om alle MAC klanten z.s.m. te helpen aan een M3U account.

Nieuwe accounts

Als je dus vanaf vandaag een nieuw account bestelt, koop dan een M3U account. MAC trials zijn niet meer te bestellen, betaalde MAC accounts nog wel maar we hebben liever dat je direct voor de M3U variant gaat om toekomstige problemen uit de weg te gaan.

Ik heb een vraag

Vragen omtrent deze aankondiging, kun je onder dit nieuwsbericht plaatsen.

M3U TIP - lastige letters

Zie ook: Hoe test ik of mijn M3U link werkt? voor simpele methodes om te checken of je M3U link actief is.

1 like

Beste,

Gaan jullie nu dan ook 1 jaar M3U abonnement verkopen ipv nu max 6 maand?

Dat zal wel een mooie toevoeging zijn.

Alvast bedankt.

De reden dat we geen 12 maanden meer verkopen heeft te maken met het feit dat we niet in eenzelfde situatie als Platinum/Gold willen belanden vorig jaar. Mocht het ergste weer gebeuren dat zitten we weer met een hoop boze klanten die net hebben aangekocht en nog 11 maanden over hebben… om maar een voorbeeld te noemen.

1 like

Oké, duidelijk verhaal. Ik moet wel zeggen dat de lighting wel heel goed en stabiel is. Mijn complimenten. Ga zo door. Dan maar 6 maanden afnemen.

We snappen wel dat het lastig kan zijn met nieuwe gegevens in te loggen. Onze gedachte was het is “maar” 2 maal per jaar dat dit nodig is. We krijgen af en toe tickets met klanten die met hun M3U op meerdere apparaten ingelogd zijn, dan zijn we niet de moeilijkste om je nieuwe M3U dezelfde inloggegevens te geven als je oude M3U account!

1 like

even een vraag van een nieuwe leek; lightning, bevat dit ook poolse zenders ? ik snap het verschil met metal niet goed. bedankt alvast.

Lightning is meer Benelux gericht met dus waar mogelijk NL ondertiteling bij VOD. Ik heb zelf Lightning en heb een map Polen met daarin 141 Poolse zenders. Genoeg keus dus. Zie ook de extra Nieuwsbrief Augustus 2021:

2 likes

bedankt voor je uitleg. ik vindt dit echt een fijne plek om iptv te kopen… ook vertrouwd dat er een forum is maar ik heb nu 2 dagen gekeken hoe ik kan betalen en ik voel me niet prettig bij bitcoin kopen en die creditcard site ziet helemaal niet vertrouwd uit. echt jammer was graag klant geworden voor een half jaar. mocht de eigenaar interesse hebben mag ie me een tikkie sturen via pb :stuck_out_tongue:

De creditcard site is al bijna 2 jaar in gebruik en er zijn nooit problemen gemeld (los van dat niet alle kaarten worden geaccepteerd. Je kunt ook via Bunq of N26 bank een tijdelijke digitale creditcard aanmaken en hiermee betalen.

Betreft Bitcoin, snap ik je punt. Het is even wennen, maar we zien toch dat het aantal Bitcoin betalingen in stijgende lijn is en populairder wordt, helemaal in IPTV wereld.

We hebben 3 geblokkeerde accounts bij Tikkie :grinning:

Per 10/04/2022 is het niet meer mogelijk MAC accounts te bestellen. De Lightning staff heeft besloten het aanmaken van nieuwe MAC accounts uit te schakelen. Huidige MAC gebruikers blijven nog online, wel adviseren we om over te stappen naar een M3U account.

Goedemorgen, zou mij iemand kunnen uitleggen wat het verschil is tussen lightning, lightning 2cx en lightning 3cx? Er zit nogal een prijsverschil in.
Alvast bedankt, Rowan

Middag, zie hier het antwoord:

Hallo, wij hebben iptv sinds november, het werkte altijd goed met de blauwe layout via de mac adres.
Nu m3u gekocht om te verlengen en ben niet tevreden over de zoek functies. Wij kunnen de series van voorheen niet meer terug vinden. Heeft iemand tips? Echt 2 leken hier! Heb ook geen idee hoe ins kastje heet (tvip staat erop)
Bij voorbaat dank

Is er iemand die begrijpt wat ik bedoel en ons kan helpen?

Ben je ingelogd op de Xtream API methode? Ik ben niet helemaal bekend met de werking van TVIP kastjes, maar doorgaans is op elke box inloggen met Xtream API hetzelfde:

Even zo ,
Net een nw account en het werkt naar behoren zo te zien . Fijn dat er ook surround geluidspoor te vinden is . 2 dingen die ik mist maar wellicht niet aanwezig,
Terug kijk mogelijkheid ?
Informatie bij VOD .?
EPG bij live functioneert wel

1 like

Het verschil tussen MAC en M3U zit hem louter en alleen in de manier van inloggen/verbinding maken met de server van de iptv aanbieder. De functionaliteit en kijkbeleving is afhankelijk van de software/app die je op je iptv-kastje gebruikt voor het kijken naar iptv. Gebruik je nu met je M3U account een andere app als toen je een MAC account had? Op mijn qSmarter QS7 gebruik ik MyTV app, op mijn tablet de iptv Smarters Pro app. Je kan het vergelijken met een internetabonnement bij je internetprovider. Met welke internetbrowser je uiteindelijk op internet surft hangt van jouw persoonlijke voorkeur af. Werkte je app bij je MAC abo lekkerder, gebruik die zelfde app dan nu weer. Je kan in principe iedere gewenste app op je kastje installeren. Je bent dus niet persé afhankelijk van de voorgeinstalleerde apps.

1 like

@reneetje1969 dat is een mooie en duidelijk uitleg. Dank voor je bijdrage!

1 like