Zoals recent op Worldbilling in de aankondigingen geplaatst, en al vaker op het forum wordt aangegeven - gaan we beginnen met het omzetten van MAC accounts naar M3U accounts.
Door een hoog aantal DDOS/brute force aanvallen om MAC accounts te “kraken” is de Lighting staff gedwongen maatregelen te treffen om de kwaliteit voor onze klanten op niveau te houden.
UPDATE
Uitleg voor dummies
Als iemand jouw MAC adres weet te vinden, in combinatie met het portal, kunnen misbruikers met emulators gebruik maken van jouw account, hier komen ze achter door allerlei combinaties MAC adressen te testen met bots en wachten op een MAC adres dat verbinding kan maken.
Op dat moment zijn deze hackers in staat om de M3U gegevens achter een MAC account te achterhalen, google eens op “free M3U IPTV” en je zult zien dat deze accounts op lugubere websites worden geplaatst. Deze aanvallen brengen significante pieken op de serverbelasting met zich mee, waar klanten op de Lightning dienst last van kunnen hebben.
Er zijn recentelijk in de IPTV wereld tests gedaan d.m.v. het portal uit te schakelen en de server load nam drastisch af. Amerikaanse aanbieders verkopen al langer geen MAC accounts om deze reden. Het zit er wellicht dus aan te komen dat MAC accounts binnenkort niet meer ondersteund worden. Aan ons is gevraagd de verkopen van MAC accounts te staken en normale user/pass (M3U) accounts te verkopen.
Wat verandert er voor jou?
Voor de meeste klanten is er niets aan de hand, vrijwel elk recent apparaat kan inloggen middels Xtream API, dit houdt in dat je server + username + password ingeeft en gewoon kunt verder kijken alsof er niets is veranderd. We snappen dat het iets meer moeite kost om in te loggen op je apparaat en verkopen liever gewoon MAC accounts, ook de Lightning staff begrijpt dit, maar om een stabiele service te kunnen blijven bieden, is deze beveiligings aanpassing helaas nodig.
Sommige apparaten ondersteunen Xtream API niet. Dit gaat veelal om oudere apparaten. Dit zijn de volgende devices/apps:
- INFOMIR MAG devices
- BLOM-C devices
- MAXYTEC devices
- SMART STB emulator
We raden je aan een upgrade te maken naar een Formuler/Amiko/Qsmarter box of ander apparaat wat Xtream API/M3U logins ondersteunt. Namens BlackIPTV zijn we aan het kijken naar een actie (crypto only & enkel voor actieve klanten) voor een aantrekkelijke prijs.
Ik ben MAC klant, wat moet ik doen?
Er is nog geen concrete datum van de beveiligingsupdate, de situatie wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Zodra je tijd hebt, kun je een ticket openen en vragen om je MAC adres om te zetten naar een M3U account. Er is nog geen haast, maar doe dit wel zo snel mogelijk. Mocht de wijziging doorgevoerd worden zullen wij ook alles op alles zetten om alle MAC klanten z.s.m. te helpen aan een M3U account.
Nieuwe accounts
Als je dus vanaf vandaag een nieuw account bestelt, koop dan een M3U account. MAC trials zijn niet meer te bestellen, betaalde MAC accounts nog wel maar we hebben liever dat je direct voor de M3U variant gaat om toekomstige problemen uit de weg te gaan.
Ik heb een vraag
Vragen omtrent deze aankondiging, kun je onder dit nieuwsbericht plaatsen.
M3U TIP - lastige letters
Zie ook: Hoe test ik of mijn M3U link werkt? voor simpele methodes om te checken of je M3U link actief is.