Hoe kan ik met Bitcoin betalen?

Gemakkelijk en snel betalen met Bitcoin!

1. :arrow_down: Op je smartphone of tablet: Download Bitcoin wallet van BitPay app: en creëer een wallet.

2. :memo: Houd je BTC ontvangst adres bij de hand. (Tap op Wallets > Bitcoin > Receive > Tap op het adres boven de QR-CODE.). Bij het kopen van je Bitcoins, laat je deze naar dit adres sturen. Je kunt deze het best kopiëren en plakken, overtypen van een BTC adres is erg foutgevoelig.

3. :moneybag: Je kunt met iDeal bij anycoindirect.eu veilig en snel Bitcoins kopen. Bij anycoindirect.eu kun je met snel met iDeal bitcoins kopen (verificatie is tegenwoordig verplicht!).

Vul in het ontvangstadres-veld je eigen BTC adres in om de bitcoins in je eigen wallet te ontvangen. Let op: Je moet bewijzen dat dit jouw adres is, d.m.v. een screenshot: meer informatie op de Anycoindirect website.

Zie hier een stap-voor-stap handleiding met anycoindirect.eu

:bulb:TIP: koop altijd iets meer BTC dan nodig i.v.m. koersschommelingen en transactiekosten. In de BitPay app kun je met je resterende BTC ook Bol.com, Zalando of Amazon tegoed kopen. Ook veel andere webwinkels accepteren Bitcoin, eenmaal in de wallet is het betalen super simpel.

1. :clock10: Zodra de bitcoins (10-20 min) zijn aangekomen en bevestigd in je wallet start je je IPTV bestelling. Kies voor crypto als betaalmethode. Je ziet een betaalscherm met een BTC adres en QR-CODE.

2. :calling: Open je BitPay wallet, ga naar wallets (2e tab) en druk op scannen. Scan de QR-code op je scherm tijdens het bestelproces om te betalen.

3. :tada: Na betaling ontvang je direct je accountgegevens. Het kan iets langer duren dan gebruikelijk.

Liever via de PC betalen?

Dit kan. Inplaats van BitPay, gebruik je bijvoorbeeld https://blockchain.com. Hier kun je ook een Bitcoin wallet aanmaken. Je kunt dan geen QR-code scannen, dus moet je handmatig het adres van de ontvanger en het aantal BTC invullen. Kopieer en plak altijd Bitcoin adressen.

TIP: Veel apps en wallets hebben een ingebouwde calculator van EUR naar BTC en vica versa. Je kunt ook deze calculator gebruiken: PREEV EUR to BTC

Waar BTC kopen?

Litebit
Bitonic
Coinbase
anycoindirect.eu

Ik heb vanavond geprobeerd om een nieuw account (1 jaar) met Bitcoin te betalen. Ik ben toch echt geen digibeet maar zo simpel zoals jullie het hierboven schrijven is het helaas niet.
Een directe betaling via anycoindirect.eu is NIET mogelijk. Dit wordt door de dienst geweigerd. Een betaling naar een persoonlijke wallet is wel mogelijk. Ik heb ook nog geprobeerd om een wallet (BTC) bij Bitpay te maken (via de app) maar daar is betaling via Ideal weer niet mogelijk.
Uiteindelijk heb ik de factuur maar gewoon in Euro’s via Ideal betaald. Werd direct geactiveerd!
Wel jammer van de actie. Ik had graag die IPTVbox gewonnen.

Klopt dit moet inderdaad bijgewerkt worden. Vanaf uiterlijk eind november 2020 is elke crypto exchange als anycoindirect verplicht bewijs te vragen van eigendom van de wallet.

Via je eigen wallet kun je wel de factuur betalen. Dus bijv. Via anycoin naar BitPay en dan vanuit bitpay betalen.

2 Likes

Deze zijn weer up-to-date, met de nodige waarschuwingen. :white_check_mark:

1 Like