Hoe controleer je zelf of jouw M3U link actief is?
Werkt je M3U link niet, nadat je deze hebt ontvangen? In 99% van de gevallen maak je een fout. Controleer je M3U goed op typfouten, gebruik copy/paste om typfouten te voorkomen.
Check eerst: maak je een typfout?
Zet je link in kladblok/Word editor met een duidelijk lettertype (bijv. Times New Roman of standaard lettertype in kladblok) waarin je het verschil tussen alle letters goed herkent. De meeste emailprogramma’s laten onze emails met de juiste lettertypes zien, in je activeringsmail zijn je M3U gegevens al in een duidelijk lettertype weergegeven.
Methode 1: simpel
PC/Mac: Klik in de activeringsmail op de download link om je M3U bestand te downloaden. In je browser wordt een M3U bestand gedownload.
Alternatief: Kopieer (CTRL+C) en plak (CTRL+V) je link in je browser.
Op smartphones (via je mobiele netwerk, WiFi uit):
Op Android en nieuwe versies van iOS wordt ook een M3U-bestand gedownload.
Zie je op iOS een zwarte pagina met play logo? Dan werkt je M3U link.
Methode 2: Log in op GSE IPTV
Methode 3 heeft de voorkeur maar met grote lijsten (Titanium/Thunder) kan VLC crashen en werkt deze test dus niet.
Methode 3: VLC, ook om beeld te testen
Kopieer en plak je M3U link in VLC. Volg deze handleiding.
Wordt er geen M3U-bestand gedownload en geven wij aan dat je link actief is? Ga dan verder met de volgende stappen.