Waarom exacte kanaalnamen noemen bij storingen?

Ik merk dat er vaak negatief of gefrustreerd wordt gereageerd nadat een storing wordt gemeld, maar niet volgens ons format en hierop wordt gewezen.

In het Centraal Storing-Topic [Platinum/Gold] staat duidelijk wat een juiste en volledige melding dient te bevatten. Dit is niet voor niets…

De belangrijkste reden: we moeten het zelf zien!

Waarom zo concreet en lastig?
Dit maakt het makkelijker voor ons een probleem te vinden. De meeste meldingen die woorden gedaan, hebben een oorzaak die niet bij ons ligt.

In sommige gevallen voldoet “alle zenders” inderdaad. De staff ziet uiteraard dat zender 2, 3 en 4 offline zijn als je zender 1 vermeldt.

Toch is het nodig om exact te melden:

  • Sommige kanalen staan dubbel, bijv H265 en HD of HD+
  • Sommige kanalen staan in verschillende groepen/landen
  • We weten welke kanalen je hebt gecheckt, misschien kunnen we je wijzen op een alternatief
  • :rotating_light: Bij buffer problemen:

Hoe de staff offline kanalen (meestal) snel kan inzien, zijn bufferproblemen lastiger op te sporen. Dit moeten wij net als jij, zelf ervaren. De enige manier om dit te doen is op exact hetzelfde kanaal. Meld dus specifiek, want we doen in principe niets met buffermeldingen die niet volgens het format zijn geplaatst.

Meld je niet volgens het format?
Hooguit, als de staff tijd heeft wordt een willekeurige zender uit de groep getest, als dit een minuut zonder problemen gaat zien we dit als zoeken naar een naald in een hooiberg, ofwel doelloos om verder tijd in te steken. Daarnaast komt buffering op alle zenders zelden voor en kun je beter je kijken wat je zelf kunt doen.

Meerdere stafleden lezen mee, helpen in hun vrije tijd 24/7 mee om de boel draaiende te houden en hebben ook andere bezigheden (lees: verplichtingen). Meld je zoals wij vragen, specifiek, kan hier snel tussendoor naar worden gekeken. Meld je “alle kanalen” of een hele lijst met zenders, wordt er gekeken of er een quick fix is zo niet is dit iets voor in de pijplijn. Eén kanaal is sneller gefixt dan een hele groep die eruit ligt.

Storing melden, samengevat
Concreet melden = format verplicht, hoge prioriteit, snelle actie gewenst
Globaal melden = format gewenst, lage prioriteit, fix wordt op prijs gesteld