Buffering op 4K+ zenders

Ik heb een vraag ik maak met veel plezier gebruik van iptv. Echter de laatste daden heb ik last van eenstoterend beeld. Dit is nooit direct vanaf het begin maar na een paar minuten. Wanneer ik dan van kanaal wissel en weer terug zap ben ik zomaar 30 seconden terug met het programma. Dan gaat het vaak weer 5 min goed. En begint het weer opnieuw.
Ik kijk op een z7via een bekabelde verbinding.
Iedereen alvast bedankt voor de moeite, en de beste wensen voor 2020.

Kan je is HD+ kanalen of H265 proberen? Heb je dan hetzelfde probleem?

Volgens mij is dit enkel met de 4K kanalen op de Z7 heb ik vernomen.

1 like

Hoi Marcus,
Ik kan het nu niet kontroleren, daar ik een paar dagen van huis ben.
Maar, ik had dat in het weekend ook op de Z8.
En niet allen op 4K.
4K was wel het ergst.

Kunnen jullie ajb toch even checken?
Bedankt!

Op mijn Amiko met Starters Pro heb ik het probleem ook. Het klopt dat het met name doet bij de 4k zenders. Op HD en 2K echter is het eveneens wel voorgekomen.
Het is iets dat feitelijk elke dag dat ik kijk wel een aantal malen gebeurt. Aanvankelijk gaat het meestal geruime tijd perfect en dan na een minuut of 30 begint het. En dan is het iedere 5 tot 10 minuten raak.

Nadeel van kijken naar HD of 2K is vanzelfsprekend de mindere kwaliteit (als in veel minder)

Heb dat probleem ook met Formuler z7 dat het beeld bevriest,behoorlijk iritant.
Is een Amiko A6 max daarin een verbetering of maakt dat niet uit ?
Lees dat jullie daar goede ervaring mee hebben, (Filipijnse zenders geen beeld) ter info
Gr IJsvogel

1 like

Heb de zelfde kwestie, en alle mappen van kanalen gehad even met zappen beeld freezing paar sec even of helemaal weg, het blijft een beta panel en dan kan je alles mee verwachten. Is nog niet helemaal perfect maar dat hoef ik niet te vertellen, inderdaad filipijnse zijn black maar is al melding gedaan is ook mijn favoriete kanalen, even in mijn favorieten geplaatst. Het zal nog heel tijd duren voordat de jongens van Biptv helemaal tevreden zijn, voordeel ze laten klanten niet in de steek en blijven online, kunnen andere iptv providers nog van leren. Het blijft illegaal maar dat is de leukste ervan.

Durf ik niet te zeggen. Ik weet niet hoe veel klanten hier last van hebben en in hoe grote mate dit probleem zich voordoet. Vooralsnog lijkt het Formuler, maar @Schouid meld dat hij last heeft op een Amiko met Smarters (waarom Smarters en geen TiviMate als je toch niet via portal kijkt? Werkt dat niet beter?)

Over het bufferen op 4K ontvangen we te weinig klachten om vast te stellen waar of wat de oorzaak is. Wel zitten we er bovenop en helpt elke melding ons naar het verbeteren van deze issue.

Tivimate nooit echt goed getest zelf. Zat tijdelijk op de portal omdat ik opeens een amiko had gewonnen en ik een maand portal erbij kreeg, maar ben dus nu weer terug naar m3u omdat ik op meer dan 1 device wil kunnen kijken.
Anyway, die tivimate GA ik zeker uitproberen. Dank voor de tip.

Update 7/1 @BlackIPTV ;
Ja een erg goede app en voor de Amiko inderdaad veel beter dan de Starters Pro. Goede tip. Dank!

Is m3u beter dan portal mac of maakt dat niet uit wat je hebt ?
Ook kwa haperend beeld enzo ?

Hier hapert het ook en valt af en toe zelfs de verbinding weg doe ik een reload in iptv dan duurt het gewoon te lang en na enkele minuten ben je weer op achterstand is irritand ik bedoel maar mma partijtje of ufc verbinding weg en terug staan ze de hand al omhoog wie er gewonnen heeft Zelf dacht ik mijn provider maar is niet zo snelheidstest down en upload niks mis mee

Maakt niet veel uit. MAC is alleen gemakkelijker te installeren (over het algemeen).

Ik merk deze problemen inderdaad ook op de 4K+ zenders vooral. Ik gebruik de SmartIPTV app.

Wanneer ik switch naar HD lijkt het vaak wel beter te gaan.

1 like

Vandaag vooral op History 4k+ dat het beeld haperde en af en toe weg viel (dus zwart beeld)
Formuler z7+ en formuler z8 en op de formuler z7+ 5g

We gebruiken RAW streams voor de NL4K groep, er wordt nog steeds achter de schermen gewerkt om deze beelden buffervrij over te brengen via de servers. Lokaal bij het team draaien de RAW zenders namelijk prima, alleen over het panel naar de eindgebruikers toe helaas nog niet.

Het is niet bij alle zenders gelukkig.
Ik kijk altijd History en bij deze zender komt het helaas wel eens voor, maar niet dagelijks :smiley:

Hoi bij mij gaan de zenders ook haperen of helemaal weg en is alles zwart. Dan moet ik het opnieuw opstarten en soms krijg ik dan code 7 en dat mijn account geblokkeerd is. En na een paar keer lukt het weer. En dit is nu sinds ik over ben naar de nieuwe portal. Ongeveer 2 weken.

Vandaag veel haperingen op zenders

History 4k en ngc 4k ngc wild

Ja hier hetzelfde bijna alles waar 4K voor staat.Belgische en Franse zenders hetzelfde laken een pak.Teveel om apart te vermelden.

Haperingen zijn bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. Kijk om irritatie te voorkomen naar 2K of H265. Melden van 4K zenders is op moment niet nodig.

2 likes

Zijn die er ook voor het UK pakket. Ik dacht van niet?

Groetjes Dian :cherry_blossom::paw_prints::champagne: