Van Plex naar Emby 🍿

Plex wordt Emby, klanten dienen actie te ondernemen om een account te ontvangen (zie stappen onderstaand).

We zullen verdere updates in dit topic delen. Ook is er mogelijkheid voor discussie/vragen/reacties van jullie kant.

Stappen van Plex naar Emby

  1. Maak een Emby Connect account
  2. Open een ticket, vermeld je Emby Connect mailadres
  3. Wacht tot wij je account activeren.
  4. Download de app alvast op je TV/mediabox/tablet etc.
  5. Na activatie staat onze server in je Emby Connect account. Inloggen spreekt voor zich, maar we hebben onderstaand beknopte how-to’s voor verschillende methodes om in te loggen.

Je account is Worldbilling is automatisch omgezet, je blijft gewoon facturen ontvangen zoals je gewend was met Plex. Lees meer…

Achtergrondinfo

Onderstaande info is geplaatst voordat de switch naar Emby is gemaakt.

Klik om te lezen

Lees de eerste aankondiging - 12 oktober is hoe dan ook de Plex dienst die wij nu hebben offline.

De server waarop wij aan het testen waren, is helaas niet geschikt - die wordt dus geannuleerd. Tot op heden is het niet gelukt een andere server te vinden die aan alle eisen voldoet. We zitten er daarom aan te denken om over te stappen op Jellyfin of Emby - omdat we dan onze huidige server kunnen behouden, ook zijn deze beide grotendeels opensource (met extra premium abo voor meerdere functies), dus voor blokkades e.t.c. vanaf Emby/Jellyfin hebben we geen zorg.

Momenteel ben ik Emby/Jellyfin aan het testen.

Wat mij direct opvalt is om dat voor simpele dingen als online ondertiteling zoeken, bij Emby al een abo vereist is (als gebruiker zijnde) genaamd Emby Premiere (vergelijkbaar met de Plex Pass).

De kans is groot dat we niet van server gaan wisselen, sinds de aankondiging van de Hetzner takedown ben ik al bezig met testen van andere servers, maar de configuratie die nodig is wordt weinig tot niet aangeboden (of wel, maar met bandwidth limits).

Het wordt dus waarschijnlijk:

  • Geen Plex meer
  • Wel Emby of Jellyfin
  • Waarschijnlijk geen automatisering, dus enkel 12 maand accounts (wellicht 6).

Heb je ervaring met Emby of Jellyfin, dan is alle input en feedback welkom. Ik weet dat een grote groep van onze Plex klanten al maanden/jaren lid zijn en dus graag door willen.

Bij Jellyfin lijkt het niet mogelijk te zijn voor gebruikers ondertiteling te downloaden - hiermee valt deze optie eigenlijk al af. Bij Emby kan dit wel en dus is dit wellicht de betere optie.

Het blijkt niet per gebruiker te zijn maar per server. De Emby Premiere features hebben echter een device limiet - hooguit voor een lifetime licentie, kost dat ons 100 euro en dat is prima, echter is het limiet 45 devices (niet gelijktijdige verbindingen, maar gemiddelde actieve aantal apparaten per week…) - dit is iets dat ik wel kan proberen.

:warning: De Plex server is nu offline en gaat over op Emby. Dit is momenteel de beste optie. Volg dit topic voor updates.

Ik weet natuurlijk niet hoe jullie aan de content komen maar nl subs al bijplaatsen is wel automatisch mogelijk lijkt mij en nl subs zijn waarschijnlijk de meest voorkomende? Heb zelf een jellyfin server draaien nadat emby heel veel achter een abbonement ging stoppen en heb daar 0 issues mee al is dat natuurlijk wel op hele kleine schaal

de client apps op android tv e.d. zijn voor jellyfin ook gratis te gebruiken weet niet hoe dat nu met emby zit

misschien heb je hier nog iets aan Compare Media Servers · Protektor-Desura/Archon Wiki · GitHub

1 like

Onze content komt grotendeels van een contact die een leuke collectie heeft. Hij levert enkel Engelse subs standaard (dit is read-only) dus van onze kant kunnen we niet op de gehele collectie NL subs toevoegen (los van de opensubtitles.org limieten, sowieso niet mogelijk met zo’n grote collectie).

Jellyfin is een Emby fork en op zich top, echter feit dat jullie daar geen subs kunnen downloaden, heeft voor ons de keuze op Emby gelegd omdat dit in mijn optiek een van de meest belangrijke features is.

De Emby paygate betaal ik wel voor jullie hier, en meerdere Emby servers is ook een stuk makkelijker vergeleken met Plex dus mocht het device limiet ooit een issue worden is daar een oplossing voor. Mocht Jellyfin ooit de nodige functies implementeren, is voor ons een overstap naar Jellyfin niet heel lastig.

Ik heb een opzet op Emby draaien en alles loopt soepel.

Degene die niet zonder kunnen kunnen hier even reageren, dan neem ik via het forum contact met je op om je snel van een account te voorzien. Let wel, sync loopt nog en het duurt hoogstwaarschijnlijk nog enkele dagen voor alle content beschikbaar is.

Ik raad iedereen aan Emby Connect aan te maken- zie: Emby: Eerste keer instellen - we activeren je account met het emailadres dat bij worldbilling bekend is.

Hoi, zou ik een Emby account mogen

1 like

Moet je een prive bericht via deze site sturen

In principe is een reactie in dit topic genoeg. Wij sturen jou een PB. Daarnaast heb jij al een PB open met ons :grinning:

Hoi ik wil ook graag een Emby account

Gr Maria

1 like

Ik gebruik nu Plex met jullie server. Wordt de Plex server uitgefaseerd en MOETEN we over naar Emby, of wordt het een keuze tussen Plex en Emby (bieden jullie beide servers)?

Omdat over twee weken sowieso de blokkade erop gaat hebben we vandaag de Plex server vervangen met een Emby installatie.

Ik ben vandaag bezig geweest geweest om Emby te installeren.

Ziet er op zich goed uit, maar heeft (nog) wel glitches… Zeker als je Apple Music / iTunes importeert.

1 like

Ik heb een Emby account aangemaakt. Zou je mij over kunnen zetten naar Emby? Is dit bericht voldoende of moet ik een ticket aanmaken? Alvast bedankt!

Zou ik ook over gezet kunnen worden naar Emby

Gr Jan

Kunt u mij 2 active Plex account om zetten naar 2 emby accounts.
Ticket nr 478908

Mijn ticketnummer is: #995443. Bedankt!

Iedereen hierboven is voorzien van een account.

Subtitles

Subtitles zoeken/downloaden: werkt even niet, had voor een library auto-download aan staan en zit nu tegen ratelimits aan.

Device limits

In tegenstelling tot Plex heb je hier als klant geen Plex Pass kosten oid. Wel hebben we device limits op de server - log dus niet op tig apparaten in - ik verwacht hier onder normaal gebruik geen problemen.

Mochten we tegen het device limit aanlopen, krijg je deze melding: Premiere device limit exceeded. Please contact your Emby system administrator or purchase the app unlock from the user menu on the home screen

Als je de mogelijkheid hebt een in-app aankoop te doen, wordt dit zeer op prijs gesteld omdat deze devices niet meetellen naar het device limit.

Deel vooral je ervaringen! Tot op heden moet ik zeggen dat dit best goed werkt, playback is een stuk sneller dan Plex. Plex is ook niet helemaal bug-free tho, vooral met playback van bepaalde bestanden op specifieke apparaten.

Toen de tijd dat we de Plex dienst lanceerde ook Emby getest, maar dat was toen echt ruk.

Plex klanten: Volg de stappen die hier zijn beschreven.

Let erop dat de bibliotheek nog geïndexeerd wordt en de bibliotheek vanaf 0 wordt opgebouwd. We verwachten dat dit proces ongeveer 7 dagen zal duren.