Plex: Heb ik een Plex Pass nodig?

Een Plex Pass is account gebonden of apparaat gevonden. Wat voordeliger is, is afhankelijk van het aantal mobiele apparaten dat je gebruikt.

Een Plex Pass geeft verschillende voordelen om je kijkervaring en gebruikersgemak te verbeteren. Meer informatie.

Wanneer heb ik een Plex Pass nodig?
Je hebt een Plex Pass nodig als je via de Plex Android (uit de Google Play Store) of iOS (iPhone/iPad) wilt gebruiken. Bijvoorbeeld op een tablet, iPhone of iPad, maar ook op een Android box, inclusief bijvoorbeeld een Formuler Z8 (Pro).

Als je geen Plex Pass hebt wordt je stream na ongeveer 1 minuut gestopt.

Hoeveel kost een Plex Pass?
Deze is 5 euro per maand of 5 euro eenmalig per apparaat. Dit betaal je aan Plex, niet aan ons.

Ik gebruik zelf jullie Plex stream op Apple TV zonder ooit een Plex Pass te hebben aangeschaft.

Op mijn Mac had ik al de gratis Plex Media Server geïnstalleerd en daar m’n (toen nog) iTunes Library aan toegevoegd. Na de eerste aanschaf van jullie Plex Stream, kon ik jullie uitnodiging moeiteloos in Plex Media Server accepteren.

Voor de Plexamp app heb je inderdaad een Plex Pass nodig, maar voor de “Plex: Stream films, tv, nieuws”-app niet.

De Plex app synchroniseert je bibliotheek en online bronnen automatisch op al je apparaten, via plex.tv/link.

Lokale bronnen (in mijn geval dus iTunes) zijn alleen beschikbaar als je Plex Media Server op dat moment aanstaat/draait, omdat de bestanden anders niet bereikbaar zijn.
Alle online bronnen (Plex Stream, Tidal, etc) zijn zowel op iOS en tvOS gewoon beschikbaar, ook als je computer uit staat.

1 like

Wat je zegt klopt inderdaad! Echter, voor gebruik van mobiele apps uit de App Store (iOS) of Play Store (Android) is een Plex Pass vereist om langer dan 2 minuten content te kunnen bekijken.

Mocht dit inmiddels veranderd zijn, horen we dat graag!

N.a.v. deze reactie heb ik het natuurlijk meteen even uitgeprobeerd op een iPhone met de
standaard Plex app. :wink:

Je krijgt inderdaad na 1 minuut video streamen een melding. Als je vervolgens op “Activeren” drukt, krijg je ook een (nieuwe) optie om met een eenmalige aankoop à €4,99 alle afspeelmogelijkheden te ontgrendelen.

In de gratis Plex app op tvOS krijg ik deze melding dus niet.

2 likes