Plex app werkt niet/traag op Hyundai Android 11 TV

Heeeyyy,

Ik hou dit probleem nog even open.
Mijn televisie heeft vandaag gezegd: Bekijk het maar niet, ik stop ermee.:sweat_smile:
Misschien met de nieuwe dat die het wel gaat doen.

Maar mijn apparaat waar ik door stream is:
MXQ Pro 4K android van Lenv. Normaal op een LG televisie.

Dit gaat een Hyundai Android televisie worden met Google Play er direct op.
Ik wacht het nog even af, laatste tijd deed mijn tv al vreemd; zal mij niks verbazen dat hij gewoon Einde Latijn werd.

Excuus voor de late reactie nog.
En een zeer prettige avond, uuh snurkse!
:four_leaf_clover::rose:

1 like

Om op alles terug te komen;

Plex doet niets meer!:rofl:

Wat is er aan de hand?
Mijn televisie dacht kijk maar, maar niet meer naar mij.
Dit was een LG Web Os bestuuringssysteem.
Dus zoeken (uit werkeleijk vele opties) naar een andere televisie.
Dit werd uiteindelijk de
Hyundai Android (11) Google televisie met Playstore.
En buitenom dat alles wel werkt; denkt precies alleen Plex nu, nèh, doe maar niet.
Ofterwijl ik klik hem aan en het logo komt niet eens. Beeld blijft zwart en uiteindelijk kom ik terug in het Home menu van de televisie.

De stappen die ik zelf heb ondernomen zijn:
Alle apps (buiten Plex om) geinstaleerd op een USB stick geformateerd in extra geheugen.
Ik dacht, meer geheugen misschien voor deze app…?
Lukte nog steeds niet om te starten, hetzelfde zwarte beeld.

Toen de gewoonlijke stappen vervolgd:

  • Systeem opnieuw opgestart,
  • Bekabeling bekeken en getest,
  • Getest op andere apparaat; in dit geval op het web,
  • Internet verbinding nagelopen.
    -updates nagelopen.
    = Het werkt allemaal hoe dit hoort!

En uberhaupt gekeken of Plex mogelijk was op mijn televisie, gaf aan compatibel te zijn volgens Playstore.
(Ik kwam er ook gelijk achter dat Playstore van mijn Samsung telefoon weer anders inelkaar zit qua versies van Playstore zelf en Apps, dan mijn Android Televisie!)

In het kort het nieuwe apparaat:
Hyundai Android televisie.
Incl Playstore en Android 11.

Duss, nieuwe aparaten (schijnbaar) nieuwe complicaties, nah ja, voor mij dan.
Iemand advies, tips handigheidje om te proberen?

Groetjesss en bijvoorbaat dank!

Hoi Sterre, allereerst de vraag het gaat om een TV zoals vermeld hier?

Daarnaast, in theorie zou elke Android app die je download op de TV gewoon moeten werken.

Sluit de app af zonder een error of iets dergelijks?

Heeey,

Nee zoals dit totaal niet.

Mijn televisie kwam met Android 9. Zelf kunnen updaten naar 11. Het is een Google tv in een televisie kast, zeg maar.

Vergelijkbaar alleen in uiterlijk met uw link.

De app sluit inderdaad af zonder enige waarschuwing. Wel blijft hij daarin erg lang hangen in zwart beeld.
Ik heb ondertussen gezocht naar iets van een log boek, maar niets tot zover, ook dus geen Crash report.

De Playstore beweerd hetzelfde als uwzelf alles in die store is automatisch ook voor mijn televisie geschikt.

Kun je een link vinden van de het exacte type/model dat je hebt? Dat helpt met zoeken naar gerelateerde problemen.

Op de verpakking staat:

Hyundai
Android tv 32"
Model:
HY-TVSAND32-002.133

Dit wat u zoekt?

Na zovelen opnieuw opstarten, instaleren en reverse alle stappen weer…
Kom ik nu er wel in. Alleen is het best haperig/schokkerig…

Maximale standen zoals beschreven word in de Eerste Keer Plex Instellen (per apparaat) geeft hij al aan dat de televisie dit niet prettig vind. Dus op Aanbevolen gezet was, H58… iets?

Er is niet heel veel te vinden en al helemaal niet in relatie tot Plex. Wel zie ik dat de tv 1.5GB RAM geheugen heeft, dit is voor een Smart TV aan de lage kant, dit wordt ook wel het werkgeheugen genoemd, dus ik kan enigszins voorstellen dat dit een probleem kan worden als deze volraakt, bijvoorbeeld tijdens het laden van Plex. Hoe een computer reageert als de RAM vol geraakt, is meestal de oorzaak van het probleem eruitgooien, in dit geval Plex.

Wat je kunt proberen:

  • Als de TV ChromeCast ondersteunt (volgens mij wel) kun je naar de TV streamen vanaf de telefoon of iPad en zien of dit wel werkt.
  • Een apart Android apparaat (Amiko/Formuler/Nvidea Shield) gebruiken

Dit bevestigt mijn analyse hierboven, na een restart, is de RAM van een apparaat opgeschoond en is er wellicht ruimte voor Plex, dat het traag is kan te maken hebben met het feit dat de RAM aan limieten zit, en/of in combinatie met een lage processorsnelheid. De TV is opzich prima voor de prijsklasse, alleen qua specs niet helemaal om apps te draaien (laat Plex dan ook een relatief zware app zijn) - dus het zware werk verplaatsen naar een apparaat dat hiervoor gemaakt is en de TV enkel voor beeld gebruiken zou hier de meest praktische oplossing zijn.

Even ter referentie, hier staat een TV van rond de 1000 EUR, daar werkt Plex wel, maar is regelmatig ook traag vooral met navigeren door het menu. Soms zo traag dat ik gewoon naar de Formuler Z11 Pro wissel - punt hier is dat een duurdere TV niet perse een oplossing hoeft te zijn, maar een Smart TV kan gewoon niet al zijn werkgeheugen toewijzen aan een app omdat het een hoop andere processen heeft draaien.

1 like

Hmm… Zelfde gedoe dus met LG Smart.
De reden dat ik toen mijn oude Android kastje had neergezet. Maar die is van 2013 ofzo🫣.
Tijd voor een nieuwe wanneer mijn budget dat weer toelaat. Ik ga dan met Plex casten via mijn laptop en de web ap. Dit zou geen probleem moeten zijn toch?

Met casten wordt het zware werk op de laptop gedaan, en laat de TV enkel het beeld zien, dus dit zou prima mogelijk moeten zijn.

Wellicht zijn er klanten die meelezen en een suggestie kunnen doen voor een betaalbaar apparaat welke goed werkt met Plex.

We shal see!
En mochten er geen tips komen, ook goed. Laptop dan ook blij, word hij wat meer gebruikt🤣
Voor andere die dit ook kunnen ervaren, sowieso tips altijd welkom!

Inieder geval nogmaals voor de zoveelste keer hartelijk bedankt voor alle tijd, energie en hulp!
:smile::four_leaf_clover::rose: