Van Plex naar Emby 🍿

Zou ik ook over gezet kunnen worden naar Emby

Gr Jan

Kunt u mij 2 active Plex account om zetten naar 2 emby accounts.
Ticket nr 478908

Mijn ticketnummer is: #995443. Bedankt!

Iedereen hierboven is voorzien van een account.

Subtitles

Subtitles zoeken/downloaden: werkt even niet, had voor een library auto-download aan staan en zit nu tegen ratelimits aan.

Device limits

In tegenstelling tot Plex heb je hier als klant geen Plex Pass kosten oid. Wel hebben we device limits op de server - log dus niet op tig apparaten in - ik verwacht hier onder normaal gebruik geen problemen.

Mochten we tegen het device limit aanlopen, krijg je deze melding: Premiere device limit exceeded. Please contact your Emby system administrator or purchase the app unlock from the user menu on the home screen

Als je de mogelijkheid hebt een in-app aankoop te doen, wordt dit zeer op prijs gesteld omdat deze devices niet meetellen naar het device limit.

Deel vooral je ervaringen! Tot op heden moet ik zeggen dat dit best goed werkt, playback is een stuk sneller dan Plex. Plex is ook niet helemaal bug-free tho, vooral met playback van bepaalde bestanden op specifieke apparaten.

Toen de tijd dat we de Plex dienst lanceerde ook Emby getest, maar dat was toen echt ruk.

Plex klanten: Volg de stappen die hier zijn beschreven.

Let erop dat de bibliotheek nog geïndexeerd wordt en de bibliotheek vanaf 0 wordt opgebouwd. We verwachten dat dit proces ongeveer 7 dagen zal duren.

mooi balen dan ik heb een lifetime plexpass waar ik dus steeds minder aan heb. Wat een rot programma die emby vooral als je paswoord reset doet.

1 Like

Ik begrijp je helemaal, ik denk dat je niet de enige bent (check de Plex subreddit).

Het is een hele nare actie, omdat er veel mensen ook gewoon Hetzner gebruiken omdat hun lokale netwerk niet snel genoeg is om Plex te hosten. In ons geval zijn wij natuurlijk een legit reden dat ze deze sweep actie doen. Maar met Emby heb je als gebruiker alle features zonder vaste kosten.

oke dan maak ik daar een nieuw account aan want hij doet moeilijk bij paswoord reset

dat is prima!

krijg geen validatie email kan dus niet registreren bij Emby Gevonden in de spam box

In de spam misschien? hier gelukt met gmail en protonmail…

1 Like

Korte tip om toch de TV serie bibliotheek (en anderen) enigszins bruikbaar te maken (gezien de vele titels die nog niet geindexeerd zijn) > schakel naar bijv. de “genre” weergave - deze laat als het goed is zien wat beschikbaar is.

Hoe bevalt het tot zover? Min/plus punten t.o.v. Plex?

Ik zou graag een emby account willen, heb nu een actief Plex account

Zie: Van Plex naar Emby - #20

Ik weet natuurlijk niet of alles al omgezet zou moeten zijn, maar ik mis op dit moment nog heel veel content. Volgens mij mis ik namelijk alles van Netflix, Apple TV+, Disney+ en Amazon Prime Video. :slightly_frowning_face:

Sowieso ontbreekt de map “MOV | HD+” waarin voorheen de meest recente content in stond. Ook worden veel graphics (filmposters, etc.) niet geladen.

Voorbeeld:
Bij een zoekopdracht naar “Manifest” (Netflix) worden zowel de hele serie als de losse afleveringen gevonden, maar zonder graphics en metadata. Je ziet dan de bestandsnaam i.p.v. de titel van de aflevering. Als ik daarop klik, krijg ik de volgende foutmelding:
“No playable items were found. Are you trying to play an empty folder?”

Exact hetzelfde gebeurt bij “Only Murders In The Building” (Disney+), “Severance” en “The Morning Show” (beide Apple TV+), “The Handmaid’s Tale” (Netflix) en “Miracle Workers” (Amazon Prime Video).

Zo was ik bijvoorbeeld halverwege met de serie “The 4400” (2004-2007) van CBS, maar die wordt niet meer gevonden. De (slechte) reboot uit 2021-2022 is wel beschikbaar.

Kort gezegd: Alles waarbij geen thumbnail wordt getoond, is blijkbaar niet afspeelbaar.

Aanvullend:
Ik heb dit zowel op tvOS als iPadOS en iOS via de Emby app getest.

IMG_0001

IMG_0002

IMG_0003

Dit klopt - zo werkt de sync op Emby. Enkel de map wordt weergegeven, maar deze moet dan nog geindexeerd worden en de metadata moet worden opgehaald. Zoals eerder aangegeven lijkt het erop dat het nog een paar dagen zal duren voor alles geladen is, of zelfs langer. Bij Plex duurde dit omme en nabij 7 dagen.

Jullie hebben sinds dag 1 toegang, dus je zal langzaam meer afspeelbare content tegenkomen. Het was of dit, of niemand toegang geven tot de volledige bibliotheek soepel werkt (tijdens syncen is alles ook stukken trager) - of gedeeltelijk eerder toegang - wat ik denk iedere klant wel waardeert aangezien er genoeg al wel af te spelen is…

Tip:
Klik op Filter

Zet overview op Yes:

Op deze manier zie je alle content die wel al beschikbaar is.

Ik heb in Emby niet de mogelijkheid transcoding voor Remux en 4K uit te schakelen dus ik denk dat het problemen zal geven als ik iedereen toegang geef tot deze bibliotheek… ik moet nog even zien hoe dit gaat qua load op de server… Dat HD+ meer recente content heeft klopt niet, alle content die HD+ heeft staat ook in normale HD versie in de reguliere bibliotheken.

Bedankt voor je reactie. Dan wacht ik even “rustig” af. :wink:

Op tvOS heb ik bij het filter geen optie “Overview”, maar dat zal waarschijnlijk aan de app zelf liggen.

De app is nogal anders in UI per apparaat heb ik gemerkt. Wellicht een andere optie waar metadata voor nodig is zodat non-metadata items eruit gefilterd worden, of het genre-tabblad?

Graag zou ik ook een Emby test willen ontvangen. Alvast bedankt!

1 Like