Dreambox DM800 HD se

Ik heb jarenlang TV gekeken via een Dreambox DM800 HD se clone, aangesloten via een coax en enigma geïnstalleerd. Ik had het abonnementje voornamelijk voor sport kanalen zoals Fox en Ziggo sport maar ook wel voor Film 1 enz.
Inmiddels woon ik een een KPN gebied met ethernet ipv coax en ligt de Dreambox al een jaar of 3 ongebruikt in een doos. Ik neem aan dat een dergelijke oude box niet meer te gebruiken is? Welke box is momenteel een goed alternatief voor mijn oude Dreambox?
Is een moderne IPTV box ook een alternatief voor mijn huidige HDI Dune mediaplayer om mkv vanaf mijn synology NAS te streamen?Alvast bedankt.

Wij adviseren Qsmarter apparaten, maar Formuler apparaten (Formuler GTV) zijn nogsteeds de meest populaire onder alle IPTV ontvangers.

Bedankt voor de reactie. kan ik met mijn HDI Dune Solo 4K ook IPTV afspelen? Volgens de handleiding wordt het ondersteund maar hoe is mij niet duidelijk. Iemand hier ervaring mee?

Voor je Dreambox kan je Xtreamity gebruiken http://www.dreambox4u.com/downloads/plugins/xtreamity/

voor je Dune Solo 4K vind je hier meer informatie https://dune-hd.com/support/iptv/

Allebei met een M3u URL.

Succes!

Bedankt voor de links.
Ik heb een KPN 4K abonnement en heb begrepen dat KPN geen apparaten (zoals deze dreambox clone) met een dergelijke App ondersteunt?

Hoi @Maxblast,

Die ervaring heb ik niet. Bekende van mij hebben kpn glas en ook biptv zonder problemen.
Neem een trial en probeer het even :slight_smile: als die op je pc werkt werkt die ook op de kastjes.

Suc6!

Ok bedankt. Was al bezig met een trial maar valt niet mee om te betalen met een reguliere methode :wink:.

De dreambox 800se is beperkt bruikbaar voor iptv streams. Dan moet je een aantal zenders uit de m3u file copy pasten in het setedit programma. Geen H265 zenders en niet te veel (paar 100 max).

Je selecteert dan via de normale kanalen lijst. Uiteraard is dat meer een noodoplossing maar ik heb voor iemand die totaal digibeet is enkele buitenlandse streams beschikbaar gemaakt. In combinatie met een remote met 5 knoppen.

2 likes