Android of linux box voor iptv met opneem functie Of Linux install op Android box via SD kaart

Hallo allemaal,

Ik wil over stappen naar IPTV maar zit met een paar dingen waar ik tegen aanloop. De vraag is zal ik de iptv app install. Op de tv of zal ik een iptv box erbij kopen en daar de app opzetten. Als ik dan zo rond kijk naar de iptv boxen… en de spec. Er van zie Dan denk ik ja die doen nog onder voor de 4 á 5 jaar oude Android box die ik heb staan. De box ik heb hier onder de spec. ervan.

R-TV BOX Pro S10
R-TV-BOX-Pro

  • CPU: Amlogic S912 Octa core ARM Cortex-A53 CPU up to 2GHz (DVFS)
  • GPU: ARM Mali-T820MP3 GPU up to 750MHz (DVFS)
  • RAM: 3GB DDR4
  • ROM: 32GB eMMC Flash
  • OS: Android 6.0
  • Support USB: 2 x USB host + 1 x USB OTG
  • Support Micro SD Card
  • Support the Latest HEVC H.265, VP9 Decoding
  • Support H.265 up to 4Kx2K@60fps Video HDR
  • Support IEEE 802.11 a/b/g/n Dual-band WiFi 2.4G + 5.6G
  • Support Bluetooth: V4.1
  • HDMI Port: HDMI 2.0

Dit is nog redelijk in verhouding met de andere boxen wat ik gezien heb.

Maar omdat Android zwaarder draait zit ik te denken om via de micro sd kaart een linux install te doen. (dit brengt geen schade aan de android die al de box zit) Omdat Linux het dan sneller opstart en soepeler navigeert. Nu ben ik nog wel aan het rond kijken wat de beste linux firmware is voor iptv op te draaien. Dus als uw dit leest en hebt hier eventueel een optie voor hoor ik het graag. Ben zelf nog niet zo thuis in linux maar wil me er in verdiepen. Eventueel een USB stick er in voor de opslag van het opnemen via IPTV.

Of raden jullie toch een andere iptv box aan met eventueel linux met meerdere tuners ingebouwd.

Hoor graag jullie gedachte en kennis hier over, bedankt alvast

Zit ik in de verkeerde tropic dan hoor ik het graag, Sorry

Kortgezegd adviseren we Formuler of Qsmarter apparaten, omdat we weten dat deze werken met de diensten die we leveren.

Heb je een Android box, kun je TIviMate proberen. Je specs zien er zo op het oog niet verkeerd uit… dus dat lijkt me geen probleem.

Bij twijfel, bestel een M3U account, deze kun je op elk apparaat gebruiken en is niet gelinkt aan een apparaat. Ook handig om door te lezen: Wat is het verschil tussen MAC en M3U accounts?