VU+ DUO als iptv ontvanger

Kan ik IPTV vie VU+ bekijjen?
Hoe miet ik de m3u url in de VU+ DUO ontvanger gebruiken?

Is dit niet alleen voor schotel?

Zoek eens in je player waarmee je schotel kijkt of er ergens m3u en of portal staat.

Zoek ook eens op google of dit gaat en dat is een Linux systeem even uit mijn hoofd (als ik het goed heb) en misschien kan je wel een IPTV app ermee downloaden en of via usb een app erop zetten.

GooglešŸ˜ƒ

Edit: link naar een forum https://www.sat4all.com/forums/topic/362133-iptv-installeren/?do=findComment&comment=2484560

1 like

Nee, de VU+ Duo is niet alleen voor schotel, het is een Linux-machine (net zoals de Dreambox) waar je in principe van alles op kunt doen, waaronder satelliet-tv kijken. Sommige modellen (ik heb zelf de VU+ Solo 4K) kun je zelfs met een extra module uitbreiden van alleen satelliet naar sat+kabel+digitenne (DVB-S Ć©n DVB-C Ć©n DVB-T). Het is dus een extreem veelzijdig apparaat. Het apparaat hangt aan het internet via WiFi of met een netwerkkabel aan je router.
IPTV kijken op de VU+ is op meerdere manieren mogelijk. Zelf gebruik ik de plugin van Xtream Editor, die keurig onderscheid weet te maken tussen Live, Movies en Series. Werkt als een dolle, maar ja, daā€™s dus wel een betaalde dienst. Een andere manier, maar ik weet niet helemaal precies hoe dat werkt, is dat de M3U-url in Ć©Ć©n-of-ander configuratiebestandje wordt opgenomen. Heeft te maken met OpenWebif. Maar daar houdt mijn kennis ongeveer opā€¦
Hoop dat iemand hier iets aan heeft!
Groetjes, Bart.

3 likes

Ja dat kan,
Zet deze regel met uw url , user en pasword gegevens met putty in telnet en start de box opnieuw op.
Je zult zien dat hij in de zenderlijst erbij staat.

wget -O /etc/enigma2/iptv.sh ā€œhttp://ā€¦URLā€¦:ā€¦poort nrā€¦/get.php?username=ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦&password=ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦.&type=enigma22_script&output=tsā€ && chmod 777 /etc/enigma2/iptv.sh && /etc/enigma2/iptv.sh

2 likes

Dank voor de aanvulling @Jan_Wouters. Ik ben benieuwd of het werkt.

Wij kunnen ook Enigma 1.6 en 2.0 scripts genereren voor accounts (.sh-files) mocht dit nodig zijn of wellicht makkelijker.

1 like

Hallo,
Ik heb het ook getest met VOD en werkt ook prima
Gr.Jan

2 likes

Dank voor de aanvulling, @Jan_Wouters!
Dus kan iptv.sh tegelijk 2 URLā€™s bevatten (eentje voor Live en eentje voor VOD) en werkt dat gewoon? Dat zou mooi zijn. Wordt alsdan overigens wel een gigantische zenderlijst met Live + Movie + Serie dwars door elkaar. Persoonlijk betaal ik dan liever voor Xtream Editor en kan ik van de XE-plugin gebruik maken, want die kan dat onderscheid maken (+ je laat alleen zien wat je wilt zien, zo heb ik een mapje ā€˜Series Troepā€™ met alle dingen die ik zeker weten nooit zal kijken; En die map verberg je dan in XE).

Je kunt ook DCC voor telnet gebruiken en Dreamedit voor de zenderlijst te maken.
Je moet het ip adres natuurlijk van je box invullen.

Ja,live tv en VOD komen beide apart in de providerlijst te staan.
Tevens kun je zelf een favorietenlijst maken dan hoef je alle zenders niet te zoeken.
Gr.Jan

1 like

Ik kan helaas niets anders vinds ! Maar werkt blackiptv nog op een Vu+ uno 4k SE via de bouquetes lijst mbv de wget script?

Wordt er een iptv.sh aangeleverd? Andere providers beweerde, helaas, dat het zou moeten werken maar kreeg de Unauthorized error.

Zoals ik zei het gaat dus om een VU+ uno 4k Se met OpenATV. En zou ik dan gold of platinum moeten nemen?

Edot: ik had niet de rechten om een eigen topic te openen, vandaar dat ik deze boost

Deze error betekent dat de user/pass niet juist is ingegeven.

Heb je wellicht iets aan dit topic?

Ja alleen zijn de gebruikersnaam & ww wel 100% correct. Het gaat hier overigens om een andere provider, vandaar mijn vraag of het via jullie wel kan.

Ik heb dat topic inderdaad al eens doorgespit en zal eens kijken of ik wat kan met de scripts die jullie daarin gepost hebben

Overigens krijg ik met de Wget eem error:
wget: error getting response: Connection reset by peer

Op mijn VU+ duo2 met enigma2-openpli heb ik iptv aan de praat. Kan ook opnemen.
Echter, de EPG werkt niet, dus opnemen wordt dan lastig!

Vraag: Heeft iemand ook de EPG aan de praat op de VU+?