Buffering op diverse apparaten, eerder nooit problemen

Ik heb 'm ook open. Eventueel een andere zender die we kunnen kruistesten op 't moment?

Een speedtest op dit moment, zijn de resultaten gelijk aan de tests voorheen?

Svp via speedtest.net en dan is het belangrijkste hier denk ik de ping:

Kreeg net een korte buffer, maar dat was tijdens de speedtest die aan mijn max zit realiseerde ik mij later…

Tevens Titanium account per M3U toegestuurd.

Speedtest is nu wel wat minder, maar nog steeds niet slecht

Ping is nu 16ms. Ik ga straks de titanium link proberen, thnx

16ms en 5ms jitter mag opzich geen problemen opleveren. Mits deze constant zijn, want dit is een moment opname, had je eerder ook een jitter waarde staan?

Die jitter waardes waren gisteren ook heel laag, zelfs 1 ms gisteravond rond 20:30u

Net de titanium op smarters lite geprobeerd op telefoon en dat werkt heel goed. Thunder loopt elke 10 seconden vast, titanium blijft gewoon draaien.
Ga deze ook op formuler proberen vanavond. Maar zie dus nu al veel verschil

Als je op de PC/Mac bent kun je eventueel wel even een ping naar google.com laten lopen en zien of deviaties in de ping zichtbaar zijn. Denk dat dit de makkelijkste manier is zonder software te downloaden.

Open je terminal (wellicht commando prompt op Windows uit m’n hoofd)

Typ het command: ping google.com - op windows ping google.com -t (of beter nog, ping het portal)

Laat deze even lopen (het liefst ook tijdens buffering, zodat je kunt zien of op hetzelfde moment de ping omhoog gaat en stop uiteindelijk met CTRL + C.

image

Overigens geen haast, hij is een maand geldig. Ik snap dat je niet elke avond wilt bezig zijn met testen, het blijft vervelend. Maar goed, als ik zelf ook de problemen had zou ik uiteraard niet alle moeite doen om dit te troubleshooten, vind het oprecht erg raar.

Duidelijk. Misschien is het gewoon iets in de routing of dergelijke naar de streams toe… ik ben totaal geen netwerk expert.

EDIT: denk dat de ping test minder belangrijk is na je laatste bericht, maar je kunt wel eens naar het portal pingen en zien of dat veranderd tijdens buffer issues in dit geval.

Voor de duidelijkheid, verschillende zenders uit verschillende groepen geven hetzelfde resultaat in Thunder? Of zijn er sommig wel goed, en sommige niet?

Op thunder net 4 zenders geprobeerd, allen met reconnects in Smarters lite. (In uhd en standaard nl)

De pings zien er goed uit volgens mij:

Het is nu op formuler overigens weer een stuk beter dan gisteren, dat is ook wel weer apart….

Ik ga komende dagen alles blijven proberen, ben wel blij nu met titanium als backup

1 like

We hebben trouwens een 3cx thunder, en een maand geleden gad een vriend (die een van de cx-en gebruikt) van mij dezelfde problemen, die na enige tijd zonder echt iets te veranderen weer opgelost waren. Toen ik wilde gaan helpen, was het niet meer nodig.
Ik zal een informeren hoe het daar afgelopen dagen was.

1 like

Daar lijkt het wel op, net nog wat extra andere zenders geprobeerd in andere groepen met zelfde resultaat.

1 like

Ik ben benieuwd, heb het hele draadje inmiddels ook even doorgestuurd naar de staf in de hoop dat zij er wat mee kunnen, maar weet uit ervaring dat ook vanaf hun kant het lastig troubleshooten is als het om een enkele gebruiker gaat.

Ik heb het net gevraagd, en zij hebben ook dezelfde haperingen gehad afgelopen paar dagen.
Ze durven het aleen niet meer meteen aan mij te vertellen, bang dat ze me te lastig vallen :slight_smile:

1 like

Hopen dat het wat oplevert… thnx

De 3e cx gebruiker heeft ook dezelfde problemen.
Kunnen we nog 2 titanium test linkjes krijgen om als backup te kunnen gebruiken?

Kan je toevallig eens een ping naar de Thunder DNS laten lopen? Omdat de URL wordt gefilterd op het forum zal ik een cli command naar de DM sturen.

Interessant. Ik moet zeggen dat ik hier op het moment geen meldingen heb (eigenlijk enkel jij), in vergelijking met aantal kijkers om te stellen dat er een probleem is. Zelfde ISP? Zelfde buurt of locatie?

Ik zal je bij uitzondering wel 2x 1M geven maar weet wel dat dit type individuele problemen normaliter op risico zijn van de klant, uiteraard zijn we in geval van massale problemen coulant maar begrijp ook dat we dit soort dingen individueel af en toe kunnen doen maar zeker niet in massa, dus zeggen we standaard nee (een backup lijn elders scheelt gedoe omdat het altijd even minder kan zijn, en is ook standaard ons advies).

Zoals je in de storingstopics kunt terugzien, is ook Titanium niet 100%. Het is en blijft IPTV.

Nee allemaal verschillende ISPs
Waalre en Veldhoven

Dankjewel

Het is wel apart dat we met deze 3cx alledrie het zelfde ervaren. We gaan het alledrie in de gaten houden.

1 like

Dat snap ik

1 like

Exact zelfde resultaat als hier! Thanks voor de moeite.

1 like