Dat mag niets uitmaken. Ik snap dat bufferproblemen vervelend zijn. Bovendien, als het geen buffering is dat anderen ook ervaren, is het echt een lokaal probleem en dat maakt het gewoon extra lastig om te troubleshooten.
Het verschil tussen VOD & IPTV is dat met VOD de content eindeloos vooruit gebufferd kan worden, waardoor netwerkproblemen vaak niet opgemerkt worden.
Met IPTV-technologie ontvang je eigenlijk allemaal kleine pakketjes op een constant tempo. Op je apparaat worden deze achter elkaar geplakt op een hoog tempo, wat zorgt voor het beeld dat je op TV ziet. Er wordt geen content vooraf gebufferd, dus IPTV is daarmee ook gevoeliger voor netwerkproblemen.
Komen we bij het volgende: Sommige IPTV apps laten je een buffertijd instellen voor IPTV streams, op Formuler moet dit kunnen, als je die op de hoog mogelijke waarde zet, geef je het apparaat een buffer om schokken/problemen in het netwerk op te vangen.
Zie ook onderstaande quote. Heb je zoiets al eens gedaan? Het is een shot in the deep, maar omdat je aangeeft dat je op zowel WiFi als mobiel netwerk, met of zonder VPN, hetzelfde probleem hebt, vind ik het oprecht lastig. Buffering vanaf een provider is eigenlijk altijd best simpel in theorie: als een website offline is, kunnen jij of ik deze niet bereiken. Als deze online is, kunnen wij deze beide bereiken. Als een van ons deze niet kan bereiken, is er iets mis met het lokale netwerk. Hetzelfde geldt in de basis voor buffering in IPTV. Ik heb het inmiddels bij de staf aangekaart, maar ik krijg zoals verwacht dezelfde bevindingen die ik zelf ook heb ervaren (NPO loopt sinds mijn vorige bericht zonder problemen).
Ik zal dit tevens even verplaatsen naar een apart topic, omdat we nu meer richting troubleshooting gaan dan storing melden.