Betaling in Bitcoin minimaal 150 euro?

De betaling in bitcoin is waardeloos, als ik via Skrill betaal dan kost mij een abbo van 25 euro pakweg 60 euro. De aanbevolen app is ook een uitbuiting, ik moet daar eerst 150 euro storten wil ik iets kunnen betalen. Dit werkt allemaal niet. Daarnaast is de beantwoording van een ticket trager, ik moet dagen wachten voor er iets gebeurt. Dat is niet netjes voor een clubje wat in het begin goed functioneerde, jammer. Ik denk dat ik na afloop van de huidige abbo`s elders gaat kijken, wel heel jammer dat onze lange relatie dan hierbij afloopt. Ik ga nog hopen dat er een betere betaling regeling gaat komen, bij andere kan je ook gewoon betalen via Ideal. Ik wacht nog even af…***
Mario

2 likes

Mario, we adviseren al sinds november 2023 NIET te betalen via Bitcoin/Skrill maar bijv. Litecoin vanuit je eigen wallet. Er staat een duidelijke banner globaal bovenaan op het forum sinds die tijd:

Als je ondanks dit, alsnog kiest om via Bitcoin te betalen, is dit aan jezelf. Overigens is een betaling met Bitcoin buiten Skrill om, prima te doen. Maar wij halen sinds nov. 2023 al klanten weg bij Skrill :slight_smile:

Wij zijn al sinds dat we over zijn naar crypto een volledig anonieme provider, als je bij een ander wel met iDEAL kunt betalen en dat fijner vindt, voel je vrij, ik begrijp je volkomen.

Dat weet ik, maar via een eigen wallet moet ik er eerst 150 euro op zetten om 25 euro te betalen. Daar heb ik geen zin in.
Mario

Daar klopt helemaal niets van, sorry. En als daar ergens in onze handleiding naar wordt verwezen, hoor ik graag exact waar dit is zodat we dat kunnen aanpassen.

Je snapt het niet helemaal, even een voorbeeld. Ik moet via litcorn of een ander clubje een wallet aanmaken, als ik dat doe verwachten ze dat je iets op die wallet zet. Dat begint bij 150 euro, ik ben al dagen aan het stoeien om iets te vinden waar ik op een normale wijze 25 euro over kan maken in bitcoins naar jullie. Die is er niet.

1 like

Ben je op de hoogte van onze handleiding?

Wat je zegt komt totaal niet overeen met de stappen die wij aanraden - is dit wel zo? Hoor ik graag waar wij deze verwijzing maken zodat we dit kunnen aanpassen.


Dit is de exodus app die je aanbeveelt, je heb geen keuze eerste storting in je wallet is 150 euro…

Ja maar als je dan verder gaat in de handleiding (kopen van crypto) - skip je methodes 1 t/m 3 om te kiezen voor stap 4… deze methodes zijn gesorteerd op onze aanbeveling.

De min. €40 EUR is dus verouderd, en heb ik nu aangepast naar min €150 EUR - en gaat hiermee ook uit onze lijst met aanbevolen aankoop methodes.

Het punt hier is dat je de Exodus wallet gebruikt om je crypto te bewaren, ontvangen en versturen - maar niet om daadwerkelijk aan te kopen.

Ik heb hetzelfde probleem…ik wil eigenlijk niks met Bitcoin te maken hebben….ik heb het geprobeerd op de aanbevolen wijze…maar ik vrees dat mijn huidige abo de laatste is vanwege de betalingsproblemen … erg jammer…
Ik heb nu een backup abo bij een andere provider om stabiliteit te testen en gelukkig bevalt dat tot nu toe prima….en gewoon betalen met iDeal!

2 likes

Begrijp je volkomen, even goede vrienden! Snap dat het niet voor iedereen is. We doen ons best dit voor iedereen zo makkelijk mogelijk te maken, maar kunnen men niet dwingen.

Vergeet niet dat wij al bijna 6 jaar actief zijn en vroeger ook “gewoon” iDeal accepteerde, maar na al die jaren heb je overal simpelweg een blokkade of kom je simpelweg niet door verificatie heen, tevens moeten we een hoop persoons/bedrijfsverificatie doorgeven en zo worden aanbieders weer opgerold vroeg of laat. PayPal idem, daar ben ik persoonlijk permanent geblokkeerd door dit gebeuren.

Je kunt als illegale aanbieder simpelweg niet jarenlang iDeal accepteren, het is de rompslomp en het risico voor degene achter de dienst gewoon niet waard.

De provider die nu wel iDeal aanbiedt zal ooit dezelfde issues krijgen want dit soort diensten zijn gewoon in strijd met de AV… dus kortom Crypto betalingen zijn de enige oplossing omdat we daar zonder tussenkomst van enige partij gewoon betalingen kunnen ontvangen.

Hoi Mario,
Ja, Skrill is een dure ramp. Zelf ook een tijdje gebruikt maar weg ermee.
Zo doe ik het nu probleemloos:

  • ik koop bij Bitvavo via iDeal een Euro tegoed
  • in Bitvavo koop ik BTC
  • met Bitvavo maak ik BTC over naar een lokale wallet (op mijn pc) van Electrum
  • met Electrum betaal ik mijn abbo aan Worldbilling
    Klaar :innocent:

Ben een 69-jarige vrouw en heb dit zelfstandig uitgevogeld. En Ă©cht: dit werkt probleemloos!

1 like

Wat goed om te horen! En inderdaad als je het eenmaal door hebt is het prima te doen. Electrum is inderdaad een bekende Bitcoin wallet zonder al teveel poespas, werkt zeker top en ook gemakkelijk in gebruik.

1 like