Te weinig betaald via Skrill door netwerkfees

De diverse fees via skrill zijn uitermate hoog. Skrill zelf rekent niet veel maar blijkbaar de beheerder (network fee) van bitcoins wel , zie hier wat ze er over zeggen : " What are the fees?

All applicable fees will be displayed via the transaction summary screen. A network fee may also be applied, which is beyond our control. It is paid to crypto miners and validators for verifying transactions on the blockchain and keeping the network secure. This fee is deducted from the total amount of your withdrawal so you may receive a lesser amount than expected." Van de € 75,- die ik overmaakte ontvangen jullie blijkbaar slechts € 59,- . Dit verschil is onacceptabel , hoe kunnen we dergelijke fees vermijden ?

Het klopt dat het de network fees zijn, maar die zijn niet zo hoog als dat Skrill inhoudt (zij pakken vaak 3/4x zoveel als de actuele transactie kost). Tot zover hebben wij deze altijd gedekt als dit voorkwam, en als ze gewoon de daadwerkelijke netwerk fee inhouden, zouden wij die uiteraard altijd dekken. Het minste wat ze kunnen doen is vooraf een estimate geven, zoals Exodus wallet bijvoorbeeld doet:

image

Ik moet wel zeggen, dat afgelopen periode er wel pieken zijn geweest op het Bitcoin netwerk door de vele activiteit:

In de nieuwe handleiding 1. Crypto betaling - eerste keer [2023], wordt uitgelegd hoe je beter crypto kunt aanschaffen. Je kunt dan bijvoorbeeld Litecoin gebruiken, waar de fees nihil zijn en daarmee beter geschikt zijn voor kleinere transacties.

Klopt gedeeltelijk, zij laten op het summary screen 50ct zien, en houden vervolgens nog de “daadwerkelijke” netwerk fee in met blijkbaar nog een opslag ook en dan verschuilen zij zich achter de onwetendheid van hun klant. Als ze daadwerkelijk zulke fees betalen is of hun interne systeem niet efficient waardoor hun transacties duurder worden, of ze betalen extra fees (meer fee, is snellere transactie, maar je kunt ook onnodig teveel betalen) of ze naaien hun klanten.

Ik heb ze per mail gevraagd om het grote verschil te verklaren , destijds wel speciaal skrill account voor jullie geopend .

Vrij eenvoudig om een crypto wallet te openen maar de fee naar bitcoin bedraagt toch ook 10% . Er zitten partijen zich behoorlijk te verrijken . Goed , Skrill opgeheven . Daar lopen de kosten de spuigaten uit .

1 like

Klopt, maar als je bij de andere partij zit kun je ook Litecoin/LTC kopen, waar de fees centen of minder zijn. Ik zal herzien of dit duidelijk is aangegeven in de handleiding.

Dit topic is 14 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.