VLC Player handleiding (Windows, MacOS, diverse)

Instructies voor het gebruik van de VLC-mediaspeler (download) van VideoLAN voor het streamen en afspelen van IPTV.

  1. Open de VLC-mediaspeler.
  2. Klik op de knop “Bestand” op de bovenste navigatiebalk om “Netwerk openen” te openen.
  3. Plak je M3U link in het veld en druk op open.
  4. Wacht tot de kanalen zijn geladen. (dit kan even duren)
  5. Als je van kanaal wilt veranderen, zoekt u het pictogram ‘Toggle playlist’, het derde vierkante pictogram van rechts onder aan de VLC-app.

Je kunt ook op je M3U link klikken en het gedownloadde M3U bestand openen in VLC. Bij grote M3U lijsten kan dit soms een betere optie zijn als je VLC Player vast loopt of crasht.

2 likes

Net een Gold trial voor VLC ontvangen en kreeg het vrij snel werkend.
De handleiding voor VLC is wat gedateerd maar bestaat er in VLC een mogelijkheid om een overzichtelijke lijst met kanalen zichtbaar te maken?

Voor zover ik weet niet. VLC is prima om enkele streams in te laden maar heeft moeite met grotere lijsten en is mijn inziens niet te vergelijken met andere IPTV apps.

Wat is er gedateerd aan de handleiding?

Je kunt wellicht je eigen M3U lijst aanpassen met XeeV of m3u4u.com en die inladen in VLC.

Bedankt voor de info. In mijn VLC versie is het net even anders dan in de handleiding maar wellicht heb ik een oudere versie ;-).
Ik ben inmiddels met IPTV Smarters aan het testen en dat ziet er al beter uit.

1 like

Gisteren even IPTV Smarters Pro kunnen testen en o.a. Ziggo Tennis kunnen kijken :slight_smile: . Beeld is wel ok maar het geluid viel een paar keer weg of er kwam ineens een reclameboodschap tussendoor.
Een herstart van de App was dan wel nodig. Vandaag is de testperiode afgelopen. Vermoedelijk wekt het allemaal beter met een IPTV box ;-).