Bewerk je M3U playlist met XeeV Editor

Ik heb thuis géén kastje maar heb ervoor gekozen om meer in eigen hand te beheren. Daarom heb ik gekozen voor Xeev Playlist Editor (heette eerst Xtream Editor, maar ze wilden om begrijpelijke redenen geen associatie meer hebben met Xtream Codes).

De voordelen van Xeev zijn:

  1. je kunt helemaal zelf bepalen welke groepen en welke zenders in die groepen je wel/niet wilt zien;
  2. Je kunt groepen & zenders hernoemen (al was het maar om een gewenste sortering te forceren);
  3. Je kunt zelf nieuwe groepen aanmaken en zenders verplaatsen of kopiëren (!) van de ene naar de andere groep;
  4. Je kunt zelf EPG toewijzen (niet 100% maar wel 95% matcht) óf je kunt de EPG van de provider gebruiken. Dit was erg handig bij de huidige storing: hún EPG funktioneerde nl. perfect;
  5. Je kunt kiezen voor picons (zender-icoontjes) van de provider, van Xeev zelf óf je kunt zelf een url naar een plaatje opgeven. Dit kun je per zender doen.
  6. Je kunt VOD (films & series) laten koppelen aan tMDB, voor omschrijvingen en posters;
  7. Je kunt abo’s van meerdere providers combineren tot 1 lijst;
  8. Ze hebben een eigen Enigma2-plugin. Hierbij nog een tip: als je ervoor zorgt dat de zenders van je IPTV exact dezelfde naam hebben als die van je satellietkanalen, kun je forceren dat voor IPTV dezelfde picons gebruikt worden als voor de satellietkanalen.

Als apps gebruik ik GSE Smart IPTV (iOS en Apple TV), ProgDVB (Windows 10) en de XE plugin op Enigma2 (VU+ Solo4K). Deze kunnen allemaal gebruik maken van de url’s die Xtream Editor produceert, alles blijft automatisch synchroon.

Ga naar de website van XEEV Playlist Editor

ik hoop dat iemand hier iets aan heeft!

groetjes van Bart.

4 likes