Tivimate verbinding

Vraag/Probleem: Probleem: Tijdens het willen bekijken van alle kanalen krijg ik de melding MediaCodecDecoderException in de Tivimate app

Zelf geprobeerd: App verwijdert en alle instellingen, opnieuw geinstalleerd, daarna nog via de instellingen bij de video decoder de instellingen aangepast naar software, hierbij werkt het wel alleen hapert of staat het beeld stil.
Als deze instelling op hardware staat krijg ik de foutmelding: MediaCodecDecoderException

Verplichte overige informatie
Type account: M3U
Apparaat: TV (Philips smartTV)
Applicatie: Tivimate
Type verbinding: LAN
Speedtest.net result: 500 MBps
Ervaring IPTV:
Relevante topic(s):

Even ter bevestiging, ben je ingelogd op de methode zoals aangegeven in Tivimate?

ja, heb via de M3U url ingelogt, zowel als met de Xstream methode, me epg bron klopt, me afspeellijst klopt.
Me inlog klopt, kreeg ook alles te zien dat de afspeellijst werd verwerkt (kreeg te zien 1603 kanalen, 15120 films en 3440 series)

Ik krijg ook alles gewoon te zien, maar kan niks afspelen.

Behalve als ik in de instelling ga zitten van de video decoder(staat standaard op hardware) en die op software zet, dan krijg ik beeld te zien, maar die hapert dan zeer erg of staat stil, en kan dan geen films bekijken.
Terwijl ik alles gewoon zie staan.

En wanneer is de laatste keer dat het wel heeft gewerkt naar behoren?

MediaCodecDecoderException klinkt namelijk als een decoder issue met je TV zelf (ik ga er vanuit dat je TiviMate direct op je smart TV gebruikt).

Zijn er wellicht updates voor TiviMate beschikbaar?

Sinds gistermiddag, en ja klopt rechtstreeks op de tv.

Nee zijn geen updates beschikbaar.

Heb de app al is verwijdert en opnieuw geinstalleeerd.

Hmm, dat is vreemd. Ken het probleem zelf niet - en vreemd genoeg ook nooit eerder hier op het forum voorgekomen. Dus zal even wat Googlen en laten weten als ik iets tegen kom.

Jaa, dankjewel.

Was zelf ook al bezig geweest maar er niet echt veel duidelijker uit geworden.

Ergens in TiviMate de mogelijkheid een externe player te selecteren?

ja, ook al geprobeert met vlc player, ook heel haperend beeld tot stilstaand…

Hmm, haperend beeld is eigenlijk een kenmerk van beperkt werkgeheugen (RAM/memory). Een veel voorkomend probleem op Smart TV’s en eigenlijk wat we niet aanraden, staat hier beschreven voor de SIPTV app, die relatief licht is, dus nog belangrijker voor een app als TiviMate.

Zitten er andere apps op je Smart TV die je kunt proberen?

Eventueel een Android kastje in huis?

Sowieso kun je even op een iPad/iPhone (ios) of android smartphone/tablet zien of het daar wel soepel draait - dan kun je in ieder geval bevestigen of de TV daadwerkwelijk het probleem is.

Heb het op 4 andere apps geprobeert 2 op de laptop via vlc player en de webplayer, daar werkt het wel.
Heb net 2 op de tv geprobeerd en die werken niet, dus denkt dat het aan me software op me tv ligt, beetje raar dat die het 1 keer niet meer doet…

Tv naar fabrieks systeem instellingen gezet, niet laten updaten, dan werkt tivimate wel, dus ga nu even kijken als ik de software van de tv update of die dan ook werkt…

RAM geheugen begint altijd nihil, maar na een tijd groeit het RAM geheugen en kan deze vol gaan zitten met als gevolg buffering. Daarom is hij na een fabrieksherstel waarschijnlijk wel (even) prima.

Voelt de app toevallig ook trager aan dan normaal wanneer je de problemen ervaart?

Tot nu toe, nadat alles weer op fabrieksinstelingen is gezet werkt het weer.

En nee toen ik de problemen had, had ik voor mij niet het gevoel dat de app langzamer aan voelde …