Streaming kwaliteit

Even een vraag aan de deskundige onder ons.
Weet iemand van jullie of er op korte termijn een hogere streaming kwaliteit wordt uitgezonden?

Heb een Oled 4k tv en als ik voetbal er op kijk dan is het van hele slechte kwaliteit.
Heb al verschillende settings geprobeerd, maar heeft toch met de uitzending zelf te maken.

Ik hoor graag van jullie.

1 like

Zit je op Gold of Platinum?

Platinum heeft NL4K en H265, geen “echt” 4K (dat zal je niet vinden via IPTV) maar beter dan dat zul je niet vinden denk ik.

“Echt” 4K ga je niet vinden via IPTV want dit trekt gewoon teveel bandbreedte, hoe hoger de kwaliteit hoe meer gevoelig je bent voor bufferklachten, dat is weer slecht voor de provider. Daarom tref je meestal gewoon transcoded streams die weinig van het netwerk vragen.

1 like

Ik heb sinds vorige week een Gold abonnement afgesloten. In wat voor kwaliteit worden deze zenders uitgezonden? En hoeveel FPS bij 1080P

De meeste streams bij elke IPTV server zijn transcoded, 25fps, h264, variërend 720/1080p. Zo ook in Gold en het grootste gedeelte van Platinum.

Soms kun je beter 1280x720 hebben met goed beeld dan 1920x1080 met beeld wat instort zodra er veel beweegt.
H265 vergt minder bandbreedte maar je decoder moet dat wel ondersteunen.

Wat ik jammer vind is dat het geluid (met name bij muziek zenders) te smalbandig is. Soms zelfs mono.

Gelukkig wordt internet steeds sneller en breedbandiger, paar jaar geleden was iptv nog SD… :wink:

Waarom kan 50i niet doorgegeven ipv 25p? Dan schokt een lopende tekst zoals op rtl-z niet zo.

Dat is niet zozeer een meewegende factor. Wat wel weegt is dat IPTV marktprijzen sinds vorig jaar enorm zijn gedaald in de Benelux. Bandbreedte loopt nogsteeds over streamservers, een factor x2 (of meer) in mbps per stream per kijker, is niet te verwaarlozen en je kunt dus gerust zeggen dat dat gepaard gaat met kosten x2 :grinning:.

Gevolg daarvan is dus dat streams zo “zuinig” mogelijk worden aangeboden, met als bijkomend voordeel stabiliteit en laagdrempeligheid en compatibiliteit. Internationaal vind je al jaren geen tot een gering aanbod FHD streams… De massa klant wil daar niet voor betalen. Focus je je er wel op als aanbieder, bloed je langzaam dood want de massa kiest voor goedkoper en niches in IPTV betalen de servers niet.

Hoi,

Ik heb jullie gratis test geactiveerd en hij werkt goed. Alleen merk ik dat de nl kanalen bijna allemaal 720p is. Op jullie site staat 1080p. Komt dit dat hij zo laag is dat dit gratis is??

Mvg
Joshua

Hoi, test je Gold of Platinum. Die tweede heb je nodig voor wat jij zoekt. Let op, er is nooit een garantie dat de kwaliteit hetzelfde blijft gedurende je looptijd.

Hoi, ik teste eerst gold daar waren de normale zenders bijvoorbeeld npo 1 en sbs 6 720p en nog meer

Daarna heb ik die andere getest en daar is alles wel 1080p

Miss komt het door gold?

Dus ik kan het beste voor platina gaan?