Stream/beeld kwaliteit Gold vs. Platinum

Hallo,

Ik heb het platinum abo en als ik de 3 mogelijke streams aanklik en vervolgens de informatie en van bekijk geeft hij volgende weer:

Platinum:
Fox Sports 1, indien ik op informatie icoon klik:
HD= full hd, 50 fps, stereo
H265= Full hd, 25 fps, stereo
4K= full hd, 25 fps, stereo

Keer Gold getest:

Gold:
Fox sports 1
Alleen 1 stream HD, deze geeft aan full hd, 25 fps, stereo

Betekent dit dat je dus toch beter voor platinum moet gaan omdat hier een stream bij zit die full hd en 50 FPS weergeeft?
Lijkt namelijk net wat mooier en vloeiender.

Momenteel is dit inderdaad een voordeel van Platinum. Het nadeel is dat die streams niet overal werken, omdat de codecs niet worden ondersteund. Denk aan oudere MAG apparaten die nog steeds bij veel mensen thuis staan, Smart IPTV (stream error), onze webplayers en vele goedkopere Android kastjes die worden gebruikt. Tweede nadeel is dat die zenders ook gevoeliger zijn voor buffering dan standaard transcoded kanalen.

Met de Gold dienst is het de bedoeling dat alles overal werkt zonder codec problemen. Je zal denken zeg tegen de klant koop een beter apparaat, maar iets wat werkt op elk apparaat is uiteraard beter voor de sales en roept gewoon veel minder klachten op dus meer tevreden klanten… is dat niet voldoende voor je draaien er inderdaad momenteel betere kwaliteit streams op Platinum. Wat dan ook nog meetelt is dat op veel kanalen op Gold catchup constant loopt, dit kost ook veel opslagruimte waar rekening mee gehouden moet worden. En dan is bandbreedte over de servers nog een grote factor.

Als dit voor jou een reden is om voor Platinum te kiezen, zeker. Dit is voor iedereen anders. Als je het ons vraagt is de all-in-one oplossing Gold en de “premium” optie een combinatie van Plex en Platinum.

Wil je genoeg backup streams, kies je voor Platinum (want 4K/H265/HD). Wil je ook een backup server, kies je beide of gebruik je de kortingscode EXTRA voor een extra account Gold/Platinum met 40% korting of koop je een extra lijntje elders.

Ik hoop dat je vraag zo voldoende beantwoordt is. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Thx voor je duidelijke uitleg!

1 like

Toch nog een vraagje.
Het valt me op dat Fox Sports 1 kanaal 421 uit HD groep het beste beeld heeft en het meest vloeiend loopt. Als ik op informatie klik geeft hij aan : full HD, 50 FPS.

Er is bijna geen zender verder uit welke groep dan ook die ook Full HD en 50 FPS weergeeft.

Andere zenders geven dan of HD en 50 FPS aan of Full HD en 25 FPS. …

Is het niet mogelijk meer streams aan te bieden zoals kanaal fox sports 1 421 HD

Ik vrees dat we hier weinig invloed op hebben. De streams achter de zenders kunnen ook op een backup stream draaien mocht een main stream down zijn. Over het algemeen doen we niets met de fps van een stream en is deze zoals hij binnenkomt.

Oke. Thanks voor je reactie. Zie trouwens nu ineens dat kanaal 421 fox sports 1 ineens full hd, 25 FPS is. Deze gaf eerst 50 FPS aan. Kan de stream dus ineens anders zijn van hetzelfde kanaal?

Yep:

Ah oke. Vandaar. Thx voor reactieđź‘Ť

1 like