Series vooruit spoelen werkt niet

Vraag/Probleem:
Als ik series afspeel kan ik niet de halve aflevering vooruit spoelen. Dan krijg ik alleen het spinning wheel of alleen geluid met een stilstaand beeld.
Als ik stop en de volgende dag verder wil kijken lukt dat ook niet, want dan start het niet op. Alleen als ik zeg “start vanaf het begin” lukt het, maar moet ik dus alles nog een keer kijken.

Zelf geprobeerd:
Ik gebruik TiviMate. Heb ook geprobeerd dit te doen in Kodi, wat soms beter lukt, maar ook niet altijd.

Verplichte overige informatie
Type account: Gebruik je M3U of MAC? M3U
Apparaat: Sony Bravia
Applicatie: TiviMate
Type verbinding: Ziggo
Speedtest.net result: 170Mbps up, 40Mbps doen
Ervaring IPTV: 3 maanden
Relevante topic(s): zet link hier

1 like

Ik weet dat vooruitspoelen van VOD altijd al een hit or miss is per app, maar het meeste success heb ik in GSE IPTV. Dit doe ik dan op een iMac om te testen, maar als ik de slider verder sleep, werkt het niet en start hij bij 00:00 maar als ik ergens in het midden klik, speelt hij na even laden wel af vanaf het punt dat ik selecteer.

Of er met andere apps ook zulke tips & tricks zijn durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat er van server-side niets aan gedaan kan worden en dit echt een probleem is wat per app kan verschillen.

Hoi Erwin,

Herkenbaar probleem, of in ieder geval herkenbaar deelprobleem, rondom het stilstaande beeld en wel het doorlopende geluid. Ik ervaar dat probleem ook maar dat verschilt bij mij per serie en soms zelfs per seizoen van een serie. Voorbeeldje; de serie ‘Jack Ryan’ (2018) had het euvel in seizoen 1 en 2 maar weer niet in seizoen 3.
Andere series hebben het helemaal niet., ben er nog niet achter of het bij oudere series wel/niet is, lijkt een beetje willekeur bij afleveringen op dit moment.

Bij films heb ik het nog geen één keer gehad, jij wel?

Ik heb dit geprobeerd op twee Formuler Z10 apparaten met My TV Online 2. Lijkt wel alsof het met het ‘packaging’ van een serie / aflevering te maken heeft. Ik heb geen idee.

Ik lees mee en hoor het graag als ik een specifieke titel/serie kan testen!

Hier had ik het genoemde probleem bij alle afleveringen van seizoen 1 en seizoen 2 van de serie Jack Ryan (2018). Zodra je verder gaat spoelen dan blijft het beeld op een bepaald moment in de tijd ‘hangen’, het geluid loopt wel goed door. Als je dan naar de tijdsbalk kijkt (onder aan het scherm) dan zie je dat het stilstaande beeld iets verder in de toekomst zit dan waar je, met het geluid, nu bent. zodra je met het geluid ‘bijgelopen’ bent met waar het beeld stil staat dan gaan beeld en geluid wel weer goed, samen, verder lopen…

Hmm, beetje lang en wellicht vaag verhaal, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel. :wink:

Dit probleem bij het vooruitspoelen speelt bij mij dan ook als je een serie tussentijds stopt, om op een later moment verder te gaan kijken waar je gebleven bent.

1 like

Ik test momenteel op GSE IPTV op een Mac apparaat. Mijn bevindingen:

  • Hoe verder ik doorspoel hoe langer het duurt, naar de helft van S1E2, duurde ±60 sec.
  • Doorspoelen Jack Ryan S1E1: 5 min vooruit, maar duurde circa 20. sec
  • Doorspoelen S3E1 - gaat heel vlot, maakt niet uit naar welk punt.

Ik zal eens zien of het team hier wat mee kan.

1 like