Overzichtelijkheid forum

Hoi team,

Het valt me op, dat er veel mensen vragen naar hoe je een ticket kunt openen
Als ik inlog op dit forum, is dit ook niet direkt te vinden
Het zou jullie en voor ons als leden het leven veel eenvoudiger maken als deze optie veel duidelijker te vinden is.
Met een ticket openen wordt eigenlijk bedoelt dit te openen via het billing portaal.
Beschrijf dit dan ook iets duidelijker.
Vooral voor nieuwe leden.
Het doet mij gewoon pijn om te zien dat nieuwe leden bij hun eerste vraag in meer als 50% het antwoord krijgen : open een ticket.
Het zou een grote verbetering zijn als bij de eerste login het overzicht zo duidelijk is dat iedereen zijn weg vindt.
Bovendien spaart het ook jullie tijd en energie.

Wat me ook stoort is dat ik bij een topic alleen de aanvangsdatum zie en dan plus X uren of dagen. Is het mogelijk om gewoon bij elk antwoord tijd en datum te laten zien?
Het intereseert niemand hoeveel uur of dagen een antwoord gegeven is.
Een exacte e duidelijke weergave is veel beter.

Sorry, maar dit moest ik even kwijt. :cowboy_hat_face:

Grtz

Avond, dank voor je topic. Ik hoor graag hoe anderen dit ervaren, ja de vraag komt vaak voor, maar toch is op vele plekken uitgelegd hoe je een ticket opent. Ook staat het topic gepinned in de FAQ, die is altijd bovenaan zichtbaar in #support:faq, het is ook de bedoeling dat men de FAQ bekijkt voor vragen worden gesteld, daarvoor dienen de veelgestelde vragen…

Als men even zoekt op het woord ticket vind je al snel: “Hoe open je een supportticket?”, waarin ook staat aangegeven wanneer je een forumtopic opent en wanneer je een ticket opent. De vuistregel is als persoonlijke gegevens (MAC/M3U) vermeld dienen te worden, gaat dit per ticket. We hebben het geprobeerd per PB op het forum maar dit is te ononverzichtelijk voor ons.

Dit doen we al. Alle nieuwe gebruikers zien standaard de introductiepost bovenaan het forum. Zelf te sluiten door op X te drukken. Hierin staan ook veelbezochte topics. We zullen dit aanvullen met een link naar de uitleg over tickets. Al met al komt het erop neer dat er sowieso niet gelezen wordt, helaas. Geldt niet voor iedereen natuurlijk, het forum draagt over het algemeen zeker bij aan snelle informatievoorziening voor de meeste klanten.

Een relatieve datumweergave is anno 2020 (2019 al eigenlijk) meer de standaard van weergave. In een post kun je altijd op de relatieve (25m) klikken om de absolute datum te zien. Ik hoop dat dit voldoende is voor je.

1 like

Na 30 dagen werd de absolute datum weergegeven. Ik heb dit aangepast naar 7 dagen… zullen zien of het bevalt.

Hi @BlackIPTV , @Anon,

Hartelijk bedankt voor jullie antwoord en openhartigheid.
Het is nu voor mij duidelijker hoe alles werkt.
Zowel de werking van het forum zelf als de noodzaak een ticket te openen. :cowboy_hat_face:

Ook bedankt voor jullie gedrevenheid het best mogelijke te leveren aan ons als klanten.

Ga zo door team :grinning:

Grtz

1 like