Geen geluid VOD - geen audiobronnen (MAG322)

Vraag/Probleem: geen geluid bij VOD

Zelf geprobeerd: aanpassen van audiobron

Verplichte overige informatie
Type account: *Gebruik je M3U of MAC?*MAC
Apparaat: MAG322
Applicatie:
Type verbinding:ethernet
Speedtest.net result:
Ervaring IPTV:weinig tot geen
Relevante topic(s): zet link hier

Het is me opgevallen dat veel VOD bestanden geen geluid hebben. Als ik naar de instellingen ga (waar ik audio en ondertitels kan aanpassen), dan is het veld naast audio leeg…
Wilt dit zeggen dat er geen audio aanwezig is? Of doe ik iets verkeerd?
Bij Live tv kijken heb ik geluid en bij sommige vod bestanden ook, dus ik neem aan dat het niet aan men tv of mediaplayer ligt

Ik kijk uit naar jullie antwoord :slight_smile:
Alvast bedankt!

Kun je dezelfde titels eens op een andere device testen? Werkt het daar wel?

Zo niet, noem eens een exacte titel en groep aub.

Beste,

TV series-tv show lover-vikings seizoen 6 afl 11 tem 21

Geen idee hoe ik het kan testen op een ander device.
Dacht dat men account gekoppeld was aan een mac adres van men MAG322?
Graag een een link hoe ik desnoods op men gsm kan testen en streamen ofzo…

Ik denk dat dit een codec issue is, dat komt vaker voor met MAG apparaten voornamelijk de 2XX en 3XX series.

Hier gewoon geluid en tevens zichtbare audiobron:

Heel raar… Ik heb geen audio bron staan.
Hoe kan ik dit omzeilen dan? Is hier een oplossing voor?
Bij de meeste films en series werkt het geluid wel perfect.
Alvast bedankt voor de hulp

Niet ondersteunde codecs is niet te omzeilen en is eerder een beperking (of nadeel) van oudere MAG devices.

Je ziet waarschijnlijk het audiospoor niet omdat je box het audiospoor niet weet te decoderen. Er wordt vaker gebruik gemaakt van nieuwe decoding technologie - met gevolg dat oudere apparaten minder compatible worden.

Een nieuwe box is een oplossing, maar via dit apparaat zal het niet gaan. Wij doen hier ook niets aan want de kans is groot dat je bij meerdere zowel TV als VOD items tegen hetzelfde kunt aankopen.

Nu men box “nutteloos” is geworden…
Kan ik iptv kijken via men laptop of smartphone dan?
En zo streamen?
Of is het beter gewoon een nieuwe box te kopen? Zoja, enige voorkeur?
Sorry voor de vele vragen maar dit is allemaal nieuw voor me :slight_smile:

Als je een ticket opent kan je MAC account omgezet worden in een M3U account. Via m3u ben je vrij om je account te gebruiken op elke geschikte IPTV app, ook op je smartphone met bv GSE IPTV, ook op boxjes is een M3U account werkend te krijgen.

Wij raden vooral Qsmarter apparaten aan. Om specifiek te zijn de QS7 series. QS7+ heeft 2GB RAM, goed voor meer dan IPTV. De goedkopere Qsmarter modellen zijn voor enkel IPTV ook prima.

Super bedankt voor de hulp… zonder u had ik het nooit gesnapt
ik heb net een trial m3u versie aangevraagd. Kan zo eens zien of dit deftig werkt dan, vooraleer ik mijn mac account naar m3u laat omzetten