Extra Nieuwsbrief | Gold & Platinum | Aug 2021

Dankje, duidelijk antwoord.

Ik heb een Lightning betseld en kreeg een Netal link…
[MAG] Lightning | 24 Hours is activated. Your account details are in this email.

Account Details

Metal Portal : [http:/](http://x

Allereerst wil ik toch benadrukken dat de aftersales service hier toch wel veel beter is dan op andere platformen. Het melden van storingen verloopt vlot en er is een goede communicatie op het forum met de klanten.

Jullie motivatie dat het verkopen van een service vanuit de bron onmogelijk is klopt niet helemaal. Er zijn wel degelijk aanbieders die rechtstreeks vanuit de bron naar hun cliënteel diensten verstrekken. Dat deze moeilijk te vinden zijn is een feit, maar wie zoekt die vindt.

Desalniettemin heb ik reeds in april contact opgenomen met de admin dat het platinum pakket sterk achteruit was gegaan. De gewone kijker die geniet van de populaire zenders zal hier toen niets van gemerkt hebben. Maar iemand zoals mij die dit abonnement als hobby aanschaft om van de ‘extraatjes’ te genieten was hier al snel de dupe van. Ik heb een vast abonnement bij mijn vaste provider, en kan op ieder moment tv kijken. Enkel heb ik voor dit gekozen om te genieten van de Belgische play sports en eleven sports kanalen. Helaas waren deze wekelijks offline en heb ik dit telkens gemeld. De beeldkwaliteit van deze zenders was ook ondermaats. De beeldverhouding klopte niet waardoor enkel een deel van het beeld gestreamd werd. Toen ik dit op het forum meldde kreeg ik de opmerking dat het bij de bron lag en hier niet veel aan kon gedaan worden.

Mijn vraag is dan, hoe kan je een 'top’service aanbieden (zoals omschreven op jullie site) als je toch maar een tussenpersoon bent en afhankelijk bent van de bron? Jullie benadrukken dat jullie afhankelijk zijn van wederzijds vertrouwen. Is het dan niet jullie taak om een goede risico analyse uit te voeren zodat dit zich niet kan voordoen? Wat met back-up plans? Er zijn tal van aanbieders die verzekeren dat ze back-ups voorzien zodat het licht niet volledig uitgaat (behalve bij een wereldwijde panne).

Tot slot mijn laatste vraag: In de nieuwsbrief wordt gerefereerd dat het ‘eventueel’ mogelijk zou zijn om een refund te verkrijgen of een korting op het nieuwe product. Je zou hiervoor een ticket moeten openen. Dit wil zeggen dat ieder geval apart bekeken zal moeten worden? Dat betekent dus ook dat klanten die niet actief zijn op dit forum of 'low’profile blijven wellicht niets zullen krijgen. Waarom geen algemene regel? Bv de maanden die nog actief zijn op je huidig abonnement in aftrek nemen bij de aanschaf van een nieuw abonnement? Je verliest hier inderdaad mee als leverancier, maar je moet ook het vertrouwen winnen van je klanten en dit is er momenteel helaas niet.

Zoals ik in het begin van deze post zei. De service is hier goed en er is ruimte voor discussie en hoop ik dus ook dat er rekening wordt gehouden met bovenstaande kritiek in de toekomst.

5 likes

Hartelijk dank voor deze duidelijke info. Ik had wel net een Gold voor 6 maanden aangeschaft, maar dat is dan gevalletje “pech gehad”. Dat blijft altijd een risico bij IPTV, dat moet je incalculeren en niet zeuren als het offline gaat. Fijn voor jullie openheid van zaken hier in. Ik heb lange tijd veel plezier gehad van mijn abbo.

Beste,

Als ik naar de shopping cart ga en een pakket LIGHTNING 24u M3U selecteer, staat er nog steeds 2,99 euro te betalen na het ingeven van de code TRYLIGHT.

Er komt wel een lijn te staan:
Promotional Code: TRYLIGHT - 0.00% One Time Discount € 0,00 EUR

Wat doe ik verkeerd?

Mvg

Portal is juist, slechts de titel ervoor was onjuist, inmiddels is dit aangepast.

Bedankt voor het doorgeven, als je de pagina herlaad zou dit gefixt moeten zijn!

Beste,

Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik had echter al op checkout gedrukt en wilde zien of de korting uiteindelijk niet werd toegepast op het einde. (uiteraard, dom van mij)
Hierdoor is een invoice gemaakt, die ik niet betaal.
Als ik nu de TRYLIGHT code ingeef, krijg ik dus uiteraard de melding ‘This code can only be used once per client’.
Moet ik nu enkele dagen wachten tot de invoice vervalt om de code opnieuw te proberen?

Mvg

Dus ik zou hier bijv NPO 1 H265 terug moeten kunnen kijken?? Gisteren lukte dat niet…vanavond nog maar eens proberen…

Check privebericht aub.

Voor zover ik zie, staat catchup aan op NL | NPO 1 HD

De Gold is nog online maar daar is ook alles mee gezegd. Heel veel live kanalen zijn zwart en VOD aanbod is gereduceerd naar 0. Je hebt er dus weinig tot niets meer aan. Maar goed, ik sta open voor een goed voorstel van jullie kant dus die zie ik graag verschijnen.

Overigens bieden jullie op jullie site nog steeds het combipakket QSmarter QS7 + 1 jaar GOLD aan. Zou ik even aanpassen als ik jullie was.

Het is me niet duidelijk of ik nou echt 1 van de eersten was, maar vanaf november 2019 ben ik klant. Steeds Platinum, eerst m3u daarna mag.
Er is een periode geweest van een aantal maanden dat alles zo ongeveer uit de lucht was en toen die ellende over was, zijn de meeste mensen tot op zekere hoogte gecompenseerd. Dat vond ik een keurige actie, want iedereen in deze business kan gewoon de stekker eruit trekken en opnieuw beginnen.

Daarmee hebben jullie bij mij krediet opgebouwd

Toevallig verliep mijn abo vorige week. Ik heb toen niet Platinum gekozen maar Metal. Met weinig info en trouwens ook nog voor een heel jaar.
Zo ver werkt het perfect, maar daarover gaat het nu niet.

Iedere week is er wel een moment dat ik verwacht dat de dienst uitvalt. Eerlijk gezegd, bijna altijd als een wedstrijd “freezes” of geluid en beeld niet synchroon lopen

Die onaangename spanning neem ik voor lief, omdat het goedkoop is, ik veel meer kan zien dan op de traditionele manier en oneindige keuze heb.

Het risico dat ik nu loop is dat op een dag (morgen? Met kerst? Als mijn abonnement afloopt?) De boel uit de lucht gaat.

Live with it

Ik betaalde vorige week (incl kosten voor een bank in Hongkong) iets meer dan €80 voor een jaar metal.
Relatief gezien dus een schijntje. Vrijwillig. Eigen risico. Illegaal.

De meeste mensen zijn dat geld kwijt aan 1 avond stappen en wat drinken.

Het lijkt een beetje op roulette.
Gokken op een resultaat en de bank wint uiteindelijk.

Oja, nu moet ik nog even lightning bestellen, want het Nederlandse voetbal is op metal niet echt optimaal.

Blackiptv, houd vol!

1 like

Bij BIPTV zie ik bij de EPG geen terugkijk-symbool (witte onderbroken circel met rood “play” driehoekje daar in).
Bij andere provider, bij exact zelfde programma, zie ik dat wel en kan ik terug kijken…ik zal foto’s proberen te plaatsen…


Bedoel je met BIPTV dan Lightning?

Hier zoek ik in de TV Archive sectie naar NPO 1 en krijg ik het volgende resultaat, getest en krijg ook beeld:

Weet je zeker dat je het goede pakket test? Zowel op beide afbeeldingen zie ik NL|, Lightning gebruikt NL | (er zit een spatie tussen).

Ik kom later inhoudelijk terug op reacties op de nieuwsbrief.

de betaalde 24 uur trial is verlopen…ik ga nu een free Lightning trial aanvragen

Trial wil maar niet verlopen…maar dit is wat ik heb besteld en ontvangen: [MAG] Lightning | 24 Hours - [NEW] Lightning Server

Ik begrijp overigens niet waarom het MAG heet terwijl het gelinkt is aan je MAC adres…

Ik heb je voorzien van een nieuwe trial - als je met het juiste portal verbonden bent zorg dat je in de groep NETHERLANDS zit en niet NL HD, daar zit geen catchup op.

Bedankt, ik ga het zo proberen!
F1 is een aparte groep?

1 like

Ik heb het gevonden , top!

Ik heb alleen F1 TV nog niet kunnen vinden…en bijv. MotoGP TV
Waar zou ik die kunnen vinden?

1 like

Voor welke landen?

MotoGP zie ik bij IT SPORT staan en F1 TV staat in de map Formule 1.

Mocht er iets ontbreken hoor ik dat graag, in de komende week wordt gewerkt aan de volgende zaken (niet op volgorde).

  • Opstellen en publiceren overstapregeling
  • Nodige topics voor het melden van problemen + verzoeken
  • FAQ items worden nagelopen en ge-update
  • Nodige updates aan de website i.v.m. verouderde links e.d.
  • Officiële Aankondiging Lightning dienst
  • Informatietopics voor zowel Lightning als Metal

Verder het advies om nog even te wachten met betaalde pakketten als je gebruik wilt maken van de compensatie - we proberen hier de nodige prio achter te zetten maar willen ook dat alles vlekkeloos en zonder problemen verloopt.

Ook hebben we hier en daar wat priveberichten ontvangen - hier volgt reactie op in de loop van de week.

2 likes

Ik zie geen groep F1…bij de groep Italia staat wel IT MS MOTORTV (pianeta pista)
F1 TV en MotoGP TV heb ik dus nog niet kunnen vinden
IT Sport heb ik dus niet (alleen Italia en Italia Cinema)…heb ik een heel andere groepenlijst??