Radio - Geen geluidspoor

In reactie op @DenZorR (post in het storingstopic):

Het geluidsignaal wordt niet altijd herkend/gesteund. Mijn ervaring is dat als externe speler, Kodi het dan goed doet . Android Video Player doet het ook goed . Je hebt dan geen surround maar wel goed stereo . Beide gratis te downloaden vanuit playstore

Ik heb geen idee van jullie setup, maar is iets als een Radio luisteren online => Nederland.FM niet een makkelijkere oplossing? Hebben tevens een app:

Nederland.FM - Radio - Apps op Google Play

Of voor Apple apparaten:

1 like

Had niet in de gaten dat het specifiek over radio ging maar over de audio bij de video stream . :wink:

1 like

Neen ik heb er even een apart draadje van gemaakt ligt niet aan jou! Maar we willen discussies uit de storingstopics houden en een beetje overzicht houden, zodat zaken beter vindbaar worden voor bijv. mensen met hetzelfde probleem.

2 likes

Maar bij sommige VOD en ook wel eens kanalen krijg je via de interne decoder geen geluid. Dit kan als storing gemeld worden . Gebruik van een geschikte externe speler brengt dan de oplossing , vandaar .

2 likes

Hm, een FAQ artikel is op z’n plaats maar ik wacht daar even mee tot er een paar klachten binnen komen, enigszins wel een duidelijke aanleiding nodig wanneer dit wel/niet van toepassing is. Eventueel, splitsen we dit topic op een later moment - laten we eerst zien of @DenZorR eruit komt.

2 likes

Ik heb inmiddels inderdaad een radio app geïnstalleerd op m’n Formuler. Geen idee waarom ik geen geluid heb bij radio want bij alle overige diensten gast het wel prima.

Dit probleem heb ik sinds thunder ook met het geluid. Op voornamelijk vod en series. Maar ook op bv de 24/7 kanalen. Wel beeld maar geen geluid.

de app ( premiumtv2) even opnieuw starten is vaak de oplossing. Maar wel vreemd🙈

1 like