Opnemen met IPTV VU+

Hallo,

Is het mogelijk om met een normaal abonnement programma’s op te nemen terwijl je een ander kanaal bekijkt? Ik heb momenteel een VU+ UNO 4k SE (enigma) met interne harde schijf.

Alvast bedankt,

Maikel Coenen

Nee, dit vraagt om twee connecties want je vraagt gelijktijdig twee streams op.

Qua delen van ervaring:
Als je inderdaad alleen IPTV hebt op je VU+ dan klopt dat antwoord uiteraard 100%: je moet dan een abo voor 2 streams tegelijk hebben.
Zelf heb ik het iets anders ingeregeld: ik heb een VU+ Solo 4K, dus zeer vergelijkbaar met jouw apparaat. Ik heb een satellietschotel met 3 koppen (Astra 1+2+3) met een abo’tje voor sat via oscam. Kijken via satelliet heeft nog steeds mijn voorkeur boven IPTV, omdat er alleen maar ontsleutelcodes hoeven te worden verzonden via internet, en dan heb je dus nooit buffering-problemen. Bovendien heb je vaak meerdere geluids- en ondertitelingssporen. Overigens gebruik ik OpenPLi.
Ik heb er IPTV bijgenomen (bij Black uiteraard) omdat diverse sat-aanbieders (vooral Sky) er steeds beter in slagen om decryptie onmogelijk te maken. Je hebt dan nl. een origineel Sky-kastje nodig dat bovendien gepaird is aan een originele kaart, anders werkt het gewoon niet. Op zo’n moment schakel ik dan over op IPTV, dat (meestal) wél werkt. Voor IPTV op de VU+ gebruik ik overigens de (gratis) XE-plugin van (niet-gratis) Xtream Editor. Maar er zijn ook andere oplossingen dan die plugin.
Tegelijk opnemen en kijken kan ik dan bij 2 satelliet-kanalen of bij 1 satelliet- en 1 IPTV-kanaal. En uiteraard niet met 2 IPTV-kanalen (want dan moet je zoals gezegd een ander abo hebben).
Samenvattend: Niets is 100% ideaal, maar dit is (voor mij) het minst niet-ideaal :wink:

2 likes