MAG254: Wel verbinding, alle kanalen zwart

Ik heb een MAG 254. Sinds 2 dagen zijn alle kanalen plotseling zwart bij mij. Ik zie wel de lijsten met alle kanalen en de programmering, maar als ik een kanaal kies, alleen zwart beeld.

Ik heb wel gewoon goede internetverbinding. Ik heb gereboot, stekker eruit gehaald, maar dat helpt allemaal niet. Wat te doen?

MAG254 is verouderd en ondersteunt niet alle codecs, is mijn eerste ingeving. Is er verschil tussen HBR-LBR groep, er vanuit gaande dat je op Lightning zit?

Er is geen verschil tussen LBR en HBR. Het probleem is ontstaan direct nadat ik van internetprovider ben gewisseld en mijn internetsnelheid heb laten verhogen. Kan het zijn dat mijn verouderde MAG254 dat niet kan bijbenen op de een of andere manier?

Sowieso ondersteunt de MAG2xx series niet alle codecs. Dit zou een probleem kunnen zijn. Met de internetprovider kan het niets te maken hebben. Wel verbinding en geen beeld is 99% geen ondersteuning voor de het codecformat.

Je kunt eens proberen om door alle zenders heen te zappen, inclusief andere landen, vrijwel zeker dat er zenders tussen zitten die wel beeld laten zien.

Ik heb talloze zenders geprobeerd, maar er werkt er geen een meer, terwijl ik tot enkele dagen geleden jarenlang alles probleemloos heb kunnen kijken.

Dank voor je hulp, ik ga een nieuw kastje kopen, want ik geloof niet dat ik dit nog kan oplossen.

Ons advies is Formuler Z8, Alpha of Z10 of in de goedkopere range een Qsmarter QS7/10.

Ik ben echt niet van het pushen naar boxjes kopen maar in dit geval is dit wel het enige dat ik kan bedenken. Voor de toekomst adviseer ik te allen tijde een M3U account, die kan je ook op andere apparaten gebruiken (bijv GSE IPTV op je smartphone) om te crosstesten. Met een M3U link kun je ook inloggen op boxjes, middels de Xtream API methode.

Misschien kun je een factory reset eens proberen?

Ik wil ook best checken voor de zekerheid of je MAC adres nog wel actief is, stuur deze even naar @BIPTV in een privebericht.

Ook komt het voor dat geupdate MAG kastjes geblokkeerd worden naar bepaalde providers toe door Infomir, al weet ik dan niet of je zwart beeld krijgt of helemaal niet meer kunt verbinden. We hebben hierover een artikel online staan.

Factory reset heb ik gedaan, maar geen verandering. Ik heb mijn MAC adres doorgegeven in een pb.

1 like

Heb je een VPN geprobeerd?
Had datzelfde probleem ook namelijk.
Met VPN opgelost.