Viaplay Xtra LBR

Goedemiddag,

Ik wil binnenkort een nieuw abonnement af gaan sluiten bij jullie voor familie.
Echter hebben ze een wat oudere Samsung TV die de HBR kanalen niet aan kan, geen probleem want de LBR werken wel.
Nu is alleen het probleem dat Viaplay Xtra niet beschikbaar is in LBR. Zouden jullie deze kunnen toevoegen?

Alvast bedankt.

Middag,

De ViaPlay kanalen staan als titel inderdaad met HBR maar zijn niet dezelfde “HBR” codering zoals deze in de HBR groep. maar dit is een rechtstreekse feed van ViaPlay zelf - zogenaamde RAW versies. Deze kanalen komen van ViaPlay al in lowbitrate binnen.

Ik vrees dus dat hier niets aan te doen is, vanaf onze kant. Maar wellicht is een instapmodel als Formuler SE of goedkopere Amiko settop box een alternatief?

Hoi,

Ik begrijp dat de Live Event kanalen via een drm script werken, en hier geen wijzigingen aan kunnen worden doorgevoerd.
Echter gaat “VIAPLAY - XTRA HBR” nog via de “kabel”, en niet viaplay direct.
Deze wordt alleen in hevc aangeboden, niet in h.264, lijkt me dat deze toevoeging wel mogelijk is, aangezien dit ook bij andere “kabel kanalen” kan?

Of is dat kanaal compleet uit jullie handen?

Het team geeft aan dat ViaPlay RAW streams zijn. RAW streams zijn ongecomprimeerde streams en vallen onder de hoogste kwaliteit streams (wat gangbaar is binnen de IPTV wereld).

Deze zijn dus niet transcoded en is er geen LBR versie mogelijk. Nogmaals de exacte infra en insteek weet vanzelfsprekend niemand dus waar het team aangeeft dat dit niet mogelijk is, mag je er vanuit gaan dat het via Lightning in elk geval niet mogelijk is…