TVIP615 - STB Not Supported

Wat moet ik doen? @BlackIPTV
Heb een trail geprobeerd bij jullie, maar ik krijg dit scherm?

Help! Code 7/STB BLOCKED

Bekende foutcodes, errors & meldingen

Het enige wat ik nu krijg is een zwart beeldscherm?
Ik heb wel de goede url ingevoerd, maar ik weet niet of ik de rest ook goed heb ingevoerd, heb er weinig verstand van en heb hulp nodig.

Maar ik kan nu dus niks doen omdat ik een zwart beeldscherm heb. Wat moet ik doen?

Wat is dit precies voor IPTV ontvanger? Dan kijken we even verder.

Ik de handleiding staat:

In jouw geval geldt waarschijnlijk ook dat het voorvoegsel 00:1A:79 dient te zijn, ik heb dit aangepast en neem aan dat je nu wel moet kunnen verbinden.

Ik heb een tvip v.615
Ik heb de stekker er even uit gehaald en even gewacht. Nu krijg ik enkel een zwart scherm met af en toe een laad icoon, maar deze is nu ook weer verdwenen, zo lijkt het.

Sorry wijziging was niet goed gegaan. Verwacht dat je nu moet kunnen verbinden.

Ik ken de box niet maar ik zie een portal dus verbinden moet in elk geval goed gaan, hoe is qua prestatie en compatibiliteit met streams/codes en frequentie van updates vanuit de developers durf ik niet te zeggen.

Bedankt voor de snelle reactie! Als ik mijn ontvanger aanzet krijg ik weer het volgende beeld:

Ik kan alleen de rode, gele en blauwe knop bedienen, maar ik kan dus niet meer helemaal terug naar het menu van mijn ontvanger.

Dus hoe kan ik nu verbinden?

Not supported betekent dat je apparaat niet wordt ondersteund. In ons panel staan alle bekende devices, de meeste devices gebruiken een portal protocol afkomstig van MAG boxen dus elk apparaat wordt theoretisch als MAG gezien. Voor jouw apparaat heb ik geen idee wat toe te voegen als hij nu niet supported is. Tevens staan alle mogelijke typenummers al in de toegestane lijst… Kortom, op dit moment werkt de box niet met onze dienst. Maar…

16/01: Er komt een nieuw panel!

Wacht even op het nieuwe panel, ik hoop dit weekend. Wellicht dat dat panel het apparaat toelaat.

Oke, dan wacht ik nog even af en probeer het later weer. Echter heb ik nog een paar vragen:

  1. Ik heb een trail bij jullie besteld, deze is morgen dus verlopen. Kan ik deze opnieuw bestellen of slechts 1 keer?

  2. Ik heb deze ontvanger besteld op aanraden van een medewerker van mediakoning.nl. Welke ontvanger raden jullie mij aan?

  3. Ik moet dus even geduld hebben, maar hoe kom ik nu terug in het menu van mijn ontvanger? Want als ik het goed begrijp is mn ontvanger geblokkeerd omdat het geen gebruik kan maken van jullie diensten?

Het is prima als je nog een trial besteld wanneer we over zijn op het nieuwe panel. Je hebt immers niet kunnen testen.

Vroeger adviseerde wij Formuler apparaten, de Z8 is nogsteeds het flagship model van Formuler. Alleen met de september toestand heeft Formuler haar klanten onnodig lang laten wachten op firmware updates (Hier staat vast wat over, als je zin hebt om te lezen) die nodig waren om te kunnen verbinden met het portal.

Tegenwoordig zijn we fan van Amiko.

Ten eerste zijn deze goedkoper in aanschaf en ten tweede deden zij er 2 uur over om te updaten in september, Formuler 2 a 3 weken voor alle typen devices.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mediakoning dit aanbeveelt. Aanbevelingen kun je voortaan beter van een provider waar je een goed gevoel bij hebt, of van andere klanten middels diverse fora. Webshops hebben er meestal meer baat bij een leuke marge dan een goede ervaring voor de klant.

Wij daarintegen verkopen liever een box die goed werkt met de meeste (en onze) IPTV diensten, want onze IPTV service is waar het om gaat. We gaan immers geen appraat aanbevelen als we niet zeker zijn of het goed werkt. Merken als Formuler en Amiko hebben een redelijke adoptie, dus meer bug reports naar de developers, sneller updates etc. (en MAG, maar daar zijn we sowieso geen fan van)

Qua aanschaf advies kun je misschien dit nog even lezen:

Dit gaat enkel om het portal. Je zou naar het menu kunnen met BACK of EXIT op de meeste apparaten. Een blokkade omdat je niet kunt verbinden met ons is onmogelijk lijkt mij.

Sinds ik bij jullie die trial heb gekocht en op apply heb gedrukt kan ik dus echt helemaal niks meer. Ook de knoppen menu en back werken dus niet. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Hulp wordt gewaardeerd.

Als je denkt dat het aan de trial ligt vraag je een cancellation verzoek aan. Ik ken de box niet, dus kan verder ook niet assisteren met de werking ervan.