MAG420/425 Ministra compatible?

Hallo,

Is de MAG420 ( ministra ) compatible ??

greetz

Volgens mij is dit gewoon een Android box. We hebben portal niet eerder werkend gekregen. Wel werkt TiviMate Installeren (Android box-only) er op middels M3U. Voor een OTT box raden we andere apparaten aan, zie Grote IPTV Boxjes evaringen-topic.

Hetzelfde geldt overigens voor de MAG425A.

1 like

In ons huidige panel hebben we wel de mogelijkheid Ministra te activeren. We zullen alleen nog even moeten uitvinden hoe het in de praktijk zal werken.

Ik heb zelf een MAG 425A, ook een Android box. Ministra Player werkte er niet op, wellicht dat het in de toekomst geactiveerd wordt in de panel. Naar mijn ervaring werkt het met m3u, zoals TiviMate en IPTV Extreme Pro wel goed. Ik heb het alleen niet goed kunnen testen, omdat het momenteel zo instabiel is.

Wat ik wel fijn vind is, dat je er andere apps op kan zetten, zoals Disney+, aanbod apps is echter niet heel groot. Netflix zit nog in de certificering proces en moet nog komen, onbekend wanneer.

Ja, kom maar door met het MAC adres dan kunnen we het even testen.

1 like

Ik zoek de MAC adres even op en stuur een pb. Let wel op, de MAC adres van mijn MAG 351 staat nu bij BIPTV geactiveerd, dat deze niet gedeactiveerd wordt.

Je hebt al een PB. Volgens mij is er voor Ministra geen MAC nodig, je logt gewoon in met username, pass en server lijkt het.

Edit: Tot op heden geen succes met Ministra.

Is er inmiddels al meer duidelijkheid over de mogelijkheid om Ministra Player te gebruiken? Heb zelf geprobeerd om in te loggen met mijn usernaam en paswoord maar na het invullen van het serveradres geeft de app aan dat deze niet juist is. (http://watchbiptv.co/c)
Het zou wel fijn zijn als we Ministra kunnen gebruiken want ik ben niet zo gecharmeerd van de Smart IPTV app op mijn Samsung TV. Ik gebruik nu nog mijn Formular Z8 box maar zodra Ministra app werkt (en bevalt) dan ga ik alles via mijn TV doen.

Voorlopig ondersteund het panel Ministra niet.

Wat is er mis met de Z8 MyTVOnline app dan? Die werkt toch prima?

De MyztvOnline app is geweldig maar de meeste apps (Netflix, NPO start etc.) werken totaal niet goed op de Z8 en heb deze apps nu op mijn (nieuwe) Samsung TV overgezet en draaien daar als een “speer”
Als ik ook een redelijk goede IPTV player kan installeren op mijn TV die ook VOD aan kan dan ga ik liever geheel over naar (alleen) mijn TV en hoef dan ook maar met 1 afstandsbediening te werken.
Smart IPTV app werkt “aardig” maar heb liever een (veel) betere. Misschien zou de Ministra Player dat kunnen zijn. Dus ik wacht met smart af totdat jullie die ondersteunen. In de tussentijd gebruik ik “gewoon” de Z8.

Tot op heden hebben we nog geen MAG4xx kunnen activeren. Wie beschikt over een apparaat mag contact met ons opnemen om dit te testen. Het panel is inmiddels enkele updates verder, niet geschoten is altijd mis.

Beste,
ik heb een MAG 420 en wil graag proberen om te helpen om te testen.

We hebben gisteren getest met een MAG 4xx model en zoals elk panel is er helaas nog geen ondersteuning voor Ministra portal.

Hallo,

Er is een workaround om de Mag 420/424 box wel te laten werken, het is primitief maar het werkt.
Geleend van een ander forum vertaald uit het Engels.

Er is een manier om IPTV op de MAG zetten zonder gebruik te maken van de portal. Nodig: Flash-geheugen is meestal een USB-stick
, maar je kunt gebruiken wat je hebt.

Het is vrij simpel - en als je een fout maakt gewoon methode volgen.

Stap 1. Klik op uw PC de M3U link in de Internet browser, kopiëren en plakken.En Enter. Uw M3U afspeellijst worden gedownload. Sla het m3u-bestand op uw flash-geheugen (niet de naam vergeten!).

Stap 2. Plaats het flash-geheugen in uw MAG-apparaat. (achterzijde USB of zijkant USB)

Stap 3. Op het hoofdscherm in het / ingebedde portal druk op de “Home Media” icoon.

Stap 4. Zoek de naam van uw flash-geheugen en selecteer het en vervolgens drukt u op OK.

Stap 5. Kies je m3u playlist, druk op OK. Een melding wordt weergegeven, waarin u wordt gevraagd om de kanalen toe te voegen, hiermee accoord gaan.

Stap 6. Druk op de F3 Gele knop op de afstandsbediening om de afspeellijst toe te voegen.

Stap 7. Nadat de kanalen zijn toegevoegd, drukt u op TV op de afstandsbediening

Stap 8. U kunt het flash-geheugen uit de USB poort verwijderen.

Stap 9. Klaar.

Houd de USB stick en deze instructies bij de hand - Als de afspeellijst is verouderd dan gewoon dit herhalen.
Als u de overbodige kanalen van de massale Gen afspeellijst wilt verwijderen om sneller te laden:

Open de M3U lijst in Wordpad, en verwijder de kanalen wat je niet wilt downloaden.
Sla het op en volg de instructies opnieuw.

1 like

Beste,

De mag 420 is perfect compatibel, zolang je geen update doet. De mag 420 gebruikt standaard dezelfde software van de vroegere 250.254, 322 en andere boxen. Het eerste dat je moet doen wanneer je een mag 420 aanschaft, is de automatische updates uitschakelen en ook de bron voor updates op usb zetten. Op dat moment krijg je geen update van infomir meer op je box. Dan pas mag je de box verbinden met het internet en kan je rustig de rest configureren. Wat is het nadeel hiervan? Je kan zo goed als geen andere apps installeren, maar hiermee blijft je box wel veilig voor spyware en virussen. Anderzijds moet je VPN op je modem of router kunnen instellen, want dat gaat niet op de standaard software van een mag box. VPN op je modem of router heeft dan wel het voordeel dat al je internet gebruik via de vpn gaat en je daarmee volledig anoniem blijft op het net. Als je de update doet van infomir, verander je je mag box in een android box. Dit is een leuk extraatje, maar buiten dat je hiermee een alles in 1 toestel hebt, moet er ook wel aan toegevoegd worden dat android veel extra bronnen gaat aanspreken waardoor je box hoe dan ook vertraagd. De boodschap is dus om een originele mag 420 te kopen, en GEEN updates toe te laten. Wil je toch een android box, dan zijn de formuler boxen toch een betere keuze.

3 likes