Geen verbinding met Metal server via M3U

Dienst Metal
Ik gebruik m3u
Weken geleden
Ik gebruik metal incidenteel, maar nu ik de laatste tijd probeer het te starten, laadt er niet 1 kanaal.
Kortom het is volkomen onbruikbaar. Op verschillende apps getest
Lightning daarentegen werkt perfect, ook op alle apps

Alvast dank

Zou je je willen houden aan de opzet die wij in het eerste bericht hebben geplaatst? Ik mis nu een hoop info, waaronder een specifiek voorbeeld.

Dienst: Metal
Ik gebruik Portal/M3U?: M3U
Tijdstip laatste connectie: 11 december 2021
Opmerking: ik gebruik metal weinig.
Iedere dag gedurende de laatste 2 weken probeerde ik metal te starten.
Op verschillende apps (op de animo, op GSE smart IPTV, OTT Navigator) en steeds krijg ik error melding en geen enkel kanaal wordt geladen.

Ik heb ook een abo op lightning dat perfect werkt en waardoor ik weet dat ik geen fouten maak met installeren of iets dergelijks.

Mijn m3u heb ik aangevraagd omdat de MAC verbinding al steeds slecht tot helemaal weg was. Op 11 december is daarom mijn MAC omgezet in M3U.

Meer voorbeelden kan ik niet geven, omdat ik nu eenmaal geen enkel kanaal kan zien.

Hopelijk heb je hier wel iets aan

Ik kan me herinneren dat ik recent een Metal account met willekeurige zenders heb getest en geen problemen heb ervaren… Stuur me even je M3U link toe en ik test het graag met jouw account.

@Schouid Niet slim om die op het forum te plaatsen, ik had je een privebericht gestuurd… maargoed. Ik heb je post met de link verwijderd.

Bij het laden van je M3U zie ik hier de zenderlijst:

Willekeurig test ik wat zenders, aangezien ik geen specifieke namen heb doorgekregen.

Nogmaals ik kan je probleem niet reproduceren.

Ja niet slim…stond er gewoon niet bij stil.

Het is gewoon jammer dat het me niet lukt. Te meer daar lightning het gewoon probleemloos doet .

Ik snap dat het dus aan mij ligt
Balen, want dan heb ik er dus niks aan.:slightly_smiling_face:

Bedankt voor de feedback. Wie weet lukt het me ooit nog.

Wat voor melding krijg je tijdens het inloggen?

Het verschilt per app, maar bijv op de ott navigator is het een err melding. Ik stuur de screenshot mee

Vandaag kreeg ik een nieuwe melding ott navigator. Het screenshot voeg ik hier toe

Misschien voegt het iets toe…

Als 8k direct erna lightning installeer krijg ik dit

Blijft toch gek.

Heel duidelijk… controleer gebruikersnaam & wachtwoord… je maakt ergens een fout. Hier staan wellicht wat tips: Hoe test ik of mijn M3U link werkt?

Back to square one Chucky…
Alles geprobeerd, VPN, Hotspot, alles los typen en steeds dit:.

Elke keer met lightning hetzelfde gedaan en daar geen enkel probleem. Steeds meteen perfect alle kanalen en beeld.

Ik geef het op want als het 1 werkt en het andere niet, zal het niet helpen nog 20x hetzelfde te doen
Volgens Einstein is dat een teken van domheid - steeds dezelfde dingen blijven doen en dan een ander resultaat verwachten.

Jammer alleen dat ik het niet snap.

Hoe test ik of mijn M3U link werkt?

Neem de stappen hier in het linkje hierboven even door… klinkt alsof je echt een letter of cijfer verkeerd overneemt.

Dank voor je reactie.
Natuurlijk snap ik dat je dit zegt. Het kan ook eigenlijk niet anders.

Maar als copy/paste bij lightning keer op keer goed gaat en niet bij metal-
Als handmatig invoeren bij lightning keer op keer goed gaat en niet bij metal-
Als het gebruiken van verschillende apps bij lightning keer op keer goed en niet bij metal-
Als het gebruiken van VPN bij lightning keer op keer goed gaat en niet bij metal-
Als op de Amiko het bij lightning keer op keer goed gaat en niet bij metal-

…dan is het echt wel frustrerend en dan houdt het proberen gewoon op.
Zoals gezegd, het ergste is dat ik het niet snap want daar houd ik niet van.

Snap ik. Even een andere test dan.

http://met.watchbiptv.co:81/c

Werkt deze link op het netwerk waarop inloggen op je Metal account niet lukt?

Tevens is het belangrijk dat je :81 achter de server zet, doe je dit niet probeert hij te verbinden via poort 80 terwijl metal over 81 loopt.

Dank je.
Nee deze doet precies hetzelfde. Dus de err melding en verder niets.

Hieruit begrijp ik dus dat je denkt dat het ligt aan mijn netwerk.

Behalve via wifi heb ik het ook geprobeerd op het data netwerk. Zelfde effect. Weet niet of je dat extra info geeft, maar ik meld het voor de zekerheid

Ik bedoel, wat zie je als je deze opent in je browser?

Dit is wat je zou moeten zien:

Dat had ik in eerste instantie verkeerd begrepen en had de link in de app getest…

Maar nu in de browser en inderdaad krijg ik exact de foutmelding die jij voorspelt

Nu dacht ik even dat het krijgen van deze code iets kon betekenen. Op internet kom ik niet veel verder dan wisselen van provider en dat lijkt me niet de bedoeling.

Als je dit herkent als foutmelding, kan je dan aangeven of er iets aan te doen is, of dat het “is wat het is”?

Alvast bedankt

Deze test was om te checken of je verbinding kan maken met de Metal server. Als je het blauwe scherm ziet in de browser, betekent dit dat je wel verbinding kan maken met de Metal server. Dit is dus een goed teken.

Op de schreenshot zie ik dat je ingegeven M3U link eindigd op type= terwijl deze zou moeten eindigen op type=m3u_plus, misschien zit hier je fout in?