Emby: Veelgestelde vragen [FAQ]

Waar lees ik meer over Emby?

Alle informatie gerelateerd aan Emby staan onder de tag: emby

Heb ik als klant extra kosten?

In tegenstelling tot de Plex Pass, heb je met Emby geen extra kosten. Emby Premiere is bedoelt voor admins, niet de gebruikers. Wel maak je er als gebruikers indirect, en soms direct gebruik van.

Er is een optionele uitzondering: Emby Premiere functies hebben een device limit vanaf de server, mochten we aan deze limiet zitten, kun je in sommige Emby apps een eenmalige unlock doen om dit limiet te vermijden. Hierover lees je meer in deze post.

Wat is Emby Premiere?

Dit is de premium versie van Emby, deze licentie wordt vanuit ons geregeld. Voor alle Premiere functies, zie de Emby website (nb, deze functies zijn voornamelijk gericht op de server/admin, niet de gebruikers).

Hoe kan ik een verzoek plaatsen?

Als je een film of serie mist, kun je deze verzoeken in dit topic.

Kan ik Emby testen?

Jazeker, zie deze announcement.

Ik zie geen ondertiteling

Op sommige apparaten werkt de ondertiteling niet altijd - dit heeft met decoding te maken, en niet alle apparaten zijn in staat om deze taak te voltooien, in sommige gevallen is het slechts een bug.

Tot op heden is dit probleem bekend op de volgende apparaten:

  • Samsung Smart TV - 2022

Je kunt meerdere dingen proberen:

  • Geduld, soms kan het tot 2-3 minuten duren voor de ondertiteling verschijnt.
  • Selecteer een ander ondertitelspoor (op de meeste apparaten onder aan de lijst met ondertitelsporen, tijdens het afspelen)
  • Download een ondertitelspoor (externe subs worden altijd ingeladen)
  • Verlaag je kwaliteit (meestal naar 5/10mbps) zodat transcoding geforceerd wordt, de ondertitels worden dan ingebrand

Waarom zie ik geen 4K content meer?

Als we je 4K content zien transcoden, kan het zijn dat we je toegang tot 4K ontnemen.

  • 4K via de browser: niet doen, deze zal altijd transcoden omdat de meeste browsers dit niet middels DirectPlay kunnen afspelen. Onder “Stats for Nerds” zie je de reden van transcoding staan, in dit geval ligt het aan de browser, je TV/Android box kan de meeste content zonder problemen afspelen.

image

Het is niet dat transcoden van 4K niet mogelijk is, maar het is een zwaar proces en wel iets waar wij op moeten letten om de dienst stabiel te houden. Een persoon is geen probleem, maar meerdere kijkers 4K transcoden is wel een probleem dus hanteren we als standaard: kijk enkel 4K als je apparaat dit ondersteund.

Zorg dat je standaard kwaliteit zo hoog mogelijk staat. Lees meer over kwaliteit instellingen betreft 4K.