Plex app werkt niet/traag op Hyundai Android 11 TV

Er is niet heel veel te vinden en al helemaal niet in relatie tot Plex. Wel zie ik dat de tv 1.5GB RAM geheugen heeft, dit is voor een Smart TV aan de lage kant, dit wordt ook wel het werkgeheugen genoemd, dus ik kan enigszins voorstellen dat dit een probleem kan worden als deze volraakt, bijvoorbeeld tijdens het laden van Plex. Hoe een computer reageert als de RAM vol geraakt, is meestal de oorzaak van het probleem eruitgooien, in dit geval Plex.

Wat je kunt proberen:

  • Als de TV ChromeCast ondersteunt (volgens mij wel) kun je naar de TV streamen vanaf de telefoon of iPad en zien of dit wel werkt.
  • Een apart Android apparaat (Amiko/Formuler/Nvidea Shield) gebruiken

Dit bevestigt mijn analyse hierboven, na een restart, is de RAM van een apparaat opgeschoond en is er wellicht ruimte voor Plex, dat het traag is kan te maken hebben met het feit dat de RAM aan limieten zit, en/of in combinatie met een lage processorsnelheid. De TV is opzich prima voor de prijsklasse, alleen qua specs niet helemaal om apps te draaien (laat Plex dan ook een relatief zware app zijn) - dus het zware werk verplaatsen naar een apparaat dat hiervoor gemaakt is en de TV enkel voor beeld gebruiken zou hier de meest praktische oplossing zijn.

Even ter referentie, hier staat een TV van rond de 1000 EUR, daar werkt Plex wel, maar is regelmatig ook traag vooral met navigeren door het menu. Soms zo traag dat ik gewoon naar de Formuler Z11 Pro wissel - punt hier is dat een duurdere TV niet perse een oplossing hoeft te zijn, maar een Smart TV kan gewoon niet al zijn werkgeheugen toewijzen aan een app omdat het een hoop andere processen heeft draaien.

1 like