Formuler GTV + 1 jaar IPTV & opnemen

Welk abonnement zit er bij de aanschaf van “Formuler GTV + 1 jaar IPTV”?
Is dat europa gericht met VOD? Gold of Plantinum?

Wanneer ik het apparaat ontvang, is het dan ook geconfigureerd, dus geen setup meer en direct kijken?

1 like

Het pakket mag je zelf kiezen (na ontvangst open je een ticket met je MAC adres en geef je aan welk pakket je wenst).

De box komt niet vooraf geconfigureerd aan, in #support:tutorials vind je handleidingen om je account in te stellen op de box.

Let op dat het onmogelijk is om met de GTV een programma op te nemen

1 like

Goede informatie! Welk appartaat zou ik dan het beste kunnen gebruiken om WEL programma’s te kunnen opnemen?

Durf ik niet te zeggen, ik heb de Formuler GTV en ik ben er al tijden mee bezig, niemand weet hoe hem op te laten nemen.

Naar aanleiding van jou info, ben ik op onderzoek uitgegaan. Er zijn apps die dat kunnen. Heb je dat ook gezien?
Heb je dit geprobeerd?

Ik heb geen aparte apps gevonden. Wel heb ik de instructie van Formuler en de youtube filmpjes hierover allemaal geprobeerd, maar de GTV blijft een foutmelding geven. Ook als ik de usb formatteer met de GTV, dan zou je toch zeggen dat er niets meer mis kan gaan. Voor de rest een top apparaat, maar opnemen is een drama.

Welke apps heb jij dan gevonden, ik probeer ze graag uit.

Ik zit nog in oriëntatie fase, heb dus nog geen adroid apparaat.

Wanneer ik hier kijk, dan zou het moeten kunnen wanneer ik afga op de tekst. (PVR).
Daar wordt gesproken over de app " MY TV ONLINE 2". Heb je die geprobeerd?

Wat voor foutmelding krijg je?

Om te beginnen formatteer ik een usb op fat32, maar ik heb ook al de formuler de usb laten formatteren als opslag medium.
Direct opnemen, maar ook geplande opname, schijnt hij gewoon te doen, geeft namelijk geen foutmelding.
Echter als ik bij opnamen kijk, wat er achteraf is opgenomen krijg ik de melding “ waarschuwing, lege opnamebestanden” hij heeft dus niets opgenomen.

Kijk je iets anders gelijktijdig met de opname toevallig? Dat zou een oorzaak kunnen zijn want de tweede opgevraagde connectie zwart beeld opleveren.

Het is gelukt

Ik heb een nieuwe usb stick gebruikt, met de Formuler geformatteerd als Verwijderbare opslag, daarna kreeg ik de melding of ik de usb wilde gebruiken als opname opslag en dat wilde ik wel.

Daarna kon ik opnemen en afspelen, inderdaad kan je tijdens opname niet naar een ander kanaal kijken, jammer maar hij neemt tenminste op.

Dank voor je steun en meedenken

2 likes

Mooi, goed te weten dat je inderdaad met de Formuler GTV een programma kunt opnemen via de EPG.

1 like

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben geïnteresseerd in deze deal echter is de deal nog actueel?
Op de website lees ik dat er alleen nog maar voor max. 6 maanden 1 abonnement word afgesloten.

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

Mvg,
Eric

Hoi @Eric_Z, de combi’s worden ook geleverd met een 6 maand abonnement. We hebben dit nu tevens op de website aangepast, inclusief de prijzen.

https://www.blackiptv.co/group/combideals/

Hoi, welke usb stick heb je dan gekocht?
Hoeveel mb of gigabyte is hij?

Heb net hetzelfde probleem:
Heb een externe hdd schijf van 10mb. Aan de gtv formuler hangen. Ik kan de programmas plannen maar hij neemt de geplande niet op, frustrerend is dat hoe moeilijk kan het zijn…

Wat ook raar is en vervelend als je live een zender wIlt opnamen kan ik niet meer zappen naar andere zenders.
Dit is toch niet meer van deze tijd toch?

Als ik terug kijk tv kijk dan loopt het beeld regelmatig niet gelijk met de spraak van de personages en blijft het beeld regelmatig hangen of herhaald hij een fragment 5 a 6 keer. Of ik krijg het beeld in blokjes of strepen!! Dit is ook weer een bijkomend probleem. Hoe is dit allemaal af te regelen of gaat dit niet?

Ben er al een week mee bezig en nergens krijg je de juiste info of instellingen die werken.

Iemand de gtv formuler onder de knie?

10GB bedoel je, neem ik aan? Is dit een oudere HDD, een HD van 10GB is erg weinig en klinkt ook niet als een standaard hoeveelheid van deze tijd? Veel van je problemen klinken als een HDD die niet erg snel is in write/read speed.

Hoe het opnemen precies werkt, durf ik niet te zeggen. Maar een standaard account bij ons heeft 1 connectie, dit houdt in dat als je een zender wilt opnemen, je al 1 connectie in gebruik hebt. Voor opname + live afspelen heb je dus minimaal 2 connecties nodig.

Dit klinkt als een trage HDD. Mocht je een oude HDD hebben… koop dan iets nieuwers bij voorkeur SSD, dat is vele malen sneller in schrijven/lezen.

Toch hoop ik dat er iemand is die wel ervaring heeft met opnemen en je problemen herkent.

Als ik live een zender opneem doet die dat.
Bij een geplande niet! Hoe raar is dit?!

Een is een toshiba hdd van 1Tb.
Wel een +5j oud.

Dus om een live opname te doen en dan te kunnen zappen naar een andere aender moet ik een 2de connectie hebben?

Moet je dan voor die 2de connectie ook betalen?

Grtz

Blijkbaar zou het aan de opslag liggen, als het apparaat te oud is leest en schrijft te traag.

Het beste zou zijn een ssd usb stick van etelijke gb.
Ik heb een externe hdd aanhangen ook 10x geformateerd en etc… ik kan soms live opnemen maar gepland nog nooit gelukt.

Ik ga morgen dan maar een nieuwere versie van opslag hallen ssd . Anno 2022 en een mediabox waar men zo vol lof over spraken , en niemand weet hoe je moet of kan opnemen. Nergens beschreven of in een degelijke handleiding . Contacteer je de verkopers of het merk zelf, dan zegggen ze gewoon we hebben ook een niet goed geld garantie! Sry maar dat apparaat moet opnemen niet meer niet minder.

Ben al op veel forums aangemeld voor dit probleem, maar volgens mij neemt men niet meer op of vele hebben een andere box ofzo.

Voel me wel in de steek gelaten ben hier al weken mee beizg. Iets wat normaal plug and play is plug and geklooi verder.

Lees en schrijfsnelheid is inderdaad belangrijk… Laat eens weten hoe het gaat met SSD aangesloten.

Betreft de geplande opnames:

Misschien helpt dit?

Tevens hier ter referentie de officiële handleiding voor geplande opnames. Je dient de MOL2 (MyTVOnline 2) stappen te volgen.

Ik begrijp wat je bedoelt, hier op ons forum ben je recent aangemeld en het forum wordt veelal gebruikt voor support betreft IPTV storingen op onze servers en als centraal punt voor allerlei vragen/problemen - soms gaat dit verder dan enkel IPTV. Soms tref je iemand hier op het forum met hetzelfde probleem maar in de IPTV wereld zoekt men vaak enkel fora op als ze zelf een probleem hebben. Onze dienst is vooral het verkopen, support leveren en werkend krijgen van IPTV pakketten. We doen ons best met elk probleem of vraag mee te kijken, maar weten ook niet altijd direct een oplossing, elk apparaat werkt anders en worden regelmatig geupdate.

Betreft opnemen en kijken tegelijk, ja een account met meerdere connecties kost geld (dit zijn feitelijk 2 accounts onder 1 accounts, en kan bijv. ook gedeeld worden).

Zie de diensten met [2CX] en [3CX] tag.