Betalen via Bitvavo

Als leek op het digitale munt gebeuren probeer ik een betaling te doen via Bitvavo. Daar wordt echter het adres gecontroleerd en krijg ik de volgende melding waardoor geen betaling mogelijk is.

“Helaas, kon ETH adres Worldbilling niet succesvol worden geverifieerd op basis van de geüploade video. Dit had de volgende reden:
Het wallet adres, zoals zichtbaar is op de video, lijkt te zijn uitgegeven door een derde partij naar wie geen direct transacties kunnen verrichten in verband met wet- en regelgeving.”

Kan ik nog iets doen of is betaling via Bitvavo niet mogelijk?

Klopt… vanaf Bitvavo kan je geen betalingen doen naar adressen die niet van jou zijn. Deze regelgeving is al teruggedraaid door een gewonnen rechtszaak van Bitonic alleen voert Bitvavo deze (belachelijke) procedure nog steeds.

Alternatief: opnemen van Bitvavo naar een wallet app als Exodus of BitPay en vanuit die wallet betalingen doen naar derde partijen.

Op korte termijn zullen we op zoek gaan naar een simpelere oplossing, of wellicht hebben klanten die recent betaald hebben met crypto hier al tips voor?