Beeld niet synchroon met geluid formuler Z11PRO MAX

Hallo iedereen
Ik heb op mijn z11 pro max sedert 'n paar weken het beeld en geluid niet synchroon zijn ,als ik de box opzet gaat het wel goed ,maar gaandeweg zie ik dat
het slechter worden en klank en beeld verder verschillen ,de box uptodate
hoe kan dit probleem oplossen?

Hier hetzelfde probleem (via de soundbar, Z10 Pro) en heb dit eigenlijk altijd gehad, of het de box is of de soundbar ben ik niet uit. Maar merk dat inderdaad na langer kijken inderdaad meer vertraagd lijkt te lopen. In Emby start ik dan meestal de stream opnieuw op en dat lost het probleem dan weer (tijdelijk) opā€¦ ook een beetje gewend aan geraakt eerlijk gezegd.

Ik kijk hier gewoon zonder soundbar of iets anders,stekker eruit en terug insteken zou ook helpen ,maar dat lijkt mij toch niet de bedoeling
Er moet toch nog iemand zijn met dit probleem ?

Hier hetzelfde probleem (via Marantz receiver)
Z11pro Max opnieuw opstarten wil wel helpen, of , bij terugkijken, even vooruit of terug spoelen
Maar ik vind het erg irritante, oplossing zou erg welkom zijn.
Ligt volgens mij aan de Formuler, want de Apple TV loopt mooi synchroon

Als we alle 3 hier last van hebben denk ik inderdaad dat het aan de Formuler ligt - of wellicht een combinatie van Formuler en TV/soundbar model? Ik heb geen idee hoe groot de groep is die hier last van heeft? Ik gaf altijd de soundbar de schuld :grinning:

Maar heb tot zover geen oplossing, op het forum wel eens gekeken en uiteraard vind je topics met gebruikers met hetzelfde probleem maar geen concrete oplossingā€¦

Wat ik al eens heb gedaan is een andere HDMI kabel geprobeerd maar dat mocht hier niet baten.

Ik weet vrijwel zeker dat het aan de Formuler ligt want: media afgespeeld vanaf mā€™n Apple TV , met exact dezelfde configuratie qua receiver/speakers , geeft geen problemenā€¦.

1 like

Ik heb 'n mail naar Formuler nl gestuurd ,ff afwachten wat ze daar zeggen
Baat het niet ,schaadt het niet ,misschien als het meer mensen willen ,dan zien ze wel dat er iets niet goed is
info@formulerbox.nl

1 like

Hoi hoi allen, zelf heb ik ook de Formuler boxen, zowel de 10 als de 11 en heel, maar dan ook heel sporadisch, heb ik wel eens een out of sync ervaring, vaak met een bepaalde film, maar nooit met regelmaat. Het geluid van de Formuler gaat bij mij met de HDMI kabel naar de tv en gaat dus over de boxen van de tv. Denk dat er dan inderdaad iets kan zijn in de combi met de soundbar?

Ik heb geen soundbar of wat dan ook en toch regelmatig loopt het beeld en geluid niet synchroon,en dat is op alle zenders ,want dat probeer ik dan wel,ook bij vod heb ik hetzelfde probleem
Het geluid gaat ook bij mij via HDMI kabel naar de tv

Informeer eens de provider die het signaal levert.

Dit probleem staat los van elke IPTV provider, het is echt een software/hardware probleem met (bepaalde type) Formuler boxen.

Op het Formuler.TV forum is dit probleem niet geheel onbekend:

Post #6 in dit topic is wellicht een poging waard, los van het static IP gebeuren, dat klinkt als onzin: "Audio delay - In Settings ā†’ Device Preferences ā†’ Display and Sound ā†’ Advanced Sound Settings ā†’ Select Formats ā†’ I have selected ā€œAutomatic: Use device-reported formatsā€ and changing this to ā€˜Noneā€™ "

Als ik meer (potentiƫle) oplossingen tegen kom zal ik ze tevens hier delen.

Ik heb met mijn formuler z10 box er ook last van maar bij bepaalde kanalen zoals RTL Z en als ik een andere zender bekijk niet, ook als ik op mobiel kijk hetzelfde probleem.

Audio instellingen staan zoals hierboven gesuggereerd (op Z11 pro Max)
Maar heb af en toe toch nog last van out of sync ā€¦.restart helpt over het algemeen wel

het kan toch niet de bedoeling zijn om telkens als geluid en beeld niet sychroon lopen om te ressetten

Dat is in ieder geval niet mijn bedoeling!! Ik vind het vrij irritantā€¦. Ik hoop op een oplossing en geen workaround!

hoe is het bij jullie ondertussen met het synchroon probleem?
hier nog 3 keer de laatste dagen

Hier ook regelmatig een reboot van de Formuler nodigā€¦.

Dit topic is 14 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.