Problemen met volgorde, EPG & VOD

Panel team is al op de hoogte en werkt ook aan een fix voor de issues met weergave van VOD.

3 likes

Dit kan ik bevestigen. Gróóóót compliment dat elke serie nu z’n eigen mapje heeft en zelfs de aanduiding bijv. S01E01 én de titel van de aflevering. Grote klasse, dit scheelt me echt enórm veel werk.
Maar… alle serie-mapjes zijn wel getagd als ‘MOVIE’ en niet als ‘SERIE’. Dat kan je bij Xtream Editor (aka Xeev) weliswaar handmatig overrulen, maar het zijn er nu zóveel dat je hier zeker 3 avonden mee zoet bent. Jullie kunnen trouwens vermoedelijk niet zelf de TMDb-id meegeven? Dan zou mijn leven (bijna) volmaakt zijn :wink:
Overigens gaarne jullie zijdelingse aandacht voor de classificatie van de films. Het is natuurlijk wel eens lastig: “Is dit nou een actiefilm of een thriller?”. Ik hanteer zelf de volgende indeling die (voor mij) goed werkt; Misschien een idee?

  • Action, Thriller & Crime
  • Adventure, Fantasy & Science-Fiction
  • Comedy, Familie- en Kinderfilms
  • Documentaires
  • Drama
  • Horror
  • Muziek
  • Oorlog & Western
  • Romantiek
3 likes

Ik denk dat dit dus ook het probleem is met de weergave op verschillende apps en apparaten.

In het panel staan bijv:

Action - staat als VOD
Flixnet - is een groep met series
Peaky Blinders - Staat als VOD serie

Deze 3 categorieën staan dus als 3 verschillende ‘type’ lijsten vanaf onze kant. Is in XeeV enig verschil te zien tussen een van deze lijsten?

Werking van VOD is op dit moment een nadeel van het panel. En al lijkt het op dit moment even instabiel voor de eindgebruiker, wat draait nu draait veel stabieler dan voorheen.

De “storingen” die men nu merkt af en toe, zijn op de achtergrond vele malen minder ernstig dan voorheen. Voor de klant is zwart natuurlijk zwart maar voor ons kan zwart tientallen redenen hebben. Maar ook voor ons is het panel nieuw en moeten ook wij testen wat wel en niet goed werkt.

We hebben per item wel een IMDB ID maar ik vrees dat dit enkel in de back-end is.

Ik zal dit idee zeker voorleggen, is inderdaad een redelijk systeem. Normaliter pakken wij de eerste genre van IMDB voor bepaling van een categorie.

1 like

Hopelijk hebben ze de bug/het probleem snel verholpen.
Hopelijk weten we morgen meer.

In Xtream Editor:

  • Action bevat items van het type ‘MOVIE’
  • Flixnet bevat items van het type ‘SERIE’ (de hele groep = 1 serie)
  • Peaky Blinders heeft als groep de tag ‘MOVIE’.
    Vooral dat laatste is natuurlijk fout.

Overigens werkt Xtream Editor niet meer met IMDb- maar alleen nog met TMDb-herkenning. Zij vinden die beter. Je kunt gebruik maken van automatische herkenning (waarbij het erg helpt als je de officiële film- of serie-aanduiding gebruikt (bijv. de serie “Spy Kids: Mission Critical (2018)”), dan is de herkenning 100%. Jullie gebruiken vaak het jaartal niet tussen haakjes maar met “ - “; Daar heeft de herkenning door de TMDb-API blijkbaar meer moeite mee (dat werkt voor 80% maar niet 100%) en die moet je dus handmatig taggen.

Is er vandaag al iets meer bekend over de bug en of wanneer de bug opgelost gaat worden dmv een update ofzo?

Ga zo door, zenders staan in redelijke volgorde al😃
Vod, epg en het werkt weer als vanouds niet?

Dat ligt bij de panel dev. Heb er geen ETA voor nog.

De EPG dienst heeft onderhoud tot en met vandaag de 23e. Dus die verwachten we z.s.m. weer terug te hebben.
VOD werkt wel op de meeste apparaten en via M3U apps.

Probeer dit anders eens:

Ga tivimate eens zoeken

Hoe werkt dat dan, bij mij doet hij het niet en heb geen idee hoe ik de m3u instel. Newbee wat dat betreft

  1. M3U link bij ons aanvragen als je enkel MAC adres actief hebt
  2. Volg TiviMate handleiding.

Die heb ik

1 like

ik maak gebruik van mytvonline app en heb geen EPG meer zijn er nog die problemen hebben of gaat nooit meer werken op mytvonline app na de update.

voor de update had ik wel EPG of moet ik het portaal eens verwijderen en alles opnieuw ingeven?

Dat is correct.
De epg server had onderhoud dat nu afgelopen zou moeten zijn.
Echter zou het team ze zeer spoedig weer toevoegen aan de zenders, want het onderhoud zou klaar zijn.

1 like

Is alles nu opgelost?

VOD en dan Chicago Fire seizoen 6 , je kan een aflevering selecteren maar hij start niet.

Apparaat: Formuler Z8

App: Mytvonline 2
Vod: NEE, video laden mislukt.
Epg: nee, nergens beschikbaar
Live tv: ja, wel beeld op meeste zenders 4k.
2k, nee.

2K moet gewoon werken, misschien portal even herladen?

Voor evt. gebruikers van Xtream Editor (ik weet niet of ik misschien wel de enige ben :wink: : die heeft z’n eigen (ook uitstekende) EPG. Dus wellicht het overwegen waard, mocht het onverhoopt lang duren voor deze bug is opgelost.

1 like

Wordt er nog naar het VOD probleem gekeken? Het werkt al best lang niet meer.