Plex 4K content beschikbaarheid

Hallo allemaal,

Ik kan geen 4k films vinden in de plex vod. Klopt het dat er geen 4k films aangeboden worden?

Het klopt dat er geen 4K beschikbaar is via Plex. Ook niet via Lightning bij ons. De reden hierachter is bandwidth.

Dat is erg jammer. In dat geval zou ik mijn abbo willen annuleren. Kan dat met teruggave van de rest van de looptijd? Niet erg als ik bijv de eerste maand moet betalen. Maar heb net gisteren voor 6 maanden genomen. Zonder 4k is me dat t niet waard vrees ik.

Refunds doen wij niet, met name omdat de Plex dienst vooraf volledig gratis te testen is voor 72 uur. Dat is zelfs 2 dagen langer dan IPTV tests, welke 24 uur duren.

Ps. Je betaalt 7,50 per maand, goedkoper dan Netflix, Videoland en elke andere partij gecombineerd, en verwacht 4K content, welke minimaal 4x (en vaak zelfs meer) zoveel storage en bandwidth vereist?

Yep. Er zijn meer aanbieders die goedkoper zijn en wel 4k aanbieden. En meer streams tegelijk. En klopt, ik heb 2 dagen getest en t aanbod is zeer compleet behalve 4k. Ik zou een refund of gedeeltelijke refund op prijs stellen. Refunds doen wij niet is wel een erg botte reactie eerlijk gezegd. Te meer omdat ik een lange abbo heb genomen.

Ik ken er zeer weinig. Meer streams is hier ook mogelijk a €5 per connectie.

Nergens vind je een aanbod zo compleet als onze Plex dienst, en daarnaast ook nog scherp geprijst. Sterker nog, de 4K beschikbaarheid voor de gehele bibliotheek is enorm laag. We hebben meer dan 25.000 films en meer dan 4.000 series. 15% van die films zijn beschikbaar in de HD+ bibliotheek (±36k kbps bitrate) - als er 4K zo zou zijn zou dit ongeveer 5% van het aanbod zijn, imo voegt dat geen waarde toe aan de dienst (niet iets waarvoor we de prijs kunnen/willen verhogen).

Ik begrijp dat je na twee dagen testen hebt besloten deze aankoop te doen, ondanks dat er geen 4K bij zit. Je hebt ook meteen voor zes maanden gekozen, wat een bewuste keuze lijkt.

We hebben enkele jaren geleden een beleid opgezet, wat in de digitale producten niche niet geheel ongebruikelijk is, waarin we besloten hebben geen refunds aanbieden - dit heeft meerdere redenen: misbruik, kijken & geld terug-vragers, standaard gratis trials, geen blinde aankoop). We zijn er altijd voor onze klanten, bieden eerlijke prijzen en zijn transparant voorafgaand een bestelling (mits men leest)… en hebben hierom ook zelden problemen met refunds gehad in de afgelopen 5 jaar.

Dit is echter geen discussie voor op het forum. Als je verder nog vragen of opmerkingen hebt, stuur dan gerust een ticket om hierover te discussiëren.

Ik maak idd een ticket aan.

1 like