Hoe kan ik met Bitcoin betalen? [Bitonic]

Eerste keer crypto? Lees de vernieuwde handleiding: 1. Crypto betaling - eerste keer [2023]

Gemakkelijk en snel betalen met Bitcoin (BTC)!

  1. :arrow_down: Op je smartphone, PC of tablet: Download de Exodus wallet en creëer een wallet.

  2. :memo: Zoek je BTC ontvangst adres op. (Tap op Wallets > Bitcoin > Receive > Tap op het adres boven de QR-CODE.).

    Bij het kopen van je Bitcoins, laat je deze naar dit adres sturen. Je dient deze te kopiëren en plakken, overtypen van een BTC adres is erg foutgevoelig (doe dit niet!).

  3. Bitvavo heeft los van dat het makkelijk in gebruik is, vervelende wallet verificatie. Je kunt beter via Bitonic BTC kopen en deze laten storten op je BTC adres uit je Exodus app, verkregen in de vorige stap. Deze route is sneller dan Bitvavo.

:bulb:TIP: koop altijd iets meer BTC dan nodig i.v.m. koersschommelingen en transactiekosten. In de BitPay app kun je met je resterende BTC ook Bol.com, Zalando of Amazon tegoed kopen. Ook veel andere webwinkels accepteren Bitcoin, eenmaal in de wallet is het betalen super simpel.

  1. :clock10: Zodra de Bitcoins (10-20 min) zijn aangekomen en bevestigd in je wallet start je je IPTV bestelling. Kies voor Bitcoin/BTC als betaalmethode. Je ziet een betaalscherm met een BTC adres. BTC-bedrag en QR-CODE.

  2. :calling: Open je wallet, ga naar de juiste munt en open de camera scanner (op mobiel). Scan de QR-code op je scherm tijdens het bestelproces om te betalen.

    Kun je niet scannen? Dan dien je de gegevens middels copy/paste in te vullen. Hoe betaal ik een factuur met cryptocurrency?

  3. :tada: Na betaling ontvang je direct je accountgegevens. Dit duurt gemiddeld 5-10 minuten.

Waar BTC kopen?

Ik heb vanavond geprobeerd om een nieuw account (1 jaar) met Bitcoin te betalen. Ik ben toch echt geen digibeet maar zo simpel zoals jullie het hierboven schrijven is het helaas niet.
Een directe betaling via anycoindirect.eu is NIET mogelijk. Dit wordt door de dienst geweigerd. Een betaling naar een persoonlijke wallet is wel mogelijk. Ik heb ook nog geprobeerd om een wallet (BTC) bij Bitpay te maken (via de app) maar daar is betaling via Ideal weer niet mogelijk.
Uiteindelijk heb ik de factuur maar gewoon in Euro’s via Ideal betaald. Werd direct geactiveerd!
Wel jammer van de actie. Ik had graag die IPTVbox gewonnen.

Klopt dit moet inderdaad bijgewerkt worden. Vanaf uiterlijk eind november 2020 is elke crypto exchange als anycoindirect verplicht bewijs te vragen van eigendom van de wallet.

Via je eigen wallet kun je wel de factuur betalen. Dus bijv. Via anycoin naar BitPay en dan vanuit bitpay betalen.

2 likes

Deze zijn weer up-to-date, met de nodige waarschuwingen. :white_check_mark:

1 like

Als je die QRCode hebt gescant en betaald heb via BitPay hoelang duurt het dan voordat er daadwerkelijk betaald is (PS ik ben NooB op dit gebied :slight_smile: )

Vaak wel binnen het uur, en je zou al sneller je account ontvangen moeten hebben.

Is dit niet zo, open even een ticket en deel dan direct de transactiehash met het team.

Hoe open je een ticket?

Het heeft iets langer geduurd dan dat. rond 21:00 betaling gedaan en de volgende dag in de middag was het geregeld
Top!

In hoeverre is dit nog up to date? Los van dat Bitvavo wat lastiger is met wallet verificaties?

Zijn er andere platformen die gebruikt zijn en als prettig/gemakkelijk worden ervaren?

Via bitvavo loopt erg moeizaam ivm accepteren adres. Via bitonic kopen en dan bijschrijven op exodus (mac) gaat makkelijkste.

1 like

Goede tip. Bitvavo is inderdaad erg vervelend met verificatie, dit is al tijden niet meer verplicht maar ze blijken niet af te zien van deze verificatie.

EDIT: we hebben inmiddels de guide aangepast en verwijzen tegenwoordig naar Bitonic.

1 like

1 Nadeel heeft crypto betaling wel je bent zo 2.50 kwijt aan transactiekosten. Denk dat ik volgende keer maar creditcard gebruik dan heb je dit niet.

Stomme vraag misschien maar kan ik ook gewoon via Coinbase betalen? Ik probeerde het net maar wordt naar de gegevens van de ontvanger gevraagd (name/purpose of transfer en adres). I’m lost :slight_smile:

In theorie is het mogelijk, zolang naar het juiste adres en het exact gevraagde aantal wordt verstuurd, wordt deze gewoon verwerkt.

Je geeft aan dat coinbase naar enkele details vraagt. Bedoel je met “adres” een BTC adres of huisadres? Vragen ze enkel het bovenstaande, maakt het niet uit wat je invult (online aankoop bijv.) als het BTC adres en aantal maar klopt.

Ik weet niet precies hoe Coinbase werkt, maar soms vragen Exchanges naar verificatie van de wallet, zodat ze zeker weten dat jij over de wallet beschikt (zodat de kans op verkeerde transacties kleiner is).

Eventueel kun je dan van coinbase eerst naar Bitpay/Exodus sturen (wallets waar jij zelf in bezit bent van de private keys/herstelsleutel) en vanuit daar de betaling doen.

Dank voor je snelle reactie. Er wordt letterlijk naar een naam van de ontvanger en fysieke adres gevraagd …dit is dus helaas geen optie neem ik aan.

Duidelijk. Dan kun je het best bovenstaande doen en je eigen details daar invullen.

1 like

Ok, moet ik ff induiken. Gaat me nu helaas niet meer lukken voordat de BlackFriday Deal is afgelopen…ugh

Schiet er even een ticket in en dan parkeren we de actie voor je!

1 like

Ik heb via blockchain geprobeerd krijg het niet voor elkaar het is allemaal erg ingewikkeld terwijl ik ook geen digibeet ben

Wat krijg je niet voor elkaar dan? Waar gaat het mis? Bij welke stap? Denk eraan dat assisteren ook lastig is zonder informatie, je geeft aan dat het ingewikkeld but that’s it…