Formuler Z8/Z8 Pro + MyTVOnline 2.0 - Discussie & Vragen

Yes, optie bestaat al heel lang. Sommige Android apps hebben last met pijltoetsen omdat ze bedoelt voor touchscreens. Het muisje omzeilt dit probleem.

Vraagje ,bij mijn formuler z 8 ,eigenlijk veel vastlopers dat het beeld ineens blijft staan ,als ik post verander terug in orde ,en ook bij meerdere zenders idem welk land ,eigenlijk al vanaf ik hem heb vorig jaar nov ,heb goede internet verbinding …waar kan het aan liggen ?thx alvast

@Steve_Friede

Heb je bekabeld of wifi aangesloten?

Probeer sowieso eens, (bij wifi en kabel lukt dat beide.)

Een vast IP in te stellen.

Geen dhcp dus maar static.

En de DNS veranderen naar 1.1.1.1
En de 2e DNS naar bijv 8.8.8.8

Herstarten

1 like

We raden altijd aan de meest recente (Beta) versie te installeren, deze bevat recente bugfixes.

Als je geen problemen hebt met de officiele versie is het niet nodig de beta versie te installeren.

De meest recente beta software is:

  • Beta firmware 1.4.78
  • MyTVOnline 2 software 7.10.1

Officiële Formuler post

1 like

Ik heb het zelfde probleem maar kan niks vinden op mijn remote…

Klein knopje met een icon van een desktop-muisaanwijzer heb je nodig.

Goedenavond,
Ik heb een vraag over de Formuler z8 pro in combinatie met een Samsung smart tv. Als de Formuler uit staat gaat deze vanzelf aan als ik deze selecteer op de tv. Kan deze ‘optie’ uitgezet worden? Als ik bijvoorbeeld mijn Nintendo selecteer gaat deze niet vanzelf aan. Of moet ik mijn antwoord toch op een Samsung pagina zoeken?

Ik vind dit onderstaande post op het Formuler forum. Het heeft te maken met automatische HDMI detectie. Deze functie dien je uit te schakelen vanaf je TV. Hoe je dit doet is afhankelijk van je TV. Ik raad je aan onderstaande post even door te lezen.

Voor samsung wordt de volgende oplossing gegeven, ik hoor graag of dit heeft geholpen.

I had the same issue. It’s not because of the GTV

To turn it off so you manually change the source instead of your TV choosing to do it, do the following: (it may not work on all Samsung’s but worth trying)

You need to select normal digital TV (freeview in the UK) ensure you’re NOT using anything in HDMI to do this.

When on digital tv source

Press remote control buttons in this sequence

MUTE > VOL DOWN > CHAN DOWN > MUTE

You won’t get a notification on the screen however once you’ve done it, plug back your HDMI devices in and use your TV as normal

It should stop the auto hdmi detect.
To turn the feature back on, you’ll need to reset your TV.

2 likes

Mijn z8 pro stopt ermee na 20 minuten uitzendinggemist terugkijken of Netflix. De stekker moet er dan eerst uit, anders werkt het niet meer. Ik gebruik mytv online2 en dit heb ik al vanaf het begin.
Normaal tv is geen probleem.

Heeft iemand een oplossing? Wellicht iets aan de instelling?

Mvg Andre

Is er misschien een software update beschikbaar?

Nee, heeft daar niets mee te maken. Ik vermoed dat ik destijds ergens een aanpassing heb gedaan in de instellingen. Helaas kom ik er niet uit wat en waar ik dit weer kan aanpassen.

Als ik bijvoorbeeld Netflix afspeel en om de 10 minuten ofzo op de oke of startknop druk blijft de film"gewoon " doorspelen…

kan ik mijne formuler z8 terugzetten naar de fabrieksinstellingen en er dan de update’s er terug opzetten ??
ik heb namelijk problemen met de nl zenders , stotteren

Dit kun je proberen, maar zou eerst Tips bij buffering en niet werkende zenders even doorlezen. Heb je dit bijv. altijd en op elke zender? Of op bepaalde momenten? Bufferproblemen zijn niet altijd simpel te troubleshooten aangezien er vele oorzaken kunnen zijn.

@Andre als je niet meer meer welke instelling dit was, kun je misschien proberen terug te gaan naar fabrieksinstellingen en dan eens zien of het probleem aanhoudt?

heb de box terug gezet op fabrieksinstelling, dat is het niet
ik denk dat de internetaansluiting achter op de box stuk is ,
met wifi antenne werkt het wel ,behalve op de K4 zenders dat lukt niet, ook stotteren,

Ik zoek een nl handleiding Formuler Z8pro
Link pdf bestand

Kan ik ook Netflix Spotify er op zetten en hoe?
Mss wat uitleg graag

Formuler heeft geen Nederlandse handleidingen. Je kunt hier klikken om onze IPTV handleiding voor Formuler te bekijken.

Netflix en Spotify kan je erop zetten via de Google Play Store of Market die beschikbaar zijn op de Formuler box.

Misschien heb je wat aan het YouTube kanaal van Formuler?

Op mijn Formuler Z8 heb ik iedere dag, om 18:00 uur een buffering/freeze van ongeveer een minuut, en dat alleen op de USA channels. De Nederlandse en UK channels bijv. lopen prima door. Ik heb verder nauwelijks last van buffering. Ik gebruik MYTV online 2, alle updates altijd gedaan, en probeer ook TiviMate, zelfde verhaal. ik ben benieuwd of hier een oplossing voor bestaat. Twee verschillende iptv hosts hebben ook geen idee.

Grote kans dat de source van deze USA channels dagelijks om 18:00 een restart doet van de server(s) waar deze op draaien. 18:00 is in de USA namelijk ergens middernacht. Het is niet ongebruikelijk dat aanbieders dagelijks hun streams/servers herstarten.

Dank voor je reactie, klopt niet helemaal. 18:00 uur is in usa 12:00 smorgens of 09:00 aan de westkant. Hoe dan ook, ik kan aan zo’n restart niets veranderen ben ik bang?

Daar heb je inderdaad gelijk in, 's ochtends is geen primetime en waarschijnlijk de rustigste uren om een restart te doen, vond middernacht al een rare tijd. Je kunt er zelf niet aan doen inderdaad.