Formuler Z7/Z8/Z10/GTV: Portal instellen (MyTVOnline 1/2/3)

Volg deze tutorial om de portal in te stellen op je Formuler apparaat. Het installeren van een Formuler en instellen van een Portal neemt in de meeste gevallen 5-15 minuten in beslag.

MYTVOnline met M3U link gebruiken? Klik hier.

Volg de instructies tijdens de eerste keer opstarten volledig voor je aan de volgende stappen begint.

Voeg in de MYTVONLINE-app op je Formuler box onze portal toe en stuur je MAC adres mee met je bestelling om deze te laten activeren. Hoe moet dit?

  1. Open MYTVONLINE/MIJNTVONLINE
  2. Druk op de menutoets en navigeer naar Portals/Connectie
  3. Voeg een nieuwe portal toe
    Name: BIPTV
    Portal: Vind je portal
  4. Gebruikersnaam en wachtwoord LEEG laten, een portal verbinding gebruikt geen gebruikersnaam en password.
  5. Sla de instellingen op en maak verbinding met de portal.

Geen verbinding?
Heb je net besteld? Je MAC is pas geactiveerd als je een MAC Activated email hebt ontvangen. Je M3U link ontvang je wel direct. Het kan tot 24 uur duren tot we je MAC adres hebben geactiveerd. Zie ook: Help! Code 7/STB BLOCKED

:warning: BELANGRIJK: De eerste keer krijg je een mededeling/notice om codecs te downloaden. Druk op OK en herstart te box. Deze zijn van uiterst belang voor beeld en geluid, het negeren van deze melding kan resulteren in zwart beeld. Druk bij deze melding op OK en herstart je box als dit niet automatisch gaat (stekker 10 seconden loskoppelen)

Extra tip

Gebruik niet de standby modus, maar sluit de box elke keer af. Ga naar Home > Settings > Device Preferences > Power key behavior (boven Factory Reset, onderaan) en verander de setting van standby naar shutdown. Op deze manier laadt het portal elke keer opnieuw de meest recente data als je deze opent en vermijd je vreemde bugs die zich kunnen voordoen als de box elke keer in standby modus blijft staan.

Portal toevoegen instructievideo

MYTVONLINE 1/2 van Formuler

1 like

Is het ook mogelijk om de nummers van de diverse kanalen te wijzigen.
Nu moet ik bijv. nr 4612 intoetsen om direct naar NPO1 te gaan.
Handiger zou zijn: 1= NPO1, 2=NPO2 enz…

Middag, ik vrees dat dit niet mogelijk is… je formuler maakt deze zelf aan en hier heeft een provider ook geen invloed op voor zover ik weet.

Wellicht kun je een aparte categorie met favoriete zenders maken?

Volgens mij is het ook mogelijk om in te loggen met url, je username en wachtwoord. Tenminste bij mij is dat wel gelukt. Ik weet niet of dat sneller of beter is dan met link naar m3u bestand. Scheelde mij in iedergeval wat invoer werk met afstandbediening

Hi @bassish, deze handleiding legt inderdaad uit in te loggen via de Xtream API methode, d.w.z. server (URL)++ username + password.

Dit is de aangeraden methode op OTT ontvangers, direct het M3U bestand gebruiken kan ook, maar bepaalde functies kunnen niet werken en de organisatie van de lijst kan er anders uit zien.

Tip: je kan een oud USB toetsenbord aansluiten om te gegevens in te typen, als je dat in de buurt hebt liggen :slight_smile:

Hmm maar bij punt 4 staat dat je die velden leeg moet laten want dat is niet nodig bij portaal??

Ok usb toetsenbord of misschien bluetooth met telefoon. Thanks voor tip!

Ah neem mij niet kwalijk. Ik keek verkeerd, ik refereerde naar deze handleiding: MyTVOnline (en andere STB devices) met M3U instellen (Xtream API)

Thunder en Titanium beide werken enkel met M3U, dus de portal-only methode is daar niet van toepassing.

Nou ben ik de weg kwijt, ik heb een van de voorgestelde server abo. Maar kan ik dan alleen maar inloggen met de opgegeven combinatie en niet met m3u link get.php?

En dan klopt deze tutorial toch niet voor de 2 server abo’s die jullie aanbieden?

Jij kunt inloggen danwel via Xtream API of gewoon met je M3U link. Met een M3U link ben je altijd vrij om in te loggen waar je dat wilt. Echter kun je niet inloggen zonder username en password - zoals in dit topic wordt behandeld.

Metal die wij ook bieden, ondersteunt wel MAC login. De handleidingen hier zijn niet specifiek voor Black IPTV klanten. Dit forum is het meest bezochte forum in de Benelux als het gaat om IPTV handleidingen en vragen, en veel handleidingen worden dan ook gebruikt door bezoekers die geen klant zijn.

1 like