Formuler Z10 en Amiko His-1000

Bij de Formuler Z10 (aangesloten op een LGOled65C25 televisie) was het beeld erg donker in vergelijking met de Amiko His-1000. Hierbij ben ik gaan proberen om de brightness en contrast instellingen aan te passen maar de mooie helderheid en scherpte in vergelijking met de Amiko ontbrak. Ook lijkt het net alsof ik naar een resolutie kijk van 720p of lager terwijl alles gewoon keurig is ingesteld op 4K en de kanalen die ik bekijk in 1080p worden gestreamd. Als ik gebruik maak van de Smart-iptv app of de Smarters iptv app op de tv is het beeld echter wel prima. Vandaar dat ik dit vreemd vind.

We wilden de Formuler graag gebruiken ivm opnemen en omdat de Formuler gewoon een wat stabieler apparaat is. Alleen door de kleurverschillen hebben we nu de goedkope amiko weer in de woonkamer staan.

Ik heb ook al zitten denken om een Formuler Z11 Pro Max te kopen maar goed, dan zit ik met het risico dat die hetzelfde probleem gaat geven. Voor de Z10 heb ik wel een koper. Maar weet niet of dit een groot verschil in beeldkwaliteit zal geven. Z10 of Z11 Pro Max.