Extra Nieuwsbrief | Gold & Platinum | Aug 2021

Allereerst onze excuses, deze nieuwsbrief is vele malen langer geworden dan gepland. We hopen toch dat een ieder de tijd kan nemen alles door te lezen… Bedankt.

Deze nieuwsbrief is nodig om de huidige stand van zaken toe te lichten. Sommige klanten zullen gemerkt hebben dat Gold & Platinum niet meer te bestellen zijn. Ook zijn er nieuwe diensten te bestellen, hierover meer in deze extra nieuwsbrief. Enkele vragen werden gesteld in de reacties op de vorige nieuwsbrief, zullen wij ook proberen te beantwoorden in deze nieuwsbrief.

Gold & Platinum - hoe verder?
Afgelopen maanden hebben de meeste klanten gemerkt dat deze diensten niet zijn zoals jullie gewend zijn. Inmiddels verkopen wij deze diensten niet meer - en zijn we genoodzaakt geweest in zee te gaan met een andere aanbieder voor de Benelux.

Enkele klanten gaven aan het jammer te vinden dat wij reseller zijn van deze diensten en geen “owner”, een owner zal nooit zo publiek en vindbaar op het web zitten als dat wij zitten, daarvoor hebben owners resellers zoals wij. Nou is het niet zo dat wij maar wat doorverkopen en het daarbij laten, we hebben een lange en goede tijd gehad en hebben ook actief meegeholpen aan deze diensten en jullie (de klanten) altijd geholpen met elk willekeurig probleem dat zich mocht voordoen in welke periode dan ook.

Vele klanten weten dat wij altijd bereikbaar zijn geweest via meerdere platformen - of er nou problemen waren of niet. En dit blijven wij doen, voor zover wij kunnen. Echter voor Gold & Platinum zal dit beperkt zijn tot algemene hulp, omdat onze relatie met de aanbieder afgelopen maanden enorm achteruit is gegaan, vond deze aanbieder het nodig om tevens onze toegang tot panels op onprofessionele wijze te blokkeren.

Blijven de diensten online?

We moeten eerlijk zijn: we don’t know. We zullen moeten kijken hoe dit verder zal verlopen. We monitoren de situatie nauwlettend en zullen blijven updaten omtrent deze situatie. In de tussentijd komen verlengers terecht op een ander panel: wij denken dat de Lightning dienst een goede opvolger is voor Benelux-kijkers en VOD liefhebbers.

Refunds? Compensatie?
In principe is elke klant gebonden aan zijn dienst en heeft iedereen vrijwillig een bepaalde periode gekocht met alle risico’s van dien. Het zal niet de eerste dienst zijn die omvalt in deze grijze wereld - we gaan er vanuit dat klanten bewust zijn dat er van alles kan gebeuren met elke aanbieder dan ook. Op dit onderwerp kom ik verder in dit verhaal nog op terug.

Daarnaast gaan we er van uit dat iedereen Waarschuwing IPTV minimaal 1 keer heeft gelezen voor zijn aankoop (bij welke provider dan ook), wij zijn altijd heel transparant op dit gebied en we hopen daarom op begrip van onze klanten in deze onvoorziene situatie - ook via de website en het klantenportaal zou een ieder op de hoogte van onze algemene voorwaarden en het refundbeleid dat wij voeren. Nu weet iedereen die wel eens een ticket geopend heeft, dat wij hier niet altijd direct op terugvallen.

Zolang Gold & Platinum “online” blijven is eigenlijk de bedoeling elke verlenger over te plaatsen naar Lightning (of Metal), sommige klanten zullen niet tevreden zijn met ons - dat begrijpen we - en zullen op zoek gaan naar een andere aanbieder. Een ander deel waardeert onze transparantie en blijft trouw aan ons.

Verder gaan of verdwijnen?
Ook voor ons is dit geen fijne tijd, ontevreden klanten is nooit iets om blij mee te zijn. De site offline gooien is makkelijker dan de weg die wij nu kiezen, een nieuwe site is zo online en je hebt een schone start zonder ontevreden klanten. Het is een manier…

Ik neem je mee in onze gedachtengang. Er zullen altijd IPTV diensten zijn die offline gaan, resellers die er na enkele maanden mee stoppen, websites die offline gaan en de overeenkomst: al deze situaties zijn niet ten gunste van de klant en deze zal opzoek moeten naar een andere aanbieder - om hetzelfde grijze traject in te stappen.

Sta hier eens bij stil: er is altijd een klant die net een jaar koopt en daar maar een paar dagen van kon genieten. Elke IPTV dienst komt ten einde. In onze jaren op de markt hebben we meerdere servers en resellers zien komen en gaan.

Als zo’n dienst ten einde gaat, gaan vaak de resellers mee - met alle gevolgen van dien. Geld voor refunds is er niet, want voor de credits is al betaald op moment dat jij jouw account ontvangen hebt. Geen reseller die van het hele klantenbestand de volledige omzet aan de kant kan zetten (feiten zijn feiten). De meest simpele stap is dan de boel offline gooien.

De moraal van het verhaal hier is, dat elke klant die bijvoorbeeld een jaarpakket koopt maar moet hopen dat het jaar vol komt, elk jaar weer, en dan nog zonder problemen. Wij als reseller moeten hopen dat onze dienst online blijft, het liefst voor altijd… want wij hebben altijd wel een nieuwe jaar klant die het liefst 12 maanden online moet blijven… Dat is onmogelijk want er komt altijd een einde aan een illegale dienst, dat breng ons weer bij het begin van dit verhaal.

Dit is ook de reden dat geen enkele reseller refunds aanbied - diep van binnen weten we dat er ooit een einde aan komt. Hiervan proberen wij onze klanten ook altijd bewust te maken voordat zij bestellen.

Begin dan een eigen dienst zodat je zelf de touwtjes in handen hebt… Zou je als klant kunnen denken. Fair point, maar… Iemand met een eigen dienst gaat zichzelf die exposure niet geven, daar zoekt hij resellers voor en het liefst zo veel mogelijk ook.

Met deze kennis in acht genomen te hebben blijven wij liever beschikbaar voor onze klanten, met een andere dienst en (pin me er niet aan vast) met bijv. een overstap compensatie. Wij doen er alles aan om te voorkomen dat we onze klanten geheel in het niet laten, ik denk dat vele klanten hier terecht zijn gekomen nadat hun vorige provider is verdwenen. We don’t want to deal with you guys that way.

Het beste advies dat ik elke klant kan geven, of je nou bij ons koopt of bij een ander: koop geen langere periode dan je risico wilt lopen.

Plex

Vele weten dat we voor VOD al een tijd een complete dienst via Plex aanbieden. Deze dienst draait vrijwel probleemloos en een gedeelte van onze klanten maakt hier naar alle tevredenheid gebruik van. Dit blijft ongewijzigd en deze dienst staat ook volledig los van elke andere dienst.

Metal

Deze dienst is sinds kort geïntroduceerd speciaal voor US, UK en Canada kijkers. Ook live sport liefhebbers zullen dit pakket liefhebben. Om ons risico te beperken, is de maximale duur die wij voorlopig aanbieden 6 maanden. Op verzoek en eigen risico kunnen we 12 maanden aanbieden.

Lightning

De nieuwe dienst met aandacht voor Benelux gebruikers, NL ondertiteling bij VOD is hier inbegrepen. Ook catchup wordt ondersteund. Elke verlengde of nieuwe klant zal in contact komen met dit pakket. Ook hier bieden wij maximaal 6 maanden aan.

Compensatie

In de basis zullen wij terugvallen op onze algemene voorwaarden. De ene klant heeft wellicht meer last dan de andere klant van de aanhoudende problemen, een deel ook helemaal niet. Indien je tegen onze voorwaarden en waarschuwingen vooraf, toch denkt dat een compensatie op zijn plaats is verzoeken we je vriendelijk een ticket te openen. We zullen elk geval individueel beoordelen.

Houd er rekening mee dat dit we niet voor niets algemene voorwaarden hebben (zie verhaal bovenstaand…) en dat we zelden gratis accounts verstrekken of geld terugstorten, als klant neem je een risico als je een illegale dienst aanschaft. Omdat wij ook mensen zijn wil ik klanten een kans geven een zijn/haar te verhaal te doen waarop wij eventueel een gepaste compensatie kunnen bieden indien op zijn plaats. Like I said… Elke dienst komt tot een einde, het is alleen de vraag wanneer en hoe ga je hier als reseller mee om (zonder de websites offline te halen). Mocht het ergste gebeuren, komen wij terug op een eventuele algehele compensatie.

Verouderde info

Met deze veranderingen, kan het zijn dat enkele FAQ items op het forum niet meer actueel zijn. We verzoeken je vriendelijk even te reageren op een topic mocht je een fout tegenkomen. Ook voor ons is dit een chaotische tijd.

2 likes

Bedankt voor deze duidelijke uitleg en openheid van zaken. Wordt gewaardeerd!

Is er ook een mogelijkheid voor een combinatie van lightning en metal? Ik ben namelijk geinteresseerd in zowel kanalen van de Benelux als uit de US.

1 like

Beide zijn twee aparte diensten (die echt niets met elkaar te maken hebben, dit hadden Gold/Platinum wel) dus combineren hoe jij dit wenst kan niet. Metal heeft BE Sport en NL, maar deze draaien beter op Lightning. Wellicht is Lighting voldoende, Basis UK/US wordt ook aangeboden in Lightning.

1 like

Waarom worden de bestaande klanten niet ook gewoon omgezet zodat hetgeen waar ze reeds voor hebben betaald nog steeds krijgen waarvoor ze betaald hebben of in ieder geval in de buurt komen. Maar om nu alle klanten die reeds betaald hebben te laten vallen klinkt wel heel makkelijk. Jullie hebben het geld tenslotte al binnen. Een bestaande klant mag dus wachten tot hijzij, het waarschijnlijk tegen die tijd, waardeloze pakket, verloopt, dan mag hij verlengen en krijgt wel waarvoor hijzij betaald. Of nog een keer betalen voor een nieuw pakket.
Of begrijp ik het verkeerd?

3 likes

bedankt voor je duidelijke verhaal.
alles gezegt hebbende, heb ik in mei voor een jaar een platinum abbo afgesloten, we leven nu in augustus, en 3 maanden lijkt me erg kort.

ik ben niet op zoek naar terug betaling, maar een “mooie” aanbieding voor een van de nieuwe pakketen zou mooi wezen.

ik kijk nauwelijkse tv, anders dan f1 of nascar, wat na 1 maand werkelijk dramatisch is geweest ( zie tickets die ik geopend heb hier omtrent.

ik verneem heel graag wat jullie het beste abbo lijkt in mijn geval.

verder hoop ik dat jullie met jullie nieuwe partijen vele malen betere afspraken hebben gemaakt dan met platinum partij, want deze situatie is wel een goed recept om minder geduldige klant kwijt te raken.

just my 2 cents

Voor mij geldt ongeveer hetzelfde…
Ik ben al eens gemuilkorfd op dit forum omdat ik te veel zou klagen…nu blijkt dat dat “klagen” dus terecht geweest is…product was duidelijk onder de maat.
Ik kijk eigenlijk ook zo’n beetje alleen motorsporten…dus het lijkt me dat overstap met compensatie naar Lightning een goed alternatief is…tenzij je alleen met crypto bij kan betalen…dan ben ik weg.

Ook hier afgelopen mei een jaarabonnement afgesloten maar al snel daarna begonnen de problemen met VOD. Ik begrijp dat dit een grijs wereldje is maar om jullie klanten nu alleen maar te wijzen op de Algemene voorwaarden en dat het ons eigen risico is geweest vind ik wel erg gemakkelijk. Mijn Gold abonnement is voor mij waardeloos geworden terwijl ik er wel een jaar voor betaald heb. Zoals iemand anders hier ook al opperde zou het jullie sieren om klanten met lopende abonnementen een goed voorstel te doen voor een overstap naar een nieuwe dienst die jullie wél kunnen aanbieden. Het gaat mij (en vooral ook mijn vrouw) vooral om VOD dus zou ik graag van jullie een mooie (compensatie)aanbieding willen krijgen voor een Lightning abonnement. Als jullie mij een half jaar gratis Lightning zouden kunnen aanbieden dan strepen we dat weg tegen het jaarabonnement wat ik nu heb. Gedeelde smart is halve smart. Als jullie dit voor mij (en voor vele anderen) naar ieders tevredenheid oplossen kweek je behoorlijk wat goodwill waar jullie later de vruchten van kunnen plukken.

1 like

Kleine aanvulling: Lightning trials zitten altijd achter een PayWall. Bestaande klanten, kunnen eenmalig gratis testen met de kortingscode TRYLIGHT.

Metal trials voor 3 uur zijn gratis.

Bezoek bestelportaal


We weten dat er bepaalde zaken nog niet helemaal duidelijk zijn en lezen al jullie reacties. We komen op elke vraag terug.

1 like

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Als je echt klanten wilt behouden dan kom je met een passende oplossing in plaats van pech, geld weg… erg makkelijk… Ik heb nog geen 3 weken gebruik kunnen maken van m’n jaar Gold….

2 likes

Een korting voor bestaande klanten zou een goed gebaar zijn.

Ik ben nu 2 maand lid …. Het heb nog geen dag fatsoenlijk gewerkt!!
Jullie sluiten nog gewoon abonnement af terwijl jullie weten dat het ruk is!

Zet me maar om naar lightning dat is wel het minste wat jullie kunnen doen denk ik…

Dit is ook als reseller wel makkelijk handelen!

ik ben 1 week lid, gelukkig maar voor 3 maanden, alhoewel het ganse pakket nog voor geen meter heeft gewerkt, en daarvoor duidelijk ook al niet hebben het jullie wel gladjes verkocht.
Ik verwacht hier niet veel van maar netjes is het niet, het nog op ons afschuiven is er helemaal over… We moesten het maar geweten hebben, ik koop weer een op AliExpress voor een fractie van jullie prijs!!

Dat is heel simpel gezegd maar feitelijk een stuk lastiger. Wellicht hebben klanten de indruk dat resellers op een goudmijn zitten maar realiteit is een stuk harder. Wij zijn meer de dupe van deze situatie dan een klant als individu. Het geld is binnen, maar maanden lang hebben wij de dienst grotendeels gefinancierd in de hoop op verbetering (want ja, al de klanten zitten daar, anders hadden we hetzelfde probleem maanden eerder, en ook dan waren er klanten de dupe).

Denk niet dat wij slapend geld binnen halen - op het moment streven we naar continuiteit en proberen we te werken naar een gepaste oplossing voor iedereen - winst is totaal niet waar wij aan denken. Maar als we iedereen gratis over moeten zetten naar Lightning, kunnen we net zo goed offline gaan en je binnenhalen als klant onder een andere naam, dit geldt voor elke provider - dat probeer ik ook duidelijk te maken met deze ontzettend lange nieuwsbrief.

Wellicht is de nieuwsbrief daar niet concreet over, maar we zeggen niet, koop maar een nieuw pakket of rot op. We werken achter de schermen wel degelijk aan enige vorm van compensatie om klanten over te krijgen - maar willen ook duidelijk maken dat je als klant ook zelf een bepaald risico loopt bij welke aanbieder dan ook, en dat de meeste aanbieders dit oplossen door verder te gaan onder een nieuwe naam.

Lightning is hier prima voor.

De afspraken waren prima en we hebben erg lang samengewerkt, alleen de laatste maanden werd het stukken minder. Uiteindelijk is het beter om de knoop door te hakken en zoeken naar andere oplossingen. Ook met deze nieuwe diensten, zal er ooit een eind aan komen, en zullen er klanten (maar ook wederresellers) de dupe zijn…

Ik heb vanavond een trial van 24 uur besteld voor Lightning /Metal.
Wat mij als eerste opviel was dat ik geen EPG/terug kijken kon vinden…en ook geen F1 TV of MotoGP TV…deze 2 waren er ook niet bij Gold…maar wel bij andere aanbieders…en ik heb het idee dat veel klanten een abo nemen voor F1…dus dat zou toch een mooi USP kunnen zijn

OK, fair point, we zijn best streng op het forum.

Betaalmethoden zijn nog steeds crypto & creditcard.

Ik wil dat jullie je ervan bewust zijn. Als we er alleen maar naar verwijzen is zo’n nieuwsbrief als deze niet nodig want die zijn duidelijk.

We werken aan gepaste compensatie, of we aan je voorstel kunnen voldoen durf ik niet te zeggen. Elk account op het Lightning/Metal panel kost ons ook geld - het zal hoe dan ook een compensatieplan zijn waarin reseller (wij) en consument (jij) het risico zullen delen. Voor nu zijn Gold & Platinum ook nog ‘online’, dus de grote nood is nog niet aangedrongen… wat denk je dat men zal roepen hier als de diensten daadwerkelijk compleet offline gaan? Maar meer informatie over overstap compensatie zal volgen.

Welk van de twee?

Lightning moet je hebben. Daar is een groep genaamd Formule1 met alles wat je zoekt.
Catchup is beschikbaar op de gangbare Nederlandse zenders en enkele Belgische zenders. EPG zou automatisch moeten laden voor de zenders waarop deze beschikbaar zijn.

Wij zijn een reseller en bieden gewoon een dienst aan - jij als klant kunt deze van tevoren testen en dient op de hoogte te zijn van de risico’s en Algemene Voorwaarden waar wij je vele malen naar verwijzen. Tevens werden alle problemen publiekelijk op het forum gemeld en waren deze in te zien, ook voor je besteld had. Zaken als deze kunnen altijd voorkomen in deze wereld, bij elke provider - nogmaals, degene recent besteld hebben zijn altijd de dupe als een provider omvalt. Hoe dan ook, tegen onze eigen voorwaarden in is de kans groot dat er deze week een compensatie online staat.

Geloof mij, dat de weg die wij nu kiezen geen makkelijk handelen is.

daar ga je nog een keer, maar jij als reseller dient uw slecht product niet meer te verkopen als je weet dat het geen fluit meer waard is! Uw argumenten zijn dooddoeners die kant nog wal raken, jij verkocht een ‘slecht’ product en je wist het en je legt de verantwoordelijkheid bij de koper met de kleine lettertjes…flauw hoor…

1 like

Dat is makkelijk zeggen achteraf wanneer de geschiedenis al geschreven is. Hier is daarom de streep getrokken, deze week. Verder maakt het niet uit op welk moment we deze beslissing nemen, ook op een eerder moment zullen klanten zijn die net een pakket hebben aangeschaft. Het is enkel een verschuiving van het probleem :wink:

Daarnaast is het logisch dat we niet bij het eerste mankement de handdoek in de ring gooien, je verwacht dat het tij keert en de kwaliteit weer omhoog gaat. Dat mocht niet baten en dat was terug te zien in de cijfers, daarop is bovenstaande beslissing genomen.

1 like

Hoi, ik ben benieuwd welke van de nieuwe pakketten het beste zou zijn voor live sports te kijken? Vooral de Engelse zenders en Zuid Africa. Voor rugby namelijk.