Buffering op 4K+ zenders

Nee, die lopen gewoon slecht vanaf de bron op het moment. De NL 4K zenders zijn de enige RAW-streams waar structureel buffer problemen mee zijn.

1 like

Hier ook regelmatig freezes op de Z8. Voornamelijk in de 4K groep. Even heen en weer zappen en soms schiet het beeld 30 seconde terug en bevriest weer op hetzelfde punt en dit blijft zich herhalen. Hier heb ik vanaf het begin en dus voor die take down al last van.

1 like

Beste BlackIPTV,

Vrijwel geen zenders die het goed doen. Zelfs Nederlandse zenders lopen na een tijdje vast en moeten telkens bufferen. Ik heb supersnel internet 200 Mb/s van Ziggo en ben met lan verbonden op de Z8 kanalen horen niet vast te lopen en steeds af te spelen. De server response is te langzaam. Ik weet niet wat voor Panel er gebruikt wordt voor Live TV maar het is niet snel genoeg voor TV kijken. Zenders werken soms 1 min of 2 en dan lopen ze traag en lopen ze vast en resumen ze weer.

USA doet het in zijn geheel niet, ALLES ZWART. Geen enkele kanaal
Buitenlandse zenders ook veel problemen.
Ook de Adult section mag nog naar gekeken worden met maar enkele werkenden.

1 like

@Nimac91 Is bekend. We denken gevolg van een beta panel nog niet voldoende geoptimaliseerd en een relatief grote userbase. Er wordt al getest met een ander panel waarop 4K zelfs perfect loopt. Jouw internetsnelheid heeft er weinig mee te maken evenals de server response van onze servers (gemiddeld 3ms), de gemiddelde stream output is 4mb/s, voor de 4K zenders het dubbele, daar weet het panel niet zo goed mee overweg denken we. Overigens hebben onze leveranciers dezelfde instabiliteit, dat is te merken aan de gemiddelde uptime van de meeste streams.

Is er bekend wanneer de panel switch kan gebeuren of zijn er nog dingen die niet goed lopen met de panel? Fijn om te horen dat 4K streamen enzo wel goed werkt. Lijkt mij reden genoeg om een stabielere panel te gebruiken. Ik zal het afwachten.

We hopen deze week. Database dient handmatig overgezet te worden en we gaan graag soepel over. We houden jullie op de hoogte wanneer er meer concrete info te melden is betreft de overgang.

3 likes

Dit topic gaat over het buffer probleem op 4K zenders. Is je probleem niet relevant zoek dan het juiste topic…

Waar meld ik storingen & problemen met de service?

Lees ook even het laatste nieuws betreft het panel voor je een reactie plaatst. 16/01: Er komt een nieuw panel!

Het topic is opgeschoond tot het laatste relevante bericht.

De 4k zenders bufferen hier wel op een formuler z8. De overige zenders werken wel soepel

Zou kunnen, na hoelang ervaar je dit zoal?

Zojuist weer even de 4k zenders aangezet. Ze bufferen nog steeds, eigenlijk direct als de zender aanstaat

Kan ik niet reproduceren. Als hier niet buffert kan ik weinig doen.

Internet verbinding, stabiliteit, kan heel veel zijn wat ik ook niet weet waardoor jij buffering hebt.

Verduidelijking 4K buffering. 4K streams zijn RAW - simpel gezegd super kwaliteit. Wel vragen ze wat meer van je verbinding. Er is significant verbetering t.o.v. het oude panel en de 4K zenders.

De zenders werken enkel goed met een stabiele verbinding van 10/20 mb/s. met bij voorkeur een 1Gbit line en locatie binnen NL. Meerdere gebruikers op een netwerk thuis kan al snel zorgen voor bufferproblemen op 4K - constant 10 á 20 mb/s streamen is voor de gemiddelde verbinding niet niets.

Een huishouden heeft gemiddeld 6 a 7 devices verbonden met het je netwerk (denk aan TV’s, smartphones, tablets, smarthome apparaten, playstations…).

Werkt 4K om welke reden dan ook niet goed voor je? Kijk dan 2K of H265 - aan onze kant is niets aan te passen… Als 4K werkt is het mooi meegenomen.

Een speedtest zegt niets over de stabiliteit van je netwerk. Een speedtest download een bestand en geeft de statistieken weer van deze download. Niet te vergelijken met het kijken van IPTV.