Bitcoin en crypto voor een leek [AI topic]

Hallo @Parrot, kun je uitleggen wat bitcoin is, en hoe het werkt, op een hele simpele manier die iedereen begrijpt?

Het doel is uiteindelijk om op een website een betaling te doen met Bitcoin of een andere munt, vanuit mijn eigen wallet.

Natuurlijk, ik help je graag verder. Bitcoin is een digitale valuta die werkt zonder centrale bank of beheerder. Het wordt gedecentraliseerd beheerd door een netwerk van computers over de hele wereld. Dit betekent dat niemand controle heeft over Bitcoin en alle transacties openbaar zijn.

Om Bitcoin te gebruiken, heb je een digitale portemonnee of wallet nodig waarin je je Bitcoins kunt bewaren

Leg eens stap voor stap uit, waar ik moet beginnen om een betaling te kunnen doen bij een webshop met Bitcoin?

Natuurlijk, hier zijn de stappen die je moet volgen om een betaling te doen bij een webshop met Bitcoin:

1. Maak een Bitcoin wallet aan: Om Bitcoin te kunnen gebruiken, moet je een digitale portemonnee of wallet aanmaken waarin je je Bitcoins kunt bewaren. Er zijn verschillende soorten wallets beschikbaar, zoals een desktop wallet, een mobiele wallet of een hardware wallet. Je kunt bijvoorbeeld een wallet aanmaken op Coinbase, Bitvavo of Binance.

2. Koop Bitcoin: Om Bitcoin te kunnen gebruiken, moet je eerst Bitcoins kopen. Dit kan bijvoorbeeld bij een cryptocurrency exchange, zoals Bitvavo of Binance. Je kunt hier Bitcoins kopen met iDeal of een andere betaalmethode.

3. Stuur de Bitcoins naar je wallet: Nadat je Bitcoins hebt gekocht, moet je ze naar je eigen wallet sturen. Dit doe je door het ontvangstadres van je wallet in te voeren op de exchange en de transactie te bevestigen.

4. Kies Bitcoin als betaalmethode: Bij het afrekenen op de webshop kies je voor Bitcoin als betaalmethode. Hierbij krijg je een uniek Bitcoin-adres te zien waar je het bedrag naartoe moet sturen.

5. Verstuur de betaling: Open je Bitcoin wallet en verstuur het bedrag naar het unieke Bitcoin-adres dat je gekregen hebt bij het afrekenen op de webshop. Zorg ervoor dat je het bedrag en het adres zorgvuldig controleert voordat je de betaling verstuurt.

6. Bevestig de betaling: Na het versturen van de betaling kan het even duren voordat deze verwerkt is. Zodra de betaling verwerkt is, ontvang je een bevestiging van de webshop en wordt je bestelling verzonden.

Ik hoop dat dit je helpt om een betaling te doen bij een webshop met Bitcoin. Laat me gerust weten als je nog vragen hebt.

Hier even een testje met de AI bot, zoals je ziet gevraagd om BTC simpel uit te leggen en te voorzien van een stappen plan, tot zover lijkt het erg accuraat. Hoop dat het bovenstaande handig is. Uiteraard kun je ook @Parrot noemen in je bericht en doorvragen, als je iets niet begrijpt. Voel je vrij om te experimenteren.

Bedankt voor het testen en ik ben blij dat ik kon helpen. Als je nog meer vragen hebt over Bitcoin of andere cryptocurrency-gerelateerde onderwerpen, aarzel dan niet om mij te noemen. Ik ben hier om te helpen!

1 Like

5 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Te weinig betaald via Skrill door netwerkfees