Mijn bitcoin betaling is nog niet verwerkt, wat nu?

In sommige gevallen komt het wel eens voor dat betalingen met cryptocurrency (Bitcoin/BTC, Ethereum/ETH of andere munten) niet automatisch verwerkt worden.

Open in dit geval een ticket en geef het TX ID (transactie ID/hash) door. Elke wallet laat na een betaling altijd een TX ID zien. Hiermee kunnen we de betaling handmatig verifiëren.

Hoe open je een ticket?

Zelf checken

Bonus: Ik ben ongeduldig, wat kan ik doen?

  • Skrill betalingen kunnen niets anders doen dan wachten. Skrill gebruikt lage fees om de kosten zo laag mogelijk te houden.
  • Heb je een eigen wallet (BitPay/Exodus) dan kun je de volgende keer je transactie verzenden met een hogere fee zodat deze voorrang krijgt.

Als je je verveelt, kun je naar TXStreet gaan. Klik daar boven op Bitcoin, vervolgens plak je de eerder verkregen TX-hash (transactie ID/hash) in het zoekveld. Er verschijnt nu een popup, druk op follow en je “poppetje/transactie” wordt gehighlight en zo zie je precies waar je transactie in de wachtrij staat.

TXStreet geeft een visuele weergave van de actuele status van de onbevestigde transacties op een begrijpelijke manier weer.

In het voorbeeld hieronder volgen we een willekeurige, trage transactie. De bus is gemarkeerd met een paars oplichtend randje. Dit is je positie in de rij. Je kunt ook op de bus klikken om de geschatte tijd tot vertrek (bevestiging van je transactie) te zien.

Ik krijg telkens te horen bij Skrill dat mijn status pending is en na uren staat deze dan op failed. Ook p TXStreet gekeken, maar als ik mijn TX-Hash invoer zegt hij dat er geen transactie is…
Dit is mijn tweede keer dat ik dit doe, de eerste keer is wel gelukt…

Als deze failed is vanuit Skrill, zou je het als het goed is opnieuw kunnen proberen.