Amiko 4K traag in gebruik

Ik gebruik nu een kastje oftewel box amiko4k en dat ding haperd als ik weet niet hoe ligt het dan aan instellingen? of ? heb internetspeed van 85mb/s .
Juist verlengt hiet wereld voor 1 jaar welke app kan ik er het best op draaien dan? of is het te oud?

Eerlijk gezegd nog geen klanten gehad met dit apparaat. Het is wel een van de oudere modellen en ik zie ook niet zo gauw of dit een speciale IPTV ontvanger is, het lijkt meer een tuner.

Kun je het probleem iets duidelijker omschrijven? Welke app gebruik je nu? Wat ervaar je precies en is dit afhankelijk van de zender die je opent? Of hapert de gehele interface (het hele systeem zelf)?

het werkt op url cq tiny url ik heb wereld zoals je nu weet dus het kan aan het laden liggen van kanalen maar dan begrijp ik het niet vanwege mijn speed connection zogezegt
ik had mytv app ingeladen ik geef je nu antwoord via comp en heb ook iptv die ik dan weer met siptv in kan laden alleen dat kastje is makkelijk zodat ik computer kan verplaatsen lol naar makkelijker plaats maar kastje wil ik dan weer niet via siptv laden want mn lg smart tv gaat er dan mischien in storen?
moeilijk hersenbrekertje dit

Ik kom er nog op terug heb nu wel alle kanalen ingeladen maar het schakelen met kanalen is een groot issue als ik er op blijf nederlandse kanalen en geen sport loopt het wel maar ga ik naar sportkanalen ziggo etc loopt alles gewoon scheef dus vast .
Kijk als ik nu echt zeker wist dat het aan het kastje zou liggen zou je mij niet horen maar er is ook nog steeds onderhoud bij jullie zodat ik eigenlijk niet kan weten hoe of wat

Wij zullen nooit zomaar roepen dat jouw kastje de oorzaak is. Er zijn verschillende tests die je kunt doen om vast te stellen of het daadwerkelijk aan de box ligt.

De enige manier om hier achter te komen is door de cross-testen. Dit houdt in dat je op een ander apparaat met een M3U link een kanaal test waar je problemen hebt op de box. Heb je dezelfde problemen ook op de andere app? Dan ligt het niet aan de box.

Een andere optie is in dit topic specifieke kanalen noemen en dan hoop ik dat er leden zijn die kunnen bevestigen of de kanalen inderdaad niet lekker lopen. We kunnen niet cross-testen op hele groepen, er moet echt een 1 op 1 test uit te voeren zijn. Ik denk dat als er echt zulke storende problemen waren met sportkanalen, dit wel gemeld zou worden.

1 like

Ok ben er natuurlijk gelijk mee aan de gang ,via smartiptv ingeladen extern op siptv. bla bla online geen haperingen maar het lijkt mij dat het toch niet aan kastje ligt met ,quad core -wifi-4k digital ott-8gb flash memory dus zal is gaan switchen met de kabels (hdmi) poorten in smart tv hoop je er nog positief nieuws over te kunnen geven , maar zoals ik al zei: na enkele kanalen getest ligt het niet bij blackip dus verder met nieuwe uitdaging bedankt voor de snelle ruggepraat cq reactie groet Gert Keep the good work going team

Ok, dan zijn we een stap verder.

Je gebruikt de M3U waarvan je een tinyURL hebt gemaakt, maar met welke app laad je die in op de box? Mijn gok is TiviMate?

De box heeft inderdaad degelijke specificiaties, maar het is geen OTT box dus als het goed is werk je met apps die een M3U laden. De RAM (het werkgeheugen) van de box is 1GB dat is aan de lage kant, maar de nieuwere Amiko boxen draaien ook prima met 1GB RAM, maar die zijn wel OTT, dus met MAC ID activering.

Probleem is dus waarschijnlijk

  • Net te weinig RAM om apps vlekkeloos te draaien. 1GB is prima als er een standaard IPTV app op zit, maar ik denk toch dat je met apps snel merkt dat je op 1GB RAM werkt. Ik weet dat @Dian op nieuwere 1GB modellen ook last heeft van traag functioneren bij gebruik van bepaalde apps.

Heb je het probleem op HD zenders of ook op 4K/HVEC? Ik zou me wellicht kunnen indenken dat hij moeite heeft met de codecs.

Op de Google actie Amiko 4K slow heb ik wel het volgende forum gevonden. Waar gebruikers melden dat een vergelijkbaar model ook te traag is om goed te kunnen functioneren. Misschien heb je daar wat aan.

https://touch.boards.ie/thread/2057739651/4/#post106694500

1 like

Wellicht een interessant weetje over RAM. Dit forum, hoe simpel het ook lijkt, draait op een 4GB server. Die server is 100% beschikbaar voor dit forum, er draait niets anders op. Op 2GB was het forum aanzienlijk trager. Op 1GB zou de server het niet lang volhouden voor die op hol zou slaan.

1 like

Bij de boxen die ik heb zijn het vooral de HD zenders
Omdat het Engelse pakket alleen sd en HD kanalen heeft. Echter soms freezes de SD kanalen ook. Het is heel verschillend welke zenders het zijn maar meestal de itv’s zenders en de e4 pakket en gold. Maar dat is een andere topic. Is het mogelijk om meer geheugen erbij te plaatsen???
Waarschijnlijk een domme suggestie
Al met al toch goed bekijken om wat anders aan te schaffen maar ik weet het gewoon niet zo goed.

Groetjes Dian :cherry_blossom::tulip::rose:

Wechip X88 pro Android 9.0 TV Box 4G 64G Rockchip RK3318 4 Core 2.4G&5G Wifi 4K HDR Set Top Box USB 3.0 Support 3D Movie Ott Box .
Dan moet dat toch voldoen ? Dan zal ik dat aanschaffen als het moet . Graag jullie mening daar weer over , is gewoon niet alleen mediaplayer is mijn mening

Ik zal nooit digitale apparatuur aanraden van AliExpress.

In onderstaand bericht hebben wel al enigszins een overzicht van de meest gangbare boxen en hun werkgeheugen/RAM.

Dit is niet mogelijk.

Discussie en advies over boxen graag in het daarvoor bedoelde topic. Hier gaat het over een trage Amiko 4K.

2 likes